Tavlorna rör sig!!!
Forum > Fanfiction > Tavlorna rör sig!!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Liv_Weasley
Elev |
Suuuuuper duuuper braaa!!
11 jun, 2013 20:18 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Kapitel 13. Åter igen- Domis perspektiv.
kära Dagbok. Det är fort farande Jul. Nu är det julpyntat på Hogwarts ordentligt! mistlar, låssassnö, julgranar, tomtar, en stor julkrubba... Men jag och Robin är fortfarande vänner. Bara vänner. Inte ihop, som fler och fler tror. Igår så fick de ett riktig andledning. Jag och Robin satt och pratade lite på en jättekort rast. Helt plötsligt bara... Kom vi jättenära varandra, för nära, och kysstes... Det var en av de härligaste saker jag har gjort. Jag orkar inte berätta i detalj, men nu så hatar jag Mistlar. Även om jag var helt lycklig under den kanske... Minuten? Så har det fått precis alla att tro att vi är ihop. Själv så är jag säker på att Robin gillar mig tillbaks, men... Tja jag våkar inte fråga! __________________________________________________ Andledningen till att jag inte orkar berätta om det är för att jag inte vet hur det känns... (Alltså, inte Domi, utan Luna lovegood 21) 11 jun, 2013 20:44 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Super, skriv mer
11 jun, 2013 20:49 |
|
Borttagen
|
Super!!
11 jun, 2013 21:14 |
|
Bullen1
Elev |
12 jun, 2013 18:54 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Emmas perspektiv:
Klara är helt förändrad! Hon hatar Robin, Scorpius är det som gäller nu. Jag är en nörd för att jag går i Gryffindor och är kompis med Flomi-Domi Hästman. Det är så de kallar Domi nu. Flera i hennes gäng har lämnat henne, men ännu fler har kommit. Hon är förkrossad för att Scorpius gjorde slut, (Vadå Scorpius gjorde slut? Det var ju Klara!) och gör allt för att få honom tillbaka. Hon är taskig mot alla förutom hennes gäng och Scorpius, och jag är den enda som säger emot. Därför hatar hon mig. Jag tyckte bättre om den hon var innan. När hon inte tänkte på Robin, alltså. Jag är med Domi nu. Fast hon är ju ihop nu, men hon är ändå mycket med mig, cirka lika mycket med oss båda. Men hon verkar ändå slitas mellan oss. Vem ska hon välja, liksom. Hon försöker få mig och Robin att bli vänner, men det går inte! Vi är för olika. Och jag är för blyg för honom. Jag står inte ut med alla Mistlar. Jag blir livrädd när jag går med Robin att det ska hända oss... Det är faktiskt nästan 10 par som har varit oförsiktiga. Två par har varit två tjejer som pussas... Starkas dem, Klara går på dem ordentligt. Jag önskar faktist nästan att jag aldrig börjat på Hogwarts. Det skulle varit lugnare. __________________________________________________ Men här: _______________________#_______#_______<______>_ Kapitel 14. Domis perspektiv. Jag och Robin är typ ihop nu. Tror jag. Ingen av oss har frågat, men det har bara blivit så! Det är skönt att Emma är tillbaka, men det är som att Emmas "svek" förändrade Klara. Hon är den riktiga mobbningsledaren nu, har nya offer hela tiden. Ibland jag och Robin, oftast Emma. Jag har frågat Emma vad som hänt med Klara, men hon mumlar bara fram en historia om nån trolldryck. James, Robins syssling tror jag det blir, är tydligt kär i Klara, fattar inte hur han kan vara det! Men i alla fall. Det går rykten om han gjorde en kärleksdryck till Klara, men att den gick fel, och hon blev hopplöst förälskad i Robin. Konstigt. Men det är just sånt tjejtjusaren James skulle kunna göra när han inte lyckas tjusa den tjej han verkligen är kär i. Han har typ varit ihop med nån i en vecka, och sedan bytt. Och varje gång så börjar vem-det-nu-är att tro det är verkligt, när än lämnar henne. Hjärtkrossare. 13 jun, 2013 20:25 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Super! Bra att Domi och Emma är mer tillsammans nu, skriv meer!
13 jun, 2013 20:30 |
|
luna lovegood 21
Elev |
^^
Vad tycker du om min version av James? 13 jun, 2013 20:42 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Gillar inte hans stil, verkar ganska självisk och.. ja typ elak 13 jun, 2013 20:44 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Liv_Weasley: Gillar inte hans stil, verkar ganska självisk och.. ja typ elak Ja, men i kapitlet "19 år senare" i sjuan, blir han förskräckt när teddy kysser nån annan (minns inte vad hon heter) ändrade alltså rätt mycket på honom... 13 jun, 2013 20:47 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen