Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

"Din Rose..."

Forum > Fanfiction > "Din Rose..."

1 2 3 ... 12 13 14 ... 16 17 18
Användare Inlägg
Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av kitto:
Kolla gärna min profil för fler ffs av mig ^^

glömm nu inte denna ff bara..

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

23 sep, 2013 14:43

123vilde453
Elev

Avatar


AAAABRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig!

24 sep, 2013 18:37

kitto
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 11.

Jag åt frukosten tillsammans med Bonnie i Stora salen. Scorpius hade gått åt sitt eget håll utan ett ord och satt sig vid en pojke i andra årskursen kallad Rickard Wissle och flickan Clark. Bonnie berättade för mig att Vlademir Carter gjort slut med henne och att hon nu var helt förkrossad. Jag slängde ur mig några tröstande ord men Bonnie såg inte gladare ut, snarare tvärt om.
"Du bryr dig ju ändå inte! Det enda du tänker på är dig själv och den där Malfoy! Fy vad jobbig du är!" Slänger hon hastigt ur sig. Jag sitter bara helt chockad och tittar på henne. Vi sitter i några sekunder och bara tittar på varandra innan Bonnie reser sig och stampar iväg mot porten. Jag vänder blicken mot hennes dova, ekande fotsteg så att mitt eldröda hår fladdrar till och sen var hon borta. Jag tvingade mug själv att inte titta bort på Scorpius. Det kändes väldigt opassande efter vad Bonnie precis uttryckt. Jag tog en tugga av min äppelpajs-bit och tittade ner i bordet. Jennie Clark flög förbi mig med ett hånleende som fick mig att spänna käkarna och knyta nävarna.

Ilskan lättade dock något när en svärm med ugglor svepte in över de fyra borden. Brev föll ner huller om buller över eleverna i salen och till och med ett brev föll ner framför mig. Jag öppnade kuvertet och såg min mors prydliga handstil på pergamentet. Kära Rose, vi saknar dig till solen och tillbaks, hjärtat! Vilket elevhem blev du sorterad till? Förlåt att vi inte skrivit förrän nu men pappa har varit väldigt upptagen med jobbet och ministeriet och allt så här hemma är det jag som tar hand om det mesta. På tal om ministeriet så har pappa fått uppdrag i Kalifornien och kommer vara borta i över en månad. Jaja, jag har ju Harold här hemma så helt ensam är jag ju inte. Vi älskar dig väldigt mycket, Rose, mer än du tror! Kramar från mamma och pappa. Jag log stort när jag läst brevet och stoppade sen ner pergamentet i kuvertet igen. Jag lämnade resten av frukosten och gick mot Quidditch-planen där vi skulle ha vår första flyg-lektion.

Jag var tidig dit eftersom jag knappt ätit någon frukost och fick hjälpa Madam Hooch att ta fram alla kvastar och hitta en plan yta att träna på. När vi var klara med alla förberedelser så började Madam Hooch förtjust fusk-träna mig innan de första eleverna kom. Hon sa att det egentligen var orättvist, men vi hade trots allt inget bättre för oss. Hon visade mig hur man skulle ställa sig bredvid kvastkäppen, sträcka ut handen över den och säga "Upp!". Jag gjorde osäkert ett klent försök men kvasten bara ryckte till. Ett till försök med bestämd röst och kvastskaftet svävade stillsamt mot min hand. När jag greppat käppen tittade jag nöjt upp på Madam Hooch som log belåtet. Den första eleven kom mot oss och jag släppte kvasten av ren automatik. Det var Daniella som kom och när hon närmade sig såg jag att hon hade Fellie hängandes i ena armen. Sen kom det bara fler och fler till planen och tillslut stod alla elever vid varsin kvast.

Hooch demostrerade på en egen kvast hur vi skulle göra, precis som hob gjort för mig. Alla sträckte ut sin högerarm över kvastkäppen och sen en stor blandning av "Upp!" med olika betoningar. Jag var inte den enda som lyckades på första försöket, Tim Butler och Barbara Knight från Hufflepuff stod båda belåtna med varsin Silverpil i handen. Dom flesta lyckades dock på andra försöket och de övriga på tredje eller fjärde i alla fall. Vi fick sitta upp på kvastskaften och se på Hooch när hon visade hur man skulle hålla händerna på käppen för ett stadigt och säkert grepp, sen var det dags att lyfta. Jag lutade mig lite bakåt och min kvast for framåt, upp genom luften tillsammans med Daniella, Jennifer Gregor, Tim Butler, Sandy Rainer och tre andra elever som jag inte visste vilka de var. Jag kunde inte sluta le när jag kände fartvinden i ansiktet, trots att jag flög så lång och relativt långsamt. Några till for upp i luften på sina Silverpilar och snart var det bara några få, ungefär åtta stycken, som var kvar på marken med sina försök att lyfta. Det kändes underbart.


Mer?

25 sep, 2013 21:22

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


Jättebra!!
Men det där med att sätt i spoiler, tror hon menade att lägga alla kapitel i spoiler i första inlägget. t.ex

Kap 1
Spoiler:
Tryck här för att visa!.....


Kap 2
Spoiler:
Tryck här för att visa!........


Kap 3
Spoiler:
Tryck här för att visa!...........


osv.

Blir lite lättare att läsa då om man är ny, man slipper bläddra igenom alla sidor

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

25 sep, 2013 22:00

Hedwig96
Elev

Avatar


joo, meeer bra!!!

25 sep, 2013 22:07

kitto
Elev

Avatar


Skrivet av Cinnamonagouti:
Jättebra!!
Men det där med att sätt i spoiler, tror hon menade att lägga alla kapitel i spoiler i första inlägget. t.ex

Kap 1
Spoiler:
Tryck här för att visa!.....


Kap 2
Spoiler:
Tryck här för att visa!........


Kap 3
Spoiler:
Tryck här för att visa!...........


osv.

Blir lite lättare att läsa då om man är ny, man slipper bläddra igenom alla sidor
Skrivet av Cinnamonagouti:
Jättebra!!
Men det där med att sätt i spoiler, tror hon menade att lägga alla kapitel i spoiler i första inlägget. t.ex

Kap 1
Spoiler:
Tryck här för att visa!.....


Kap 2
Spoiler:
Tryck här för att visa!........


Kap 3
Spoiler:
Tryck här för att visa!...........


osv.

Blir lite lättare att läsa då om man är ny, man slipper bläddra igenom alla sidor

Ledsen, väldigt jobbigt att göra då jag är inne på mobilen..

26 sep, 2013 06:49

Cinnamonagouti
Elev

Avatar


kitto visste inte du att skrev på mobilen... och eftersom det var någon som skrev "kan du inte lägga kapitlena i spoiler, jobbigt att bläddra igenom alla sidor" (eller något liknande) och du börjar lägga dem i spoiler, fast bara i inlägget och inte på första sidan så tänkte jag bara att du kanske missförstått henne. men ursäkta då..

All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost.

26 sep, 2013 16:06

kitto
Elev

Avatar


Skrivet av Cinnamonagouti:
kitto visste inte du att skrev på mobilen... och eftersom det var någon som skrev "kan du inte lägga kapitlena i spoiler, jobbigt att bläddra igenom alla sidor" (eller något liknande) och du börjar lägga dem i spoiler, fast bara i inlägget och inte på första sidan så tänkte jag bara att du kanske missförstått henne. men ursäkta då..

Åh nej, ingen fara

26 sep, 2013 16:19

Magda
Elev

Avatar


Skrivet av kitto:
Skrivet av Cinnamonagouti:
kitto visste inte du att skrev på mobilen... och eftersom det var någon som skrev "kan du inte lägga kapitlena i spoiler, jobbigt att bläddra igenom alla sidor" (eller något liknande) och du börjar lägga dem i spoiler, fast bara i inlägget och inte på första sidan så tänkte jag bara att du kanske missförstått henne. men ursäkta då..

Åh nej, ingen fara

Men vänta lite nu, okey nu kanske det är jag som är osmart men när du lägger upp nya kapitel kan du lägga dom i spoilers, men inte i det första inlägget? o.O
Rätta mig om jag har fel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Ffbb09e5c101f32e68e3003bf36ac1190%2Ftumblr_nlzyd680MQ1rb9bkto1_400.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F019a47816546b2e5a226c892d42b8f08%2Ftumblr_pd1ujmWY361qdde6go1_400.gif

26 sep, 2013 17:52

kitto
Elev

Avatar


Skrivet av Magda:
Skrivet av kitto:
Skrivet av Cinnamonagouti:
kitto visste inte du att skrev på mobilen... och eftersom det var någon som skrev "kan du inte lägga kapitlena i spoiler, jobbigt att bläddra igenom alla sidor" (eller något liknande) och du börjar lägga dem i spoiler, fast bara i inlägget och inte på första sidan så tänkte jag bara att du kanske missförstått henne. men ursäkta då..

Åh nej, ingen fara

Men vänta lite nu, okey nu kanske det är jag som är osmart men när du lägger upp nya kapitel kan du lägga dom i spoilers, men inte i det första inlägget? o.O
Rätta mig om jag har fel

Jag kan inte ändra inlägg på mobilen, bara skriva nya.

26 sep, 2013 17:55

1 2 3 ... 12 13 14 ... 16 17 18

Forum > Fanfiction > "Din Rose..."

Du får inte svara på den här tråden.