Privat mellan CD och EG
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan CD och EG
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Jag kände igen en röst bakom mig och mina kompisars röster stannar, de mimar att vi ses i uppehållsrummet och lämnar korridoren. Adelaide vänder sig om och möter Heldas blick? Hon hette Helda va? Eller? "Visst, inga problem." Svarar hon enkelt med ett lätt leende. Trött tjej <333 17 jul, 2015 22:31 |
|
Clara Darkin
Elev |
17 jul, 2015 22:34 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
"Jag tyckte att det var en av de bättre lektionerna", svarar Adelaide med ännu ett litet leende. Hon börjar lite otåligt skruva på sig och hon hoppas hon gör det diskret så inte Helda blir ledsen. Trött tjej <333 17 jul, 2015 22:37 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
"Jaa, jag tycker väl att örtlära är helt okej!" ler jag. "Jämmerkronan är faktiskt rätt så intressant. En kort tystnad. "Men, jag skulle fråga dig en sak." ![]()
17 jul, 2015 22:41 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Adelaide ler lite och tittar runt omkring sig. "Okej, kör på!" Trött tjej <333 17 jul, 2015 22:43 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Jag skruvar lite på mig nervöst, men sätter på mig ett leende när jag säger det. "Jo, jag undrade, ja, Hogsmeade är ju på lördag", säger jag. "Skulle inte vi kunna, typ, ta en kopp på tre kvastar och, lära känna varandra lite? Jag har inte så många kompisar från de andra elevhemmen, men ja, vore det trevligt?" Jag hoppas att det sista inte var onödigt. ![]()
17 jul, 2015 22:49 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
Adelaide blir lite stum av frågan men rättar till sin klädnad innan hon svarar. "Jag ber hemskt mycket om ursäkt men jag är tyvärr upptagen på Lördag, kanske en annan gång?" Svarar hon ursäktande med ett litet leende. Trött tjej <333 17 jul, 2015 22:51 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Jag försöker se obesvärad ut. För det är ju lugnt. Jag har Garrett. Det var bara ett förslag. "Nej men, det gör inget, det är lugnt", säger jag, viftar bort det och ler. ![]()
17 jul, 2015 22:58 |
|
Emma Granger
Elev |
Adelaide
"Okej, vad bra." Adelaide ler igen och börjar skruva på sig. "Men det var kul att ses, vi ses på någon lektion antar jag. Hejdå Helda!" Säger Adelaide innan hon vänder sig om och börjar snabbt gå iväg för att hinna ikapp sina vänner. Trött tjej <333 17 jul, 2015 23:03 |
|
Clara Darkin
Elev |
Hedvig
Helda. Jag bestämmer mig för att gå åt en annan riktning än Adelaide, vilket resulterar i att jag får gå till sjön. Jag går mot sjön och hatar mig själv. ![]()
17 jul, 2015 23:05 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen