1988/89 – År att minnas
Forum > Fanfiction > 1988/89 – År att minnas
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Victoire Weasly
Elev |
Kapitel 4-2
Början av Charlie Weasleys femte år på Hogwarts hade tagit en oväntad vändning redan på tåget. Han var faktiskt glad att vad som tydligen var hans småbröder hade smugit ner någon sorts smällare i hans koffert. I vanliga fall hade hans hornuggla Rudin redan fått flyga iväg med ett klagomål som hade gett tvillingarna så överdrivet lång husarrest att de kunnat utveckla sina egna fyrverkerier under tiden. Men inte den här gången inte, tänkte han medan han vandrade fram i de välbekanta korridorerna. Det var tack vare sina två småbröder som han hade träffat en speciell person. En person som han sen knappt två dagar nu tyckte hade det finaste namnet i världen men som hon ändå inte ville bli kallad. Det hade känts så rätt när hon hjälpt honom att få ordning på alla väskor och de sedan hade skämtat med varandra. Varenda gång hon hade varit i närheten sen dess hade han blivit alldeles varm inombords men hon hade aldrig tittat åt hans håll. Tur var kanske det, för på den senaste tiden verkade han ha fått alldeles för lätt för att rodna. ”Charlie, var är du på väg?” hörde han någon ropa bakom honom. Charlie snurrade runt och halkade nästan på det nypolerade golvet, tydligen hade Peeves varit i farten igen, Filch polerade aldrig golven i den övre delen av slottet. ”Kommer du?” fortsatte Charlies bäste vän Jacob Erland men Charlie lyssnade inte. Han hade sett två tjejer, varav en med lila hår, försvinna bakom hörnet och plötsligt så kände han den där varma känslan igen, någonstans nära hjärtat. Han hade aldrig känt såhär förut men han var nästan helt säker på vad det var. Charlie Weasley var förälskad, för första gången i sitt liv. Det hade gått fort och han var knappt säker på vad som hänt. Det var bara rätt. ”Du, lyssnar du ens på mig? Förvandligskonsten börjar nu!” nästan skrek Jacob i hans öra. ”Nu!” ________________________________________________ Min tur igen då xD Fast nu blir det ett riktigt kapitel ~MY TUMBLR~ 10 nov, 2012 11:33 |
|
Twiie
Elev |
10 nov, 2012 11:36 |
|
PotterHunger
Elev |
Kapitlet och du äger
Läs min profil för info... 10 nov, 2012 11:43 |
|
MissFniss
Elev |
10 nov, 2012 13:26 |
|
Bilbo:D
Elev |
10 nov, 2012 14:40 |
|
Borttagen
|
Awesome♥
10 nov, 2012 19:32 |
|
amanda1104
Elev |
Superbra!!!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 10 nov, 2012 19:34 |
|
-Patronus-
Elev |
10 nov, 2012 19:54 |
|
LauraTree
Elev |
Jättebra!
10 nov, 2012 20:21 |
|
Deathless
Elev |
11 nov, 2012 19:54 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen