Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ithrenniel
Elev |
20 feb, 2014 20:07 |
|
LunaLovegood1
Elev |
20 feb, 2014 20:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ithrenniel: Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram? ![]() ♥ 20 feb, 2014 20:22 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av trash: Många verkar komma till den här tråden för att skriva av sig om känsliga saker, så om man väljer att läsa inlägg här bör man vara förberedd på att det kan vara jobbigt. Väljer man att själv skriva i tråden är det viktigt att man tänker på hur människor kan påverkas av det man skriver och försöka uttrycka sig så att man inte sårar någon annan. Ni är i en ålder då man påverkas väldigt mycket av sin omgivning. Man har svårt att hitta sin plats och man mår antingen jättebra eller jättedåligt. Jag kan garantera att de allra flesta av era vänner och klasskompisar också brottas med dålig självkänsla, dåligt självförtroende, förvirring över allt som händer i livet osv. Har man problem utöver det här kan det vara ganska överväldigande och man vet inte var man ska ta vägen, men problem är något vi alla möter i livet och vi måste hitta olika sätt att hantera dem på. Att ta ut sin frustration på sig själv eller på andra är ett sätt, men man kommer jävligt mycket längre i livet om man lyckas hitta en mer konstruktiv metod. Det finns ingen anledning att glorifiera självskadebeteende. Eldar man hela tiden på sin negativa självbild kommer den med all säkerhet infektera andra aspekter av livet. Steget från att göra illa sig själv till att låta andra göra illa en genom till exempel destruktivt sex är inte speciellt långt. Steget från att göra illa sig själv till att hamna i drogmissbruk är inte heller långt. Det är viktigt om man vet med sig att man har ett självskadebeteende att man försöker få bukt med problemet istället för att bara gräva sig ner ännu djupare. Många unga personer mår väldigt dåligt och gör illa sig själva men det finns också väldigt många vuxna som jobbar med att hjälpa. Att be om hjälp och att behöva berätta varför man behöver hjälp kan kännas jättejobbigt, men långsiktigt är det det som måste hända för att livet ska kunna bli bättre. Vi alla har till viss del ansvar över våra egna liv och även om ens omständigheter kanske är förjävliga har man ändå oftast kontroll över med vilken inställning man väljer att se och hantera saker. Ett första steg i att hitta någon som kan hjälpa kan vara att kolla in BRIS hemsida. Man kan ringa, maila, chatta eller vad som nu känns bäst. http://www.bris.se/?pageID=327 Du tog orden ur munnen på mig. Åh så bra skrivet!! Så sant. Jag har själv varit en självskadare och att ha det destruktiva beteendet och inte få bukt med det leder till ett helvete bortom allt man kan föreställa sig. Självskada är ett missbruk och leder till andra missbruk. Jag fick dock bukt på det innan jag hamnat djupt i drogerna, och det är jag så sjukt glad för! Så tacksam och glad! Dock är min hud bortom all räddning och jag kommer bära stora synliga ärr för resten av mitt liv som en ständig påminnelse av allt det hemska som hänt och som jag gjort mot mig själv. Att vakna varje morgon och bli påmind om det är inte roligt alls. Att konstant bli dömd av folk runt mig. Att konstant behöva förklara för nya människor man träffar. Att konstant känna att man är rädd att man inte kommer bli accepterad av någon man tycker om.... Det är inte något jag önskar någon. Jag har vänner som hamnat i så djupa missbruk av droger att blivit helt andra människor. Underbara människor som blivit hemska. Vänner som hamnat i mycket destruktiva förhållanden och utsatt sig själva för saker som inte är bra, nyttigt eller säkert. Det gör mig så orolig att läsa om så fina unga personer som känner att de vill eller måste göra illa sig själva för jag VET hur illa det kan gå och jag VET vad de kommer behöva leva med om de inte slutar i tid. Snälla söta fina ni, försök på hjälp! Av VEM SOM HELST! Det GÅR att få bukt med och leva helt utan. Det GÅR jag VET det. Det är aldrig för sent att sluta. Aldrig. Jag önskar er all lycka i hela världen. *skickar helande magi* 20 feb, 2014 21:06 |
|
Frivolt
Elev |
Blä! Förlåt att jag typ skriver här igen men jag måste bara skriva av mig om det här D:
Spoiler: Tryck här för att visa! 20 feb, 2014 22:09 |
|
Ginny_Power
Elev |
20 feb, 2014 22:15 |
|
Borttagen
|
Orkar inte skolan mer, är jätterädd och bara att behöva plugga ger mig ångest och får bara mer ångest för att jag inte finner orken att plugga för jag vet att jag behöver betygen. Mår liksom bra i övrigt och så men orkar verkligen inte mer skola, och mitt lov är snart slut. Suck.
21 feb, 2014 02:28 |
|
Qlql
Elev |
Skrivet av Ithrenniel: Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram? Kram!!! ![]() 21 feb, 2014 02:30 |
|
PPP
Elev |
Nu behöver jag verkligen skriva av mig…
Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu.
21 feb, 2014 15:39 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av PPP: Nu behöver jag verkligen skriva av mig… Jag går i femman. I sexan byter man ju klass och sånt. DET VILL JAG INTE!!! Jag tycker att det är bra som det är nu, förutom att jag vill gå i en musikskola. Min bästis vill också gå i en musikskola. Min tvillingbror vill det inte. Jag står väldigt nära min tvillingbror och vill verkligen inte gå i en annan skola eller i en annan klass än honom. Ändå vill jag gå i en musikskola med min bästis. Jag är väldigt blyg av mig så det skulle inte vara så lätt att skaffa nya vänner. Jag vet att jag inte behöver tänka på det nu men när jag kommer på det kan jag inte sluta tänka på det. Jag hatar att jag måste välja mellan dem. Igår på kvällen började jag typ storgråta för det… Har någon tips? Jag skulle verkligen behöva det just nu. Gör det du känner att du kommer må bäst av i längden! Om du vill gå i musikklass tycker ja du borde göra det. Man skaffar alltid nya vänner, även om man tror att man inte kommer göra det 21 feb, 2014 15:51 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen