Chatttråd :] ♥
Forum > Off Topic > Chatttråd :] ♥
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av hyperion: Det är olagligt att cykla utan hjälm om man är under 15 också. Hur många 14 åringar använder hjälm? Och byxmyndighetslagen borde ändras om det kan resultera i att en person blir straffad för att ha sexuellt umgänge med någon som är fullt villig till det om det bara är en åldersskillnad på några få år. ... vilket resulterar i att om en polis får syn på en så kan man betala böter; även om många personer gör det betyder det inte att det är rätt. Om man är så dum och bryter mot lagen får man ju självfallet ta emot smällen. Dock har jag aldrig påstått att det är okej att killen får ett straff om att han har övergripit någon när han inte har gjort det, när det kommer till sex och byxmyndighetslagen, men samtidigt är han inte helt oskyldig, för han har ju brytit mot lagen. Det skulle vara likadant om det var en tjej över femton som hade sex med en kille under den åldern.
30 jul, 2011 20:57 |
|
Episkey
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skulle bara säga att jag är tillbaka, har chillat i två dagar och tiden har flutit på under de olika sysselsättningarna: Korsord, film, strövandring i småstäder osv, lite kultur. Kan tyckas tråkigt som fan, men det har faktiskt varit riktigt trevligt. Byxmyndighetslagen kan ju utnyttjas av tjejer som blivit dumpade av äldre killar och säger att de har blivit våldtagna, även om båda var med på det och liknande. Men ja, det är en bra lag. Det är inte alltid de "utnyttjar" lagen. Min kompis hade fått klamydia och gick och testade sig, hon var då tretton snart fjorton. Hon har alltid sett äldre ut än sin ålder och hon hängde ofta med 17-23 åriga människor, och särskilt killar. När hon testade sig för klamydia ville de veta vilka hon legat med och då sa hon tre olika killar mellan 17-23, hon förklarade att det var helt frivilligt. Men hon var inte byxmyndig, så de anmälde killarna. Hon har nu gråtit sig igenom två rättegångar, men har fortfarande en kvar nu efter ett år.
30 jul, 2011 22:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Episkey: Skrivet av Borttagen: Skulle bara säga att jag är tillbaka, har chillat i två dagar och tiden har flutit på under de olika sysselsättningarna: Korsord, film, strövandring i småstäder osv, lite kultur. Kan tyckas tråkigt som fan, men det har faktiskt varit riktigt trevligt. Byxmyndighetslagen kan ju utnyttjas av tjejer som blivit dumpade av äldre killar och säger att de har blivit våldtagna, även om båda var med på det och liknande. Men ja, det är en bra lag. Det är inte alltid de "utnyttjar" lagen. Min kompis hade fått klamydia och gick och testade sig, hon var då tretton snart fjorton. Hon har alltid sett äldre ut än sin ålder och hon hängde ofta med 17-23 åriga människor, och särskilt killar. När hon testade sig för klamydia ville de veta vilka hon legat med och då sa hon tre olika killar mellan 17-23, hon förklarade att det var helt frivilligt. Men hon var inte byxmyndig, så de anmälde killarna. Hon har nu gråtit sig igenom två rättegångar, men har fortfarande en kvar nu efter ett år. Nej det är klart att det finns undantag! Var verkligen inte meningen att få det att låta som att alla tjejer under 15 gjorde det, eller dra alla över en kam! Ville bara påpeka att det faktiskt finns folk som utnyttjar lagen och folk som far illa på grund av den. Men i regel är det en bra lag. 30 jul, 2011 22:44 |
|
Borttagen
|
Ja det är en bra lag.
30 jul, 2011 22:47 |
|
Episkey
Elev |
Men även om sexet var frivilligt eller ej så lär killarna anmälas om någon får veta det. Men om en fjortonåring har sex med en sextonåring, så brukar det godtas eftersom att det bara är två års skillnad.
30 jul, 2011 22:53 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av Episkey: Men även om sexet var frivilligt eller ej så lär killarna anmälas om någon får veta det. Men om en fjortonåring har sex med en sextonåring, så brukar det godtas eftersom att det bara är två års skillnad. & det är förståeligt enligt mig. För vad ser en 20+ i en tjej/kille som är ca 13-14 år..? Det känns bara äckligt.
30 jul, 2011 22:56 |
|
JoLizz
Elev |
Skrivet av expelliarmus: För vad ser en 20+ i en tjej/kille som är ca 13-14 år..? Det känns bara äckligt. Precis. Jag tycker faktiskt att man ska försöka hålla sig till den lagen, den finns där av en anledning. Man kan ju ångra sig och det finns många sjukdomar om man inte skyddar sig. Men det är klart alla tycker olika
![]()
30 jul, 2011 23:22 |
|
Riddiculus
Elev |
Skrivet av JoLizz: Skrivet av expelliarmus: För vad ser en 20+ i en tjej/kille som är ca 13-14 år..? Det känns bara äckligt. Precis. Jag tycker faktiskt att man ska försöka hålla sig till den lagen, den finns där av en anledning. Man kan ju ångra sig och det finns många sjukdomar om man inte skyddar sig. Men det är klart alla tycker olika HAHHA, älskar din bild ♥ Men, stackars tjej, hon med klamydia "// 30 jul, 2011 23:44 |
|
expelliarmus
Elev |
AWESOME MUGGLIS-MÄNNISKOR, RÄDDA MIG!
Är hemma själv hela helgen och jag är så jävla äckligt mörkrädd (haha, oooooh ja, jag är 17 år). Jag dör snart!!! Damn, hatar det här..
30 jul, 2011 23:48 |
|
leumas vän
Elev |
Skrivet av expelliarmus: AWESOME MUGGLIS-MÄNNISKOR, RÄDDA MIG! Är hemma själv hela helgen och jag är så jävla äckligt mörkrädd (haha, oooooh ja, jag är 17 år). Jag dör snart!!! Damn, hatar det här.. Tja... Det här klippet får mig att le: http://www.youtube.com/watch?v=RRuXz3ZXyRc&feature=channel_video_title 31 jul, 2011 00:00 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen