Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
PPP
Elev |
Skrivet av Myling: Skrivet av PPP: Nu behöver jag verkligen skriva av mig… Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu. Gör det du känner att du kommer må bäst av i längden! Om du vill gå i musikklass tycker ja du borde göra det. Man skaffar alltid nya vänner, även om man tror att man inte kommer göra det Tack♥ Det är det jag tror att jag kommer välja. Jag träffar i alla fall min tvillingbror hemma.
21 feb, 2014 15:52 |
|
Borttagen
|
sitter på mitt rum med hörlurarna och lyssnar på green day i ett försök att inte höra deras konversationer från köket. men jag kan fortfarande känna ilskan i deras röster genom raderna av väggar mellan mig och dem.
uhhh varför bestämde jag mig för att vara hemma idag???? 21 feb, 2014 15:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av PPP: Nu behöver jag verkligen skriva av mig… Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu. Om du väljer musikklass kommer du fortfarande att kunna träffa din tvillingbror mycket, men om du och din bästis inte går i samma skola kan det bli svårt att träffas mycket och hålla kontakten. Om du känner att du vill gå i musikklass tycker jag att du borde göra det, för det är underbart (jag går också i musikklass). Ta chansen när du har den! Du klarar det. Jag förstår att det är jättesvårt att välja, men ibland måste man ju göra saker som är svåra. Du skulle inte kunna prata med din tvillingbror/bästis/båda två om hur du känner? Det kanske skulle kännas bra för dig. Lycka till! ♥ 21 feb, 2014 16:17
Detta inlägg ändrades senast 2014-02-21 kl. 20:54
|
|
Ithrenniel
Elev |
Skrivet av PPP: Nu behöver jag verkligen skriva av mig… Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu. Jag tycker att du ska börja i musikklassen om du känner att det är något du egentligen skulle vilja göra. Du kommer träffa din bror mycket ändå, och ibland kanske det till och med kan vara skönt att ha ett liv där familjen inte ingår. Självklart kan man vara vän med en bror, men eftersom man träffas så mycket kanske det kan vara skönt att inte vara med varandra hela tiden, både i skolan och utanför. Speciellt när man blir äldre. Ett sorgligt faktum är ju att ni antagligen kommer välja att satsa på lite olika saker här i livet. Man kan vara oroligt nära ändå, utan att göra allt tillsammans. Lycka till nu! ♥ ![]()
21 feb, 2014 16:26 |
|
Fellrendión
Elev |
21 feb, 2014 17:59 |
|
Hermione. Granger
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Jag önskar att jag inte hade några syskon... Det gör jag ibland också! Med 3 äldre syskon behandlas man som om man vore 5! Men jag tycker ändå om dom hihi (ibland)
21 feb, 2014 18:02 |
|
Borttagen
|
Jag vet att jag har rätt så hög självdisciplin på mig själv när de gäller mat och vad jag får och inte får äta...
Spoiler: Tryck här för att visa! 21 feb, 2014 18:06 |
|
Ithrenniel
Elev |
21 feb, 2014 18:13 |
|
Reiku Black
Elev |
Min hund dog för tre veckor sen, och jag känner mig underligt känslokall, för sörjer honom inte lika mycket som jag känner att jag borde. Men inte för att jag inte är ledsen längre, utan för att jag knappt grät någonting när de avlivade honom heller.
Sen så har min mamma varit hemma i knappt två månader, för att sedan åka iväg till andra sidan JORDEN igen. Jag har inte något emot att hon åker så, utan mer att det är skjuter upp min London-resa. Visst, jag kan vänta. Men att vänta betyder att min kompis föräldrar kommer bli ännu osäkrare på om hon får följa med. Och eftersom någon måste vara hemma hos mig under de ytterligare 5 veckorna hon är borta så måste pappa ta ledigt från jobbet och kommer förlora jättemycket pengar. Så han jobbar jättemycket nu istället. Han är 61 och får knappt någon sömn och mamma tänker inte ens på det eftersom hon aldrig jobbat en DAG i hela sitt liv ungefär och hon är så självisk. Sen har hon blivit kär i någon där nere, vilket är helt okej så länge hon inte släpar ner honom hit. Och ALLT det där skulle jag kunna klara av om hon inte släppt ner bomben på mig att hon planerar att FLYTTA DIT när jag går ut nian. Så då måste jag prata med pappa om att skaffa lägenhet här eftersom jag inte vill flytta ifrån vänner, skola och hela mitt liv ungefär. Vilket kommer vara ÄNNU dyrare så då kanske jag belastar pappa så han måste jobba ännu mer 21 feb, 2014 20:32 |
|
PPP
Elev |
Skrivet av Ithrenniel: Skrivet av PPP: Nu behöver jag verkligen skriva av mig… Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu. Jag tycker att du ska börja i musikklassen om du känner att det är något du egentligen skulle vilja göra. Du kommer träffa din bror mycket ändå, och ibland kanske det till och med kan vara skönt att ha ett liv där familjen inte ingår. Självklart kan man vara vän med en bror, men eftersom man träffas så mycket kanske det kan vara skönt att inte vara med varandra hela tiden, både i skolan och utanför. Speciellt när man blir äldre. Ett sorgligt faktum är ju att ni antagligen kommer välja att satsa på lite olika saker här i livet. Man kan vara oroligt nära ändå, utan att göra allt tillsammans. Lycka till nu! ♥ Tack! Du har rätt. Jag borde välja något som jag har tänkt satsa på, jag vill bli musiker. ♥ Hehe, man träffas ju när det inte är skola… Ugglan Hedwig: Det vore nog en bra idé. Min bror vet redan om det. Man får helt enkelt stå ut...
21 feb, 2014 21:59 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen