GAME OF THRONES-TRÅDEN!
Forum > Off Topic > GAME OF THRONES-TRÅDEN!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
HaloHjira
Elev |
Skrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa! Vad händer efter det här? gahhh Jaaa! Kommer verkligen sakna honom, men shit happens. Och Martin vet vi ju nu att det aldrig går att lita på. Eller förutse vad han tänker göra hahaha XD ~barfotabarn i livet~ 16 apr, 2014 10:18 |
|
Klaestron
Elev |
Okej jag kanske ska ge mig och kolla på de två avsnitten på nya säsongen även om jag bara läst två av böckerna i serien.
Min roomie klagade igår att något i senaste avsnittet var av sådan karaktär att hon behövde prata av sig
16 apr, 2014 10:31 |
|
trash
Elev |
Skrivet av Klaestron: Okej jag kanske ska ge mig och kolla på de två avsnitten på nya säsongen även om jag bara läst två av böckerna i serien. Min roomie klagade igår att något i senaste avsnittet var av sådan karaktär att hon behövde prata av sig Kan garantera att säsongen kommer fortsätta i samma tempo som de två första avsnitten. Och eftersom både denna och förra säsongen endast täcker en bok kan du ju tänka dig hur intensiv bok tre är. Läs den! 16 apr, 2014 11:45 |
|
Klaestron
Elev |
Skrivet av trash: Skrivet av Klaestron: Okej jag kanske ska ge mig och kolla på de två avsnitten på nya säsongen även om jag bara läst två av böckerna i serien. Min roomie klagade igår att något i senaste avsnittet var av sådan karaktär att hon behövde prata av sig Kan garantera att säsongen kommer fortsätta i samma tempo som de två första avsnitten. Och eftersom både denna och förra säsongen endast täcker en bok kan du ju tänka dig hur intensiv bok tre är. Läs den! Jg blev klar med a clash of king härom dagen så kanske är värt att låna den tredje boken ganska snart då :3
16 apr, 2014 11:46 |
|
Borttagen
|
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA LALALALALLALALALALALAAAAAAAAA BÄSTA AVSNITTET NÅGONSIN!!!
Spoiler: Tryck här för att visa! 16 apr, 2014 12:30 |
|
HaloHjira
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! ~barfotabarn i livet~ 16 apr, 2014 13:17 |
|
trash
Elev |
Iwan Rheon gör ett extremt bra jobb i att gestalta Ramsay Snow. Det känns som att han har hamnat lite i Jack Gleesons skugga eftersom hans roll introducerades senare vilket är lite synd. 16 apr, 2014 13:26 |
|
Shaana
Elev |
Jag har läst första boken och har nästan sett ut första säsongen. Oh. My. Gods. Sååååå sjukt bra!! Varje gång introt spelar får jag fangirl feels!! Älskar verkligen introt! Och det måste vara den enda tv-serie jag har sett där jag älskar första episoden, det har aldrig hänt mig förut och skådespelarna är perfekta och .... gaaaaaah jag är lyrisk :3
16 apr, 2014 13:56 |
|
Borttagen
|
Har väldigt blandade känslor inför den här serien (både serien och böckerna). Å ena sidan älskar jag den eftersom miljöerna, kostymerna, specialeffekterna osv. är så sjukt välgjorda, skådespelarna är så duktiga och många delar av storyn är sjukt spännande och bra.
Å andra sidan har serien väldigt stora problem med hur den behandlar kvinnor och minoriteter. Stora delar av serien lider av stora logikproblem ... Och vissa delar av fandomen får mig att vilja ta mig för pannan. Ett av logikproblemen som jag bara inte kan sluta störa mig på är de långa årstiderna. För det enda som håller liv i naturen och människorna är Martins vilja. Seriöst, naturen klarar inte av en vinter som är flera år lång. Det finns visserligen djur och växter i arktiska klimat, men de är anpassade till långa arktiska vintrar och korta somrar; långa somrar skulle de inte klara av. Och växter och djur som skulle klara av de långa somrarna skulle dö efter ett års vinter. Och oavsett hur mycket mat människorna skulle kunna odla under de långa somrarna, så är hållbarheten på spannmål, hö etc. inte så lång att det skulle finnas mat kvar efter 5,6 år av vinter. Och det kan jag inte sluta störa mig på, haha! 16 apr, 2014 15:57 |
|
Borttagen
|
Rimfrost: Jag har faktiskt funderat på det där med vintrarna, och kom fram till att det borde gå. Vintern ser ju annorlunda ut beroende på var du är någonstans. The North får antagligen en arktisk vinter med massa snö som håller sig kvar i flera år. Men the South som är mer medelhavsklimat tror jag skulle få en vinter som känns ungefär som vår höst. Ingen snö, men kallare. Och där Daenerys är nu, i öknen, där skulle det antagligen inte hända ett dugg.
16 apr, 2014 16:04 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen