Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Klockan var snart två på eftermiddagen och hon hade precis blivit klar med all disk från gårdagen. På slottet bodde hundratals gäster och tjänare, så det tog jätte lång tid att bli klar.
Men nu fick hon nya sysslor. Hon hade inte ens fått någon nattsömn innan den lömska kaninen kom ner till köket och kom med nya uppdrag. Nu fick hon som uppdrag att försöka sy en ny klänning till drottningen som hon skulle bära på julbalen nästa dag. När kaninen gått så föll hon nästan ihop. Var allt slavarbete värt det? Hon skulle nästan hellre stannat i cellen och låtit vakterna ta Jasper. Nej, om hon dog så ville hon inte bli ihågkommen som feg. Hon gick till sitt sovrum, det var vackert, precis som alla andra rum i slottet (förutom fängelsehålorna) men hon trivdes inte där. Hon fick olika tyger i mörkblått, rött och silver. Hon själv var också tvungen att designa klänningen även om hon inte ens var någon expert på att sy.
23 dec, 2013 14:07 |
|
Borttagen
|
Sam såg på kedjorna de var svarta och satt hårt spända runt honom han kunde knappt röra sig så hårt fastspänd var han. Han suckade för sig själv han såg upp mot tornet där Laura var fången han hoppades att inte hon skulle dödas.
Vedhögen växte runt honom han såg mot vakterna " Du har bara natten kvar att leva vampyr " sa en vakt " Egentligen är jag redan död " sa Sam vakten slog till honom. 23 dec, 2013 14:11 |
|
Fellrendión
Elev |
Lorina fick sy förhand. Drottningen ville av någon anledning inte låna ut den till henne. Det kanske berodde på att hon ville avrätta någon så fort som möjligt.
Hon satt en mycket lång stund och funderade på utseendet. Den fick inte se för simpel ut för då skulle hon dö. Hon kom fram till att klänningen skulle vara röd på överkroppen med ett vitt hjärta i mitten och armarna och allt nedanför skulle vara mörkblått, men lite vitt. Efter måltiden så gick hon runt i slottet för att se sig omkring, var hon skulle ta sig ut om det blev nödvändigt. Sedan gick hon ner i fängelsehålan för att se hur fångarna hade det.
23 dec, 2013 14:20 |
|
Borttagen
|
Laura hade flyttas till fängelsehålorna hon satt i sin cell orolig för Sam hon såg ut genom det lilla fönstret och såg att han satt fast vid en påle hon märkte högen med ved som bara växte runt honom. Hon ville hjälpa sam men hon visste inte hur.
23 dec, 2013 14:23 |
|
Fellrendión
Elev |
"Hej", sa Lorina och såg på Laura efter att kommit ner i fängelsehålan. Hon hade nästan skuldkänslor över att övergivit fångarna och såg på dem som bar trasor när hon själv nu fått en vit nytvättad klänning.
När inga vakter kollade mot hennes håll så gav hon henne lite bröd.
23 dec, 2013 14:27 |
|
Borttagen
|
Laura såg på tjejen och tog emot brödet nervöst
" Hej " svarade hon lågt 23 dec, 2013 14:29 |
|
Fellrendión
Elev |
"Var inte rädd, jag är på din sida", sa Lorina viskandes.
"Jag vet inte hur, men jag ska hjälpa dig"!
23 dec, 2013 14:30 |
|
Borttagen
|
" Ja jag vill hjälpa min vän men först måste jag komma ut härifrån är taksam om du lyckas hjälpa mig " sa Laura viskades
23 dec, 2013 14:45 |
|
Fellrendión
Elev |
"Jag har hört att han skulle brännas imorgon... men samtidigt, om jag hjälper dig kommer drottningen att döda min syster", viskade Lorina.
23 dec, 2013 15:14 |
|
Borttagen
|
" Jag vill inte att din syster ska dö på grund av mig " viskade Laura hon såg på tjejen
23 dec, 2013 15:15 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen