Jag vill att du ska bli min [SV]
Forum > Fanfiction > Jag vill att du ska bli min [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny Weasly 1
Elev |
super tack hämst mycket jag längtar i hjäl mig1
Elev 10 feb, 2013 08:36 |
|
NyTo
Elev |
Oki, här kommer kapitlet! Vill bara säga att Harry är tsm med Ginny (ihop alltså).
Kapitel 8: I Hogsmeade Resten av dagen gick vanligt, men sedan var det dags för utflykten. Jag tog på mig några vanliga kläder och satte mitt hår i en stor fläta. Jag hade just dragit hårsnodden det sista varvet då dörren öppnades. Det var Hermione. "Är du färdig?" "Visst." Vi gick under tystnad genom porträtthålet. Sedan frågade jag: "Vem ska du gå med?" "Jag går med Ron, och Harry går med Ginny." "Okej." Det var tyst en liten stund sedan sade Hermione: "Hördu, jag är säker på att det går fint." Jag nickade bara, pågrund av den stora klumpen i min strupe. "Ska ni ses i Hogsmeade eller här?" undrade hon. "Här. Oh, nej, där är han!" Han kom emot mig. "Ja, hejdå Hermione vi ses ... sedan." "Ja, hejdå!" "Hej, ska vi gå?" frågade han. "Javisst." Vi började gå mot Filch, som kollade alla med sin sensor. Öh, vart har du lust att gå?" frågade jag när vi väl var framme i den fina byn. "Hm, jag vet inte, vi kan väl gå och kolla in i affärer eller så?" Vi styrde stegen mot Godisbaronen. "Gillar du ismöss?" frågade han medan han höll upp ett par såna. "Nja, de är väl okej men jag gillar allra mest de här krämfyllda chokladerna!" Vi var där en lång stund och bara diskuterade godis. Det var väldigt roligt, tyckte jag. "Kanske vi borde börja gå någon annanstans" sade han när jag just tog upp en klubba och tänkte börja föreläsa. "Åh, javisst." sade jag och rodnade. Jag lade klubban tillbaka, betalade mina inköp och gick ut med honom. "Vill du gå till Zonkos?" "Ja, det passar bra." Medan vi gick till Zonkos stirrade en massa flickor på mig. "Bry dig inte om dem, de är bara avundsjuka." sade Cedric. "Jag tittade upp på honom, men sade ingenting. "De blir i alla fall säkra på att jag gillar dig om jag gör så här." sade han och kysste mig. Vi stod där en lång stund, mitt på gatan, men det brydde jag mig inte om. folk fnissade, men det brydde jag mig inte heller om. Och inte brydde jag mig ifall en massa flickor sprang därifrån sårade. Efter en lång stund särade vi på oss och log mot varann. "Jag tror vi går till Tre kvastar istället." sade jag. "Visst" sade han och skarttade. Vi satt länge på Tre kvastar och pratade ivrigt. Sedan var det dags att gå tillbaka upp till skolan. När jag satt i uppehållsrummet kunde jag inte göra uppsatsen färdig utan tänkte bara på Hogsmeade, eller rättare sagt - Cedric. "Nå hur gick det?" frågade Hermione. "Bra. Fast du vet ju redan vad som hände, hela skolan talar ju om det." "Ja , det är sant." sade hon med ett skratt. "För er då? Hur gick det för er?" frågade jag. "Bra, fast Ron drack lite för mycket honungsöl, så han började må smått illa." "Aja baja, Ron. Du då, Harry?" "Bara bra, fast jag blev anfallen av ugglor när vi var inne på postkopntoret." "Oj då." "Minst sagt." ---- Så där, varsågod!
10 feb, 2013 15:51 |
|
hockey macke
Elev |
oppas den alldrig tar slut
food before poeple 10 feb, 2013 16:23 |
|
Hedwig96
Elev |
superdupertribbelbra!
10 feb, 2013 17:04 |
|
NyTo
Elev |
10 feb, 2013 17:18 |
|
Lizzy.P27
Elev |
super bra!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 10 feb, 2013 18:27 |
|
Ginny Weasly 1
Elev |
super jätte bra
Elev 12 feb, 2013 15:56 |
|
NyTo
Elev |
12 feb, 2013 16:35 |
|
Ginny Weasly 1
Elev |
varsågod din saga är den värd
Elev 12 feb, 2013 17:04 |
|
NyTo
Elev |
12 feb, 2013 17:05 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen