Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ron and Hermione... in love?!

Forum > Fanfiction > Ron and Hermione... in love?!

1 2 3 ... 12 13 14 15 16
Användare Inlägg
Winny Geasley
Elev

Avatar


Jag förstod typ allt engelskt, och jag är JÄTTEDÅLIG på det^^. I övrigt var det ett awesome kapitel!

1 dec, 2012 11:14

Ella01
Elev

Avatar


Du är bäst.
"Bevakar"



✩✩✩

1 dec, 2012 12:48

LunaLove<3
Elev

Avatar


It was AWESOME!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F89e2dd2336a22aa1f792a505187431d9%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F721b190fe8b2b505ad942c9bb013f3de%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko2_500.gif

1 dec, 2012 21:32

Borttagen

Avatar


Jätteawsomeinomrtbra!!!! (Hoppas någon förstod.)
1. Ja, kapitlet var tillräckligt långt (det spelar igentligen ingen roll hur långt det är, det är alltid lika bra!)
2. Nej, sorry jag kan inte hjälpa dig med det, jag kan bara säga att det var jätte bra, så sorry, kan inte komma på en endaste grej som du kunde gjort bättre.

2 dec, 2012 16:22

Borttagen

Avatar


Bra, men dem hatar väl inte varan i böckerna? Inte precis?

2 dec, 2012 17:53

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Bra, men dem hatar väl inte varan i böckerna? Inte precis?


fast Ron och Hermione har vissa "bråk-perioder" i böckerna där dom bråkar som mest och i 2:an är en av dem.
Men du har rätt dom bråkade inte riktigt så mycket kanske, men i det här ff gör dom det, de passade ju lite till historien att dom bråkade mer en dom gjorde i böckerna.

2 dec, 2012 18:02

lunas_claw
Elev

Avatar


JÄTTEBRA

"Mistletoe," said Luna dreamily, pointing at a large clump of white berries placed almost over Harry's head. He jumped out from under it. "Good thinking," said Luna seriously. "It's often infested with nargles."- Luna lovegood<3

2 dec, 2012 18:10

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Bra, men dem hatar väl inte varan i böckerna? Inte precis?


fast Ron och Hermione har vissa "bråk-perioder" i böckerna där dom bråkar som mest och i 2:an är en av dem.
Men du har rätt dom bråkade inte riktigt så mycket kanske, men i det här ff gör dom det, de passade ju lite till historien att dom bråkade mer en dom gjorde i böckerna.


Ok

2 dec, 2012 18:17

Hermione Granger00
Elev

Avatar


Gud vad jag älskar er!!! Jag har haft musikalshower hela helgen (i lördags var det genrep, uppsjugning klockan tio, skulle vara där kvart i, tar en timme för mig att åka - är i min skola - och jag måste gå upp typ sju - behöver gå upp tjugo över sex på vardagar, börjar halv nio - plus repetioner hela dagen, slutade halv fem, och på söndagen var det show, uppsjugning klockan tio, skulle vara där kvart i, träning plus ombyte, första showen halv tolv, till... tjugo över tolv...?, jag vet inte, sedan lunch till 14.30 tror jag, sedan en show till, sedan en halvtimmes rast - som jag och en annan i min grupp hade superkort tid att byta om på, för vi presenterade showerna, valde teater - innan nästa show. Vår grupp hade två nummer, varav båda hade både sång och en danskoregrafi, plus finalnummret, och då jag och Den Andra Teatertjejen presentation). Det var riktigt kul, men jag hade träningsvärk och SUUUUUUUUPER-ont i nacken på söndagen, så det var väldigt jobbigt på showen. Men det har inget med saken att göra, det jag egentligen ville säga var: jag är sjuk idag, och därför kommer det kanske mer än ett kapitel idag. Här kommer första:

Kap. 21 (Lunas perspektiv) Draco Problemmakaren-Malfoy
*del 3
Luna satt och åt frukost vid Gryffindorbordet tillsammans med Ginny i Stora Salen som vanligt. Hon sneglade försiktigt över mot Neville, som satt vid ungefär mitten, tillsammans med resten av tredjeårseleverna, medans hon och Ginny satt vid kanten. Hur kunde han vara så söt???

Hennes blick for vidare över bordet, bortom Neville. Där bredvid honom satt Hermione, mittemot Ron. Hon såg att Hermione totalt undvek att se på honom, och hon talade inte med honom om hon inte var tvungen. Vad var det som var fel? "Åh", tänkte Luna. "Varför inser de inte att de är som gjorda för varandra?"

"Du, Luna", sa Ginny, och avbröt hennes fantasier om att skapa en plan, samla ihop ett gäng, jobba med en operation vid namn "Ron+Hermione=♥".
"Jag skulle verkligen behöva gå till bibblan senare, du kunde inte ta och följa med?"
"Jo", hon reste sig upp. "Jag har ändå en bok jag måste hitta", svarade hon sen med sin drömmande, silverklara stämma.
*----------------------------------------------------------------------*
"Nu?" så Ginny och såg frågande på henne.
"Ja, nu", svarade Luna glatt. De hade diskuterat Ginnys relation till Harry, Luna hade fått henne att lova att prata med honom och säga att det som hände förra året bara hänt, ja, att hon liksom bara blivit nervös när han var i hennes närhet, så som hon blivit, för att han var så känd, att hon var tacksam att han räddat livet på henne, och att hon gärna ville vara hans vän. Självklart hade hon inte trott att hon skulle prata med honom nu, nu på en gång, bara så där. Men han var i alla fall ensam. Luna följde Ginny med blicken, och gick inte förrän hon hörde hennes röst;
"Harry, får jag prata med dig?"

Gud, vad jag älskar er, ni anar inte vilket enormt stöd ni är! Vi hörs snart, mina vänner!

"Excuse me professor, why is Racenclaw's symbol an eagle?" "Oh, what else do you think it should be?" "Oh, I don't know, maybe, a RAVEN...?" Stupideous Professor Umbri-... DUMBridge...!

3 dec, 2012 10:36

lunas_claw
Elev

Avatar


AWWW

"Mistletoe," said Luna dreamily, pointing at a large clump of white berries placed almost over Harry's head. He jumped out from under it. "Good thinking," said Luna seriously. "It's often infested with nargles."- Luna lovegood<3

3 dec, 2012 11:50

1 2 3 ... 12 13 14 15 16

Forum > Fanfiction > Ron and Hermione... in love?!

Du får inte svara på den här tråden.