Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1296 1297 1298 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden?
Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^


Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju
Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det.


Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här
"Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag?

20 feb, 2014 17:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden?
Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^


Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju
Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det.


Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här
"Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag?


Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också

20 feb, 2014 17:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden?
Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^


Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju
Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det.


Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här
"Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag?


Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också
Okej okej, förlåt för att jag missuppfattade ^^
Men håller fast vid att om du inte vill läsa det, så gör det inte. Strunta i den här tråden

20 feb, 2014 17:56

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden?
Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^


Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju
Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det.


Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här
"Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag?


Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också
Okej okej, förlåt för att jag missuppfattade ^^
Men håller fast vid att om du inte vill läsa det, så gör det inte. Strunta i den här tråden


Visst, jag kan strunta i denna tråd men ska inte alla kunna ta del av sidorna här på Mugglis? Även dom som är lite känsliga ska väl kunna vara överallt på Mugglis utom 15+ forumet där man skriver sånt som inte yngre och känsliga behöver läsa! men resten av Mugglis ska ju alla kunna använda sig av.. Nu har jag "skrivit av mig" som denna tråd är till för

20 feb, 2014 18:02

trash
Elev

Avatar

+3


Många verkar komma till den här tråden för att skriva av sig om känsliga saker, så om man väljer att läsa inlägg här bör man vara förberedd på att det kan vara jobbigt. Väljer man att själv skriva i tråden är det viktigt att man tänker på hur människor kan påverkas av det man skriver och försöka uttrycka sig så att man inte sårar någon annan.


Skrivet av LunaLovegood1:
obs selfharm + tankar + blod
Spoiler:
Tryck här för att visa!ok så var på vårdcentralen idag pga skulle kolla om jag hade halsfluss (vilket jag för övrigt inte hade) och så skulle jag ta blodprov. jag rös till vid sticket och njöt medan mitt finger halvt tömdes på blod, och jag ville ha fler stick. jag ville känna den korta men intensiva smärtan, och se blodet. jag ville det. kan väl passa på att säga att det började klia ordentligt i mina fingrar och lår när jag för två veckor sedan var i fjällen och mamma skickade en bild på lillebror som blödde på baksidan av axeln efter att ha råkat få ett rakblad där när han badade. men jag har aldrig skadat mig med rakblad. inte med något värre än en pincett och naglar. men jag vill. jag vill vara modig nog att använda rakblad. jag vet bara inte hur jag ska dölja det. eller om jag skulle vara beredd på smärtan.
Skrivet av LucyMalfoy:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag orkar inte mer. Jag vill skära upp mina armar och bara dö. Inget spelar roll längre. Jag är mobbad. Mina bonussyskon hatar mig typ. Det är bara Lova som inte hatar mig och min biologiska syster. Jag orkar verkligen inte mer. Jag vill bara skära upp mina ben eller lår eller armar eller ta en överdos av något. Det känns som att allt jag gör bara blir fel. Inget jag gör blir rätt. Jag vill slippa allt. Funderar på att dö men då vet jag att hon jag är kär i kommer bli ledsen. Jag vill inte göra henne ledsen. Jag orkar inte mer med all ångest eller panikångest attacker. Jag orkar inte mer. Jag orkar ite mer med att jag börjar hyperventilera.

Ni är i en ålder då man påverkas väldigt mycket av sin omgivning. Man har svårt att hitta sin plats och man mår antingen jättebra eller jättedåligt. Jag kan garantera att de allra flesta av era vänner och klasskompisar också brottas med dålig självkänsla, dåligt självförtroende, förvirring över allt som händer i livet osv.

Har man problem utöver det här kan det vara ganska överväldigande och man vet inte var man ska ta vägen, men problem är något vi alla möter i livet och vi måste hitta olika sätt att hantera dem på. Att ta ut sin frustration på sig själv eller på andra är ett sätt, men man kommer jävligt mycket längre i livet om man lyckas hitta en mer konstruktiv metod.

Det finns ingen anledning att glorifiera självskadebeteende. Eldar man hela tiden på sin negativa självbild kommer den med all säkerhet infektera andra aspekter av livet. Steget från att göra illa sig själv till att låta andra göra illa en genom till exempel destruktivt sex är inte speciellt långt. Steget från att göra illa sig själv till att hamna i drogmissbruk är inte heller långt.

Det är viktigt om man vet med sig att man har ett självskadebeteende att man försöker få bukt med problemet istället för att bara gräva sig ner ännu djupare. Många unga personer mår väldigt dåligt och gör illa sig själva men det finns också väldigt många vuxna som jobbar med att hjälpa. Att be om hjälp och att behöva berätta varför man behöver hjälp kan kännas jättejobbigt, men långsiktigt är det det som måste hända för att livet ska kunna bli bättre. Vi alla har till viss del ansvar över våra egna liv och även om ens omständigheter kanske är förjävliga har man ändå oftast kontroll över med vilken inställning man väljer att se och hantera saker.

Ett första steg i att hitta någon som kan hjälpa kan vara att kolla in BRIS hemsida. Man kan ringa, maila, chatta eller vad som nu känns bäst.
http://www.bris.se/?pageID=327

20 feb, 2014 18:06

Ithrenniel
Elev

Avatar


Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Ftumblr_lroj8p7dNh1r3rbvro1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2F94dae36941bbda2702310643e73903fb%2F4qnj1d8%2FJctoilxki%2Ftumblr_static_etiq67ngr94wo8444kwgw88g0_640_v2.gif

20 feb, 2014 18:29

LucyMalfoy
Elev

Avatar

+1


trash

Tack. Det hjälper. Jag ska prata med bris

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

20 feb, 2014 18:31

Detta inlägg ändrades senast 2014-02-20 kl. 19:18
Antal ändringar: 1

Hedwig96
Elev

Avatar

+2


Skrivet av Ithrenniel:
Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Ftumblr_m5m2j177Gv1rwcc6bo1_500.gif
Kraaaam

20 feb, 2014 18:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ithrenniel:
Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi160.photobucket.com%2Falbums%2Ft188%2Fstiffler918%2Fhug.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lqgcf6BzMq1qdvr6ko1_500.jpg
Kram!

20 feb, 2014 19:17

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Ithrenniel:
Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?




https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcQ53u777dyWnzzbdWOrR30CCEeca706jN2mHQYRYc8Azq9EIzhC

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

20 feb, 2014 19:25

1 2 3 ... 1296 1297 1298 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.