Systrarna på Hogwarts [SV]
Forum > Fanfiction > Systrarna på Hogwarts [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
.Ginny.
Elev |
Skrivet av Borttagen: Nästa kapitel kommer så snart vi kommit till sida 13. Det blir förhoppningsvis snart _SanD_ <3 .Ginny. since 5/7-12
20 maj, 2012 20:09 |
|
Nelly1513
Elev |
20 maj, 2012 20:10 |
|
Borttagen
|
Skiiiit! Jag hade nästan skrivit klart, men råkade klicka på nån tangent och allt försvann. :'( Jag är ledsen, nu kommer det dröja länge. :C
20 maj, 2012 20:19 |
|
.Ginny.
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skiiiit! Jag hade nästan skrivit klart, men råkade klicka på nån tangent och allt försvann. :'( Jag är ledsen, nu kommer det dröja länge. :C samma hände mig med kap 10... _SanD_ <3 .Ginny. since 5/7-12
20 maj, 2012 20:20 |
|
Nelly1513
Elev |
20 maj, 2012 20:20 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skiiiit! Jag hade nästan skrivit klart, men råkade klicka på nån tangent och allt försvann. :'( Jag är ledsen, nu kommer det dröja länge. :C Testa Crtl+Z ^_^ . .
20 maj, 2012 20:38 |
|
Borttagen
|
Kapitel 13
Saralie Jag skyndade mig på tåget, efter att ha kramat mamma och pappa adjö. Det var bara några minuter kvar tills tåget skulle avgå, och nästan alla kupéer var fulla. Jag drog envist min tunga koffert längs mittgången, och slutligen kom jag fram till en kupé där det bara satt en ensam tjej. Jag tryckte upp dörren med axeln och drog in kofferten. "Hej, jag heter Saralie Parker. Kan jag sitta här? Det är fullt överallt." Sa jag och log glatt mot tjejen. Jag svepte min midjelånga, rödblonda fläta åt sidan och såg på henne. Tjejen såg helt handfallen ut och munnen var lätt öppen. Hon var lite kort, med kortklippt, mörkblont hår, och fina, mörkblå ögon. Att skaffa nya vänner har aldrig varit nåt problem för mig. Mamma säger att jag har en dragande personlighet. Jag tror mer på att jag helt enkelt träffar mycket trevliga människor. Med ett brett leende kommer man långt. "Visst, du kan sitta här." Fick tjejen till slut ur sig. "Jag heter förresten Amy Campbell..." Fortsatte hon. Jag behövde inte krusas ytterligare utan damp ner på sätet mitt emot henne. Efter en liten stund var vi helt inne i en livlig diskussion om elevhem. Jag visste självklart var det var nu, våra föräldrar hade berättat så gott som allt dom visste om den magiska världen nu. "Men... Vilket elevhem kommer dina föräldrar ifrån då?" Frågade Amy. Jag sneglade på henne och kände kinderna färgas röda. Amy var renblodig och visste precis allt om den magiska världen. Hon hade berättat att hon helst ville hamna i Gryffindor, eller kanske Rawenclaw. Hufflepuff hade också vart okej, men om hon hamnade i Slytherin sa hon att på allvar fundera på att hoppa av skolan. "Mamma gick i... Gryffindor." Sa jag långsamt. "Pappa i..." Jag vände bort blicken från henne och såg ner i golvet. "Slytherin." Viskade jag till slut. ____________________________________________ Ändrade planer, det blir iaf 3 kapitel på tåget, kanske fyra. 20 maj, 2012 20:38 |
|
AlexZz
Elev |
20 maj, 2012 20:39 |
|
Nelly1513
Elev |
20 maj, 2012 20:40 |
|
HannaPanna
Elev |
20 maj, 2012 20:41 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen