Privat roll mellan mums och ginnyw123
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mums och ginnyw123
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
Vi sätter oss ner och lyssnar på Mr. Calldrew.
"Välkomna" säger han. Klassen mumlar ett "hej". "Idag ska vi skriva." börjar Calldrew "Dikter" Evelyn suckar, och vad jag vet, så hatar hon att skriva dikter. Jag flinar för mig själv.
21 feb, 2013 14:44 |
|
mums
Elev |
21 feb, 2013 18:02 |
|
ginnyw123
Elev |
Vi får varsitt tema. Själv får jag sommaren, ganska luddigt, men det ska väl gå att skriva något om.
22 feb, 2013 20:02 |
|
mums
Elev |
"Vi ska börja att jobba medTyskland och sedan gå över till Polen och därefter gå över till Grekland och Italien. Men innan Grekland ska vi ha jobbat med Frankrike och Sverige.", säger Mrs Goldman. Jag bara suckar.
![]()
22 feb, 2013 20:33 |
|
ginnyw123
Elev |
Jag försöker tänka ut något bra, poetiskt sätt att börja med. Men, jag är inte så poetisk av mig, så det blir svårt.
25 feb, 2013 17:44 |
|
mums
Elev |
Jag tar upp kartboken och slår upp Tyskland. Ett ganska fint land, ser det ut som på kartan. Men jag har ju inte varit där, och heller vill jag inte åka dit med tanke på allt som tyskarna har gjort.
![]()
26 feb, 2013 18:23 |
|
ginnyw123
Elev |
Lektionen går vidare, utan att jag kommer på något mer än två rader. Hm, det känns väl som om jag kunde gjort bättre. Men, det får bli som det bli.
3 mar, 2013 18:56 |
|
mums
Elev |
Tyskland är ganska stort, men jag är rädd för att det kommer att vara ännu större efter kriger med tanke på allt som står på just nu. Grannläderna kommer nog att bli hälften så stora som de är nu.
![]()
3 mar, 2013 21:41 |
|
ginnyw123
Elev |
4 mar, 2013 17:36 |
|
mums
Elev |
"Vad blir det att äta idag?", frågar Marissa.
"Vet inte.", suckar jag. "Kanske blodkorv eller något liknande." Det jag är minst sugen på. ![]()
4 mar, 2013 17:48 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen