Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Grupprollspel [prs]

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Grupprollspel [prs]

1 2 3 ... 12 13 14 15
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Irskoo:
Skrivet av Caty Delacour:
Måste vi köra med en ordning?:/
Allting kommer gå så långsamt...
Du har rätt... Vi kan ha så att man skriver "Nu skriver jag!" och så ändrar man det meddelandet sedan till själva texten, så att inte två skriver samtidigt utan att veta om det.

Vill någon btw skriva? Haha.. c:

Hermione Granger12? Hupp? Caty Delacour? AbigailGranger? Threstaler?


Det är en bra idé!!
Men jag skriver inte för jag skrev ju nyss

14 jan, 2015 15:16

Borttagen

Avatar


Jag tröttnade efter ett tag på att titta ut och letade fram en bok som jag började läsa. Efter ett tag kom godis tanten (kom inte på något bättre) förbi. "vill du ha något?" frågade hon snällt. "ja 3 choklad grode kort och Bertil botts bönor." sa jag och betalade. Hon gav mig godiset och gick sedan vidare. Jag tittade spännt igenom korten. Någon trollkarl jag aldrig hört om, Dumbledore och Harry Potter! Jag stirrade på kortet och ville hoppa av glädje och log för mig själv.

14 jan, 2015 15:19

Irskoo
Elev

Avatar


Tror jag skriver nu, haha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F3308c14a6abee61e8893c492dea18939%2Ftumblr_nr2ww8zQpW1uaszc6o1_400.gif

14 jan, 2015 15:22

Borttagen

Avatar


Bra skrivet!!
Kan jag skriva nu? Om ingen annan vill, förstås!

Ooops, såg inte att du ville skriva irskoo
Du får skriva! Jag kan skriva sen

14 jan, 2015 15:24

Irskoo
Elev

Avatar


Jag tittade på flickan som just steg in i kupén. Det första jag såg att var att hon var kort.
Nåväl. De flesta kan klassas som korta när man är lång. Tänkte jag och log för mig själv.
"Borde du inte skaffa dig några vänner?".
Mammas röst ekade i mitt huvud.
"Hej" sa jag. "Vad heter du?"

-------
Skrev nu, hehe..

Ville inte du skriva nu efter mig, Hermione Granger12 ?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F3308c14a6abee61e8893c492dea18939%2Ftumblr_nr2ww8zQpW1uaszc6o1_400.gif

14 jan, 2015 15:27

Borttagen

Avatar


Skrivet av Irskoo:
Jag tittade på flickan som just steg in i kupén. Det första jag såg att var att hon var kort.
Nåväl. De flesta kan klassas som korta när man är lång. Tänkte jag och log för mig själv.
"Borde du inte skaffa dig några vänner?".
Mammas röst ekade i mitt huvud.
"Hej" sa jag. "Vad heter du?"

-------
Skrev nu, hehe..

Ville inte du skriva nu efter mig, Hermione Granger12 ?


Neeej, inte nu snart. Om nån vill skriva före mig så får den gärna det

17 jan, 2015 13:34

Irskoo
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Irskoo:
Jag tittade på flickan som just steg in i kupén. Det första jag såg att var att hon var kort.
Nåväl. De flesta kan klassas som korta när man är lång. Tänkte jag och log för mig själv.
"Borde du inte skaffa dig några vänner?".
Mammas röst ekade i mitt huvud.
"Hej" sa jag. "Vad heter du?"

-------
Skrev nu, hehe..

Ville inte du skriva nu efter mig, Hermione Granger12 ?


Neeej, inte nu snart. Om nån vill skriva före mig så får den gärna det
Jadå, okej

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F3308c14a6abee61e8893c492dea18939%2Ftumblr_nr2ww8zQpW1uaszc6o1_400.gif

17 jan, 2015 13:36

Borttagen

Avatar


Nu skriver jag
___________________

Medan jag satt där i kupén och tittade ut genom fönstret ryckte tåget plötsligt till. Jag hörde Inez muttra om att hennes teckning hade blivit förstörd.
"Vad var det?" undrade jag.
"Ingen aning "sa Inez.
Men det skulle vi snart får svar på, för plötsligt hördes ett högt pang och framför oss stod en väldigt stor man med långt mörkgrått hår. Han bar en purpurfärgad mantel med snirkliga mönster i guld. I handen höll han en lång blek trollstav riktad mot oss. Han öppnade munnen för att säga något, men då kom en kort knubbig kvinna inrusande i vår kupé.
"Expelliarmus" vrålade hon och mannens trollstav flög ur hans hand.
Sedan hördes ett skrik som fick blodet att frysa till is i ådrorna, men plötsligt upphörde skriket och allt blev svart...
________________________________________________

"Luna, Luna!" viskade någon. "Luna, vakna!"
Jag slog upp ögonen och kisade mor det starka ljuset. Men till slut kunde jag urskilja Albus Potters bekanta ansikte.
"Du har sovit jättelänge" sa han. "Du missade fest måltiden. Men mår du bättre nu" frågade han.
"Ööhhm...jaa" mumlade jag och kastade en snabb blick i en spegel som stod på det lilla bordet bredvid sängen jag låg i. Jag såg förfärlig ut, mina ögon var svullna, mitt lockiga hår var tovigt och fult och jag var jättesvettig, men aja, det går inte att ändra på nu, tänkte jag och tittade upp i Albus ansikte igen.
"Ehhmm...var är Inez" undrade jag.
"Där" sa Albus och gjorde en lätt nick mot sängen bredvid min. "Hon mår bra, men hon måste sova lite till" fortsatte han.
Och först då la jag märke till var jag var någonstans. Jag var i sjukhusflygeln på Hogwarts. Djupt inbäddad i ett fluffigt duntäcke.
"Öh...jag mår bättre nu" sa jag som otroligt gärna ville stiga upp ur den alldeles för varma sängen.
"Vill du gå upp?" frågade Albus.
"Jaa" sa jag och lyfte på täcket och upptäckte att jag hade sovit i mina vanliga kläder hela natten.
Sedan reste jag mig upp och gick upp till sovsalen i Gryffindortornet. Där satte jag på mig min vanliga Hogwartsuniform och borstade mitt hår.
Efter ett tag kom Inez upp och satte på sig sin uniform hon med. Sedan kom vi överens om att vi skulle gå till McGonagall och fråga vad som hade hänt. Om någon visste så var det hon.
_________________________________________________

Det blev rätt så långt, hehe... Hoppas det var okej.
Förresten, Caty Delacour skulle då vilja skriva nu (kanske om vad som händer hos McGonagall )?

18 jan, 2015 12:03

Irskoo
Elev

Avatar


Ooo, jättebra skrivet!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F3308c14a6abee61e8893c492dea18939%2Ftumblr_nr2ww8zQpW1uaszc6o1_400.gif

18 jan, 2015 14:43

Borttagen

Avatar


Skrivet av Irskoo:
Ooo, jättebra skrivet!

Taaack!!!
Jag vill faktiskt bli författare!!!

18 jan, 2015 14:49

1 2 3 ... 12 13 14 15

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Grupprollspel [prs]

Du får inte svara på den här tråden.