PRS (Luna_rav och Kola)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag puttade snabbt bort Colin från mig. "Jag behöver inte mer 'hjälp' av dig" fräste jag och slog själv till Brett. Självklart kommer Jack då och tar tag i mig, som vanligt när jag blir arg. Fast jag kan inte neka att det inte behövs... Jag pekade på Brett och morrade medan Jack drog mig därifrån och lämnade Colin med en mördande blick. När vi kommit till aulan stannade han mig utanför dörren. "Kim... Vad gjorde du med Colin?" frågade han och såg på mig som om jag hade mördat någon. Eller krossat något, till exempelvis hans hjärta... Jag fnissade vid tanken, vilket gjorde honom ännu mer frustrerad. "Är det här kul?" frågade han och jag såg hur sårad han var. "Nej, men du är gullig" sa jag och skrattade. "Överbeskyddande" flinade jag och det fick honom att skratta. Jag påminde honom om gången i dojon när han hade kramat Grace och jag hade uppfattat det hela helt fel. Jag förklarade vad som hände och han stirrade storögt på mig. "Är Colin... I Mika?" frågade han och gapade. Jag nickade och kunde knappt hålla mig för skratt. "Japp... Fast ingen av de erkänner" fnissade jag. Plötsligt tittade Jack över min axel mot fönstret. Jag vände mig om och såg Mika hoppa in i en bil. Jag suckade åt henne och skakade på huvudet. Skulle hon skolka nu också? Och vem var det i bilen? Felix hade ingen bil och Antons bil är svart, inte blå som den här var. Jag skakade av mig tankarna och gick in i aulan. Jag satte mig på en stol och Jack satte sig bredvid. Lektionen började och jag lutade mig tillbaka. that's all I got to say 24 feb, 2014 20:06 |
|
Borttagen
|
Jag tog bort alla tankar på Colin och ruskade på huvudet. Jag tog en klump av min cappuccino. Erik var tyst en stund men log sedan mot mig.
"Du ser blöt ut" flinade han och jag kom att tänka på min mascara. Jag tog upp en servett och torkade mig under ögonen och såg hur svart den blev. Erik flinade och kollade på klockan. "Ni har rast och tjugo minuter, vill du tillbaka till skolan då?" frågade han och jag skakade på huvudet. "Helst inte... Skulle du kunna köra mig hem? Till pappa säger jag bara att jag var för deprimerad." sa jag och han nickade. ~ "Ses" sa Erik när han släppte av mig hemma och jag vinkade till honom. Jag såg hans bil köra iväg och jag gick in i huset. I hallen stod Anton och tog av sig skorna. Han tittade upp på mig och ställde sig upp. "Varför..." började han men jag slängde väskan på golvet och tog genast av mig mina skor. "Varför har du på dig en alldeles för stor tröja?" frågade han och höjde på ögonbrynen. Jag tittade ner på mig själv och såg att jag fortfarande hade på mig Eriks tröja. "Fuck..." sa jag för mig själv. Jag tittade på Anton och såg att han flinade. "Vems är det?" frågade han. "Eddies..." svarade jag kort och pappa kom ut i hallen. "Varför har du Eddies tröja på dig?" frågade han och drack en klunk av sitt kaffe. "Öh... du vet vänskap" sa jag och kliade mig på huvudet. "Jaja, vänskap" sa Anton med ett flin och jag knuffade honom. "Ja, vänskap!" svarade jag "Jag ska nog gå och lämna tillbaks den..." "Ska jag skjutsa dig?" frågade Anton och jag skakade genast på huvudet. "Nej, jag går!" sa jag och satte genast på mig skorna och gick ut ur huset. Vädret var fortfarande likadant, regnigt och kallt. Jag började springa på vägen mot det hållet där Erik hade åkt. Jag var inte helt hundra på vart han bodde men jag trodde jag visste. Jag hade följt med Felix och Anton dit en gång, det var innan han åkte. Jag sprang och kände hur regnet blev allt starkare. Jag satte på mig hans luva vilket var helt onödigt eftersom att den åkte av hela tiden. Tillslut kom jag fram till hans hus och jag knackade hårt på dörren. Han öppnade dörren och såg förvånat att det var jag. "Kunde du inte hålla dig borta?" flinade han och jag skakade bara på huvudet och himlade med ögonen. Jag tog av mig tröjan och räckte över den till honom och han nickade. "Oh visst ja, men vad ska du ha på dig på vägen hem?" frågade han och jag stönade. "Fuuuuck!" väste jag och stampade med foten. "Det skulle sluta regna runt klockan två, enligt väderprognosen, stanna här och sms:a din pappa att du stack tillbaka till skolan." sa han och lät som om det var det enklaste någonsin. Jag skrattade och gjorde som han sa. Sedan kurade vi ihop oss i soffan med varsin filt och tittade på LoTR. "Ska jag ringa och beställa pizza?" frågade Erik när klockan blev runt tolv. Jag nickade. "Jag ska ha en Hawaii!" ropade jag efter honom och han nickade. 24 feb, 2014 20:30 |
|
Kola
Elev |
När lektionen var slut gick Jack och jag till skåpen där vi ofta brukade möta killarna. Tja, och Mika, fast inte idag. Hon hade inte dykt upp så hon var antagligen hemma. Jag suckade av avund och tänkte sedan på min lilla Fuzzball. Jag berättade för Jack och han blev helt till sig. Jag visade en bild som jag tagit och då kom Jerry och Eddie.
"Titta på min lilla bebiiiis" sa jag med min barnsligaste röst. Jack fnyste. "Typiskt att prata sådär till små djur... Bara för att han är en... fluffig liten man, ja det e haaan..." sa Jack och pillade på skärmen. Vi tittade på honom och han hostade till lite. "Vadå? Han är en fluffig liten man." sa han och stängde sitt skåp för att gå till kafeterian. Vi följde skrattande efter honom och Milton kom springande efter oss hand i hand med Julie. "Julie och jag ska till biblioteket" sa han och vi nickade och vinkade hejdå. De gick iväg och vi satte oss vid vårt vanliga bord; närmast utgången. Jerry har sagt att han vill kunna fly först om det visar sig att köttgrytan är ett stort, hårigt monster. Vi hade skrattat åt honom då men nu ändrade jag mig. Jag tog en tallrik och gick till mattanten som la upp en slev med konstig brun sörja. Den såg faktiskt ut att kunna röra på sig. Vi satte oss alla och tittade med avsmak mot den lilla besten. "Vad var det jag sa" sa Jerry när hans köttgryta bubblade till. Vi kastade det och gick sedan ut för att få lite luft. "Jag sticker till skateboardrampen" sa Jack och jag kom på att jag faktiskt också kunde åka. "Vänta på mig!" ropade jag och sprang bort till honom. Jag tog hans bräda och började åka. "Hjälmen då!?" ropade Jack efter mig. Jag saktade ner farten. "Jag är ingen amatör som vissa andra" sa jag och tittade menande på hans hjälm och flinade. that's all I got to say 24 feb, 2014 20:58 |
|
Borttagen
|
Jag hörde Erik beställa pizzorna och jag återvände till filmen. Det var en strid just nu och jag pillade nervöst med filten. Även fast jag visste vilka som skulle vinna blev jag alltid nervös. Erik kom in i vardagsrummet och pausade filmen. "Hey!" ropade jag och tittade på honom. Han ryckte på axlarna. "Jag måste hämta pizzan, men jag kommer tillbaka om fem minuter ungefär." sa han och jag nickade. "Jag väntar här, annars kanske jag träffar min brorsa..." suckade jag och Erik nickade förstående. När han hade gått satte jag på filmen igen, man kunde väl bara spola tillbaka när han kom? Jag hörde hur hans bil åkte iväg och jag ställde mig upp och pausade filmen. Jag gick in på toan för att kolla så att mitt smink inte var helt förstört av regnet som hade öst ner när jag gick hit. Jag tvättade bort lite mascara när det ringde på dörren. Det var säkert pizzabudet, Erik hade säkert glömt bort att det fans såna nu för tiden. Jag gick ut ur toaletten och gick mot dörren. Jag öppnade den och såg Anton och Felix stå där och stängde genast dörren framför dom. Jag tittade mig omkring och sprang snabbt tillbaks till toaletten och låste dörren. "Var det Mika?" frågade Anton och jag hörde hur de steg in i huset. "Vad fan gör hon här?" frågade Felix och jag gick in till duschen och drog för draperiet. Jag tryckte mig mot väggen då jag hörde Erik komma in igen. "Woah... Tjo" sa han förvånat och jag antog att han fått syn på Anton och Felix nu. "Vad fan gör min syrra här?" frågade Felix. "Öh... Mika?" frågade Erik korkat. "Hon är inte här" "Jag såg henne" sa Anton och tittade sig undrande omkring. "Då såg ni antagligen fel" suckade Erik "vad fan gör ni här egentligen?" "Vi ville hänga" sa Felix och la sig ner i soffan "Ser du på Lord of the rings?" "Ja..." sa Erik och la ner pizzorna på bordet. "Köpte du två pizzor till dig själv?" frågade Anton och rynkade på ögonbrynen. Erik skakade på huvudet med ett flin. "Nej, jag ska få gäster. Och jag hade inte förväntat mig att det skulle vara ni" log han. Felix reste sig upp och klappade Erik på axeln. "Jag ska låta dig vara ifred med ditt lilla besök." sa han och gick ut ur huset. Erik flinade bara och skakade på huvudet. "Vi ses imorrn... eller något" sa han och Anton och Felix nickade. Erik stängde dörren och jag gick ut ur duschen och ut ur badrummet. 24 feb, 2014 22:11 |
|
Kola
Elev |
Efter skolan orkade ingen gå till dojon för att träna så vi gick till Falafel Phil's istället. Vi beställde det vanliga; nachos. Jag tog en bit och tittade sedan på klockan. den var runt tre. Jag suckade när jag insåg att jag genast måste hem till Fuzzball. Killarna tittade på mig och Eddie höjde på ögonbrynen. "Vad är det Kimberlyyy?" frågade han. Jag slog till honom för att han kallat mig Kimberly, ingen gjorde det längre. Bara pappa... När han var arg på mig. Men annars är det alltid Kim. Han flinade och Jerry tittade intresserat på mig. "Vad är det nu då? Problem med pojkvännen?" skrattade han och jag fick genast tankar på vad jag hade tänkt på när jag stod i duschen. Jag ruskade på huvudet. "Nä, måste hem och rasta Fuzzball." sa jag enkelt. De tittade oförstående på mig och jag ställde mig upp. "Min hund som jag fick igår" sa jag och de nickade. "Åh ja, fluffiga mannen..." sa Jerry och petade till Jack lite i sidan. Han skakade på huvudet men jag såg att han rodnade lätt. Killarna ställde sig också upp och följde med mig. Men först la vi alla varsin tjuga på bänken, Phil log mot oss. "Förlåt, jag lyssnade på er, som en tjuv, och hörde du har hund" sa han med sin konstiga dialekt. Jag nickade. "Yes box, han heter Fuzzball" sa jag och log mot honom. Han började plötsligt yla. "Phil... Phil? PHIL!" skrek vi när han inte slutade. Han ställde sig på alla fyra på disken och viftade på rumpan. "Phil, vad i helvete gör du?" frågade Jerry och vi stirrade på honom. Han tittade på Eddie och utbrast: "Men jag hälsade bara på hunden..." "Vilken hund?" suckade Eddie och vi vände oss mot honom. "Den där..." sa jag tyst och pekade på hans huvud. Det var en svart råtta, lika stor som Phils skor. "HJÄLP!" skrek Eddie när svansen hängde ner framför hans ansikte. Jerry tog upp kvasten och slog Eddie på huvudet. Han sprang självklart omkring så Jerry träffade en annan man som åt en hamburgare. Han ställde sig upp och stirrade argsint på Jerry. Han var kanske 2 meter lång och Jerry skrek som en liten tjej och sprang sedan iväg, och killen efter honom. Eddie, som fortfarande hade panik, hade också sprungit ut ur dojon och det var nu kaos på torget. Rudy kom ut och så fort han såg vad som hände vände han och gick in i dojon igen. Vi suckade och jag hjälpte Jerry, jag tänkte inte röra råttan. Jag ställde mig mellan killen och Jerry och Jerry gnydde som en liten hundvalp. Jag tittade på honom och han tystnade. "Stick nu" sa jag bara till killen. Han knyckte på huvudet och gick därifrån. Jag suckade och vi gick tillbaka till Eddie och Jack som stod och... Dansade? Nej, det var Eddie som hade fått råttan under kläderna. "Hjälp, ta bort den" skrek han. Råttan var nu i hans byxor. "Nej tack.." mumlade Jack och gick därifrån. that's all I got to say 25 feb, 2014 15:48 |
|
Borttagen
|
"Han fattade att jag var här" sa jag när jag kom ut till Erik i vardagsrummet. "Ja, jag förstod det" svarade Erik och log "Vill du ha något att dricka?" Jag nickade sakta. "Mjölk tack..." svarade jag och nu var det hans tur att nicka. Han gick ut ur köket och jag tog upp pizza kartongerna och började skära dom. Jag la upp hans pizza på kartongen och min på den andra. Sedan satte jag mig till rätta i soffan och drog filten över mig. Erik kom in igen med glasen i händerna. Han gav mig det ena och jag ställde det på bordet. Jag gav honom hans och han satte på tv:n. "Såg du utan mig?" frågade han och såg surt på mig. "Japp!" sa jag och log "Men spola tillbaks." Erik spolade tillbaka filmen tills vi kom till det stället vi var på. Erik började svära när filmen stannade av sig själv. "Har du något problem med tv:n?" frågade jag och Erik nickade. Han la pizzakartongen på bordet och reste sig upp. Han slog på tv:n och den stängdes av. "Men det var ju mitt i kriget!" utbrast jag och ställde mig upp jag också. "Ja, lilla Mika får inte se det" flinade Erik och jag la armarna i kors. "Jag är faktiskt 14... snart" sa jag med näsan i vädret. "Jamen det är bara de över femton som får se den filmen" flinade Erik och jag tittade på filmfodralet. "Nää, de är elvaårsgräns" sa jag och Erik tog den ifrån mig. Han höjde på ögonbrynen och viftade med den framför ögonen på mig. "Nej, femton" flinade han och slängde den på golvet. "Det står ju för i helvete elva" sa jag bestämt och tog upp den. "Jaja, skit samma" suckade Erik och jag la fodralet på tv:n. Erik slog ännu en gång på tv:n och muttrade. Han stängde av dvdn och satte på sexan där det var Family Guy. "Yes" sa Erik och la sig ner i soffan igen. Jag satte mig i soffan på den platsen jag suttit på tidigare. - Jag vaknade av att Erik höjde ljudet på tv:n. "Det har slutat regna" sa han och nickade ut mot fönstret. Jag gnuggade mig i ögonen, jag hade antagligen somnat. "Okej, jag ska sticka" svarade jag och ställde mig upp. Jag gick mot dörren och satte på mig mina skor. Erik lutade sig mot väggen i hällen och när jag var klar tittade vi in i varandras ögon. "Hejdå..." sa jag tyst och backade bak till dörren och öppnade den. "Herrå" sa han och jag gick ut ur huset. Jag stängde dörren och kände hur blåsten tryckte sig mot mitt ansikte. Jag gick på vägen hem och alldeles strax var jag hemma. Jag öppnade dörren och kände den köna värmen. Jag stängde dörren och tog av mig skorna. "Yo" sa Felix som kom ut ur vardagsrummet. "Du var borta länge" flinade han "Var det verkligen Eddie du mötte?" "Nej" svarade jag och la näsan i vädret. "Länge sedan du mötte Erik?" frågade Anton som kom ut han också. Jag skakade på huvudet och gick in till mitt rum. "Menar du att det inte var länge sedan?" frågade Felix som tog handen för dörren när jag skulle stänga den. "Nej, jag skakade på huvudet för att ni är ni" flinade jag. "Hah" flinade Felix och stängde dörren. Jag tittade mig i spegeln och såg att klänningen inte var helt torr än. Jag satte på mig ett par svarta långa pyjamas byxor och ett vitt linne. 25 feb, 2014 20:05 |
|
Kola
Elev |
Jag bara skrattade åt de men var noga med att inte gå för nära Eddie, råttan kunde ju hoppa på mig! Tillslut fick Jerry tag på råttan och höll upp den framför ansiktet. "Hej där lil- Den bet mig!" skrek han plötsligt och kastade ner råttan på marken. Den sprang förskräckt iväg och jag gick fram till Jerry. Han hade ett litet sår på näsan. "Den dödade mig nästan!" sa han och drog dramatiskt med handen över pannan och pustade ut när han såg att den var borta. Jag skakade på huvudet och gick in i dojon där jag såg Rudy sitta och meditera. Bredvid en krukväxt... Ibland är jag ganska orolig för hans framtid. "Rudy... Vad gör du?" frågade jag och tittade på honom med höjda ögonbryn. "Schh, jag mediterar" sa han och såg koncentrerad ut. Jag skakade på huvudet och de andra gjorde samma sak. Jag gick in i omklädningsrummet och bytte om. När jag var klar gick jag ut och började värma upp. "Stretcha nu så börjar vi sedan. Jag ska bara ställa undan Lars" sa Rudy. "Vem är Lars?" frågade Milton som kom in i dojon med Julie vid sin sida. "Hans blomma" flinade Eddie som hade lugnat ner sig lite efter "råttattacken". Milton tittade oförstående på oss men ryckte sedan på axlarna. Rudy kom tillbaka och vi började med slag och tekniker. that's all I got to say 26 feb, 2014 14:47 |
|
Borttagen
|
Jag satte mig sedan vid skrivbordet och tog fram papper och flera stycken olika pennor. Jag började skissa en teckning och fyllde sedan kulturerna med en mörkare penna. Jag hade ritat en tjej som drog armen över pennan, den såg väldigt dyster ut. När jag var klar med den tittade jag mig omkring i rummet för att hitta någon plats att hänga upp den. Jag suckade när jag insåg att jag redan hade satt upp mina teckningar över hela tapeterna. Jag ställde mig upp och tog fram tejpen i lådan under skrivbordet och tejpade sedan fast den på bordet. När jag var klar med det satte jag på datorn och medan den sattes igång gick jag ut ur mitt rum och in i köket. "Vill du ha en kopp kaffe, Mika?" frågade min pappa och tittade upp på mig. Han ville säkert göra mig lycklig efter mammas död, han brukade aldrig anstränga sig för att göra oss glada. "Nej, jag dricker inte kaffe" svarade jag och tog ett äpple ur skålen på bordet. "Åh, en kopp choklad?" frågade han och jag skakade på huvudet. "Pappa, du behöver inte försöka" sa jag och gick ut ur köket då Felix kom dit. Han tittade efter mig och jag hörde pappa sucka när jag stängde dörren. Jag satte mig på stolen och gick in på Youtube. Jag tog en tugga av äpplet och tittade på mina rekommendationer. Jag såg en bild på en kille med kritvit hud och svart hår. Hans ögon var fyllda med svart runt hans ögon. Bredvid bilden stod det *Black Veil Brides "Knives and Pens". Jag log för mig själv och satte på videon. Mina öron möttes av trummor och jag tog en tugga av äpplet. Jag såg killen på bilden börja sjunga och mina ögon blev stora. Jag fortsatte att lyssna på deras låtar och prenumererade på dom genast. Min dörr öppnades och Felix stack in sitt huvud och tittade på min dator. "Såå, du har börjat lyssna på BVB?" frågade han med ett flin och jag nickade. "Ja, det hör du väl" log jag och han gick in i mitt rum. "Varför är ditt rum fullt med teckningar?" frågade han och tittade på alla teckningar jag suttit upp. "Du har inte varit här inne särskilt mycket huh" svarade jag och ställde mig upp. Jag började försöka putta ut honom ur mitt rum. "Du verkar inte vara på något bra humör" sa han och jag skakade på huvudet. Jag fick ut honom och stängde genast dörren. Jag tittade på klockan och såg att den var 21.30 nu. Jag suckade och stängde av datorn. Jag gick ut ur mitt rum och in på toaletten där jag tog bort mitt smink och borstade tänderna. Jag kammade igenom mitt rosa hår och gick tillbaks till mitt rum. Jag slängde mig på sängen om somnade snabbt. - Jag vaknade av att min brorsa sparkade på min säng. "Vad!?" muttrade jag och satte mig upp i sängen. "Upp med dig" sa han och tog tag i min arm. Han drog upp mig ur sängen och flinade. "Vilken snygg morgon frisyr du har" Jag tittade mig i spegeln och såg hur hela mitt hår låg som en stor knut. Jag suckade djupt och Felix gick ut ur rummet. Jag kammade först igenom håret och gick sedan in till badrummet för en dusch. När jag var klar satte jag på mig morgonrocken och kammade igenom håret ännu en gång. Jag tvättade sedan ansiktet med vatten och tvål och borstade sedan mina tänder. Jag gick ut ur badrummet och in till köket. "Vart är pappa?" frågade jag och satte mig på en stol. "Inte vet jag, han var borta när vi vaknade" svarade Felix och ryckte på axlarna. Jag tog ett äpple i munnen och tittade sedan ut genom fönstret. Det var dimmigt som det var ungefär varje morgon. Jag ryckte till när jag märkte att ett mjölkpaket nuddade min näsa och Felix var sjukt nära att hälla mjölken på mig. "Vad gör du!?" utbrast jag och såg surt på honom. "Vad? Du såg ut att sova" svarade Felix och Anton skrattade. Jag skakade på huvudet och gick in till mitt rum. Jag klädde på mig och snodde runt en snodd runt min handled och gick sedan ut i hallen och satte på mig skorna. "Herrå!" ropade jag in till huset. "Sticker du till skolan?" frågade Felix och jag skakade på huvudet. "Nej, till dojon" svarade jag kort och gick ut ur huset. Jag sprang mot dojon och kom snabbt dit. Jag gick in dit och blev lättad över att ingen var det, fast det var ju Onsdag... så varför skulle någon vara där? Jag gick till skåpet och tog fram min dräkt och gick sedan till omklädningsrummet och bytte om. Jag lät mina kläder ligga på bänken och sedan gick jag ut och log för mig själv. Jag ställde mig i fight-position och tittade på dockorna. Jag sparkade lätt dockan och den ramla ner på golvet. Jag skiftade ben till höger och hoppade till nästa docka. Jag tog sats och sparkade den så att den tappade huvudet. Jag fortsatte att träna med sparkningar och slag på dockorna. Sedan gick jag och hämtade plankorna. Jag lyfte upp dockorna och gjorde så att plankorna satt fast på dom. Jag tog ett djupt andetag och sparkade sönder dom en efter en. Jag log för mig själv och la tillbaks plankorna där de stod och Rudy kom ut från sitt kontor. "Mika?" frågade han och mina ögon smalnade. "Varför är inte du i skolan?" "Varför skulle jag vara?!" sa jag surt och han tittade menande på mig. "Något som hänt?" frågade han och jag ruskade på huvudet. "Nej!" utbrast jag och han skakade på huvudet. "Varför är du så arg?" frågade han och jag kände hur mycket jag ville slå honom i bitar. "Jag är inte arg" sa jag och försökte att övertala mig själv. "Varför är du arg?" upprepade han och det var självklart att han ville ha ett ärligt svar. "Jag är inte arg!" sa jag och slog på de sex plankorna som låg på varandra. Alla gick av och jag spärrade upp mina ögon, Rudy gjorde samma sak. "Mika!" sa han stolt och jag log svagt för mig själv. Teckning: ![]() Kläder: ![]() 26 feb, 2014 15:49 |
|
Kola
Elev |
När träningen var slut gick jag in i omklädningsrummet och bytte om. Jag tog fram mobilen och såg att jag hade två sms från pappa och ett missat samtal. 'Glöm inte Fuzzball' stod det på det ena och 'Kommer du?' på det andra. Jag ringde upp honom och bad om ursäkt.
"Förlåt jag är inte van vid att behöva komma hem så tidigt..." mumlade jag och pappa blev konstigt nog inte arg. Han sa att han hade tyckt att det var kul att gå ut med honom. Jag la på och gick ut ur omklädningsrummet. "Ska du hem?" frågade Mika och jag nickade. "Yes, måste mata Fuzzball och hjälpa pappa med packningen" sa jag och de tittade oförstående på mig. Då kom jag på att jag inte hade berättat att jag skulle flytta. Jag skyndade mig att berätta så att jag inte skulle bli sen hem igen. De stirrade bara på mig och det var Jerry som tog till orda först. "Så... Du kommer att få en egen lägenhet?" frågade han uppspelt. "Japp..." sa jag och vi alla tittade på honom. Han hade någon idé... "Då kan vi äntligen ha festen vi alltid velat ha!" utbrast han och Milton skakade på huvudet. "Det där kvarteret är väldigt tyst, det skulle störa grannarna" började han men Jerry hade redan börjat prata med Eddie om musik. that's all I got to say 27 feb, 2014 15:30 |
|
Borttagen
|
Jag skakade på huvudet åt Jerry. Han låter visst inte någon vara ifred. "Okej, men jag måste gå" sa Kim och vi vinkade åt varandra när hon gick ut ur dojon. "Mika, du får ta upp plankorna" sa Rudy som kom ut ur sitt kontor. "Nej, jag orkar inte" stönade jag och satt mig bestämt på bänken. "Du har tränat så att ta upp några plankor borde väl inte vara något problem?" frågade Milton och jag stönade igen. "Jag har just tränat och hur hade du då tänkt dig att jag skulle orka?" muttrade jag och tittade argt på honom. Milton ryckte till och gömde sig bakom Jerry, han visste att jag kunde komma fram och slå honom. Dörrarna till dojon öppnades och Colin kom gående med en ut av sina kompisar vid sin sida. Mina ögon smalnade och jag gick direkt mot omklädningsrummet utan att bry mig om att Rudy ropade på mig om plankorna. Jag tog fram mina kläder och bytte genast om efter en kall dusch. Jag satt på mig skorna och gick ut ur omklädningsrummet. "Jag sticker" sa jag kort och började gå mot utgången då Rudy ropade på mig igen. "Innan du går kan du väl ta hand om plankorna?" frågade han och jag suckade. "Nej! Be någon annan göra skiten åt dig" muttrade jag och stängde dörrarna efter mig med en smäll. När jag kom ut fick jag ögonkontakt som stod och pratade med Jerry och gav honom en mördande blick. Jag såg hur Colin suckade och kom mot mig, ut ur dojon. Jag skakade på huvudet och började springa. Jag hade fått extra ont i benen den här träningen så jag tog bussen. "Har du ett busskort med dig fröken?" frågade busschauffören. "Min pappa betalar" sa jag och pekade bakåt. Chauffören höjde på ögonbrynen. "Det där funkar inte på mig fröken. Jag tror knappast att det är din pappa som står där" sa chauffören och jag sneglade bakom mig. Och jag såg att Justin stod bakom mig. "Försöker du komma in på bussen gratis?" frågade han med ett flin och jag fick ännu en gång på Colin. "Nej..." svarade jag kort. Colin tittade upp på mig och jag kom på att det var Justin han hade hjälpt mig ifrån då vi först möttes. "Om inte ni ungar kan betala för er är det bäst att ni går ut ur bussen." sa chauffören och jag suckade djupt. "Ja..." började jag men Justin avbröt mig. "Jag betalar för henne" sa han med ett flin och jag skakade på huvudet. "Nej, tack. Jag ska gå" svarade jag och vände mig om. Men Justin stod med armen för utgången. "Stick" fnös jag och puttade undan honom. Några killar som satt längre bak visslade och jag gick ut ur bussen. "Jag antar att jag inte behöver skydda dig från honom huh?" log Colin och kom gående mot mig. "Jag har ingen lust att prata med dig heller" sa jag och sprang snabbt ifrån honom. 27 feb, 2014 16:33 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen