Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: "Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag?Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det. Skrivet av Borttagen: Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden? Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^ Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här 20 feb, 2014 17:37 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: "Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag? Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det. Skrivet av Borttagen: Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden? Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^ Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också 20 feb, 2014 17:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Okej okej, förlåt för att jag missuppfattade ^^Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: "Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag? Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det. Skrivet av Borttagen: Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden? Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^ Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också Men håller fast vid att om du inte vill läsa det, så gör det inte. Strunta i den här tråden 20 feb, 2014 17:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Okej okej, förlåt för att jag missuppfattade ^^Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: "Kan ni inte skriva det i 15+ forumet istället?" skrev du, och jag tolkade det som att du inte vill att man ska skriva här, men vad vet jag? Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Oavsett om det är fler som tycker att det är obehagligt så tycker jag inte att du ska säga att man inte ska skriva av sig här, när det faktiskt är en skriva av sig-tråd. De som tycker att det är obehagligt och inte vill läsa behöver inte öppna den här tråden, så enkelt är det. Skrivet av Borttagen: Sorgfågel: Om du inte vill läsa när andra skriver av sig (vilket de får göra precis hur mycket de vill), så är det väl bara att inte gå in i den här tråden? Sedan så finns det också de som skriver att de är lyckliga i den här tråden, bara att det skrivs mycket mer av lyckliga tankar i trådar som Lycklig-tråden ^-^ Men jag kan inte tänka mig att det inte är fler än jag som tycker att det är obehagligt.. Det är ju som 15+ rollspel men det förbjöds ju Jag skrev aldrig att dom inte får skriva det här Jag frågade om dom kunde inte att dom inte fick, det får jag fram det till när jag läser den meningen också Men håller fast vid att om du inte vill läsa det, så gör det inte. Strunta i den här tråden Visst, jag kan strunta i denna tråd men ska inte alla kunna ta del av sidorna här på Mugglis? Även dom som är lite känsliga ska väl kunna vara överallt på Mugglis utom 15+ forumet där man skriver sånt som inte yngre och känsliga behöver läsa! men resten av Mugglis ska ju alla kunna använda sig av.. Nu har jag "skrivit av mig" som denna tråd är till för 20 feb, 2014 18:02 |
|
trash
Elev |
Många verkar komma till den här tråden för att skriva av sig om känsliga saker, så om man väljer att läsa inlägg här bör man vara förberedd på att det kan vara jobbigt. Väljer man att själv skriva i tråden är det viktigt att man tänker på hur människor kan påverkas av det man skriver och försöka uttrycka sig så att man inte sårar någon annan.
Ni är i en ålder då man påverkas väldigt mycket av sin omgivning. Man har svårt att hitta sin plats och man mår antingen jättebra eller jättedåligt. Jag kan garantera att de allra flesta av era vänner och klasskompisar också brottas med dålig självkänsla, dåligt självförtroende, förvirring över allt som händer i livet osv. Har man problem utöver det här kan det vara ganska överväldigande och man vet inte var man ska ta vägen, men problem är något vi alla möter i livet och vi måste hitta olika sätt att hantera dem på. Att ta ut sin frustration på sig själv eller på andra är ett sätt, men man kommer jävligt mycket längre i livet om man lyckas hitta en mer konstruktiv metod. Det finns ingen anledning att glorifiera självskadebeteende. Eldar man hela tiden på sin negativa självbild kommer den med all säkerhet infektera andra aspekter av livet. Steget från att göra illa sig själv till att låta andra göra illa en genom till exempel destruktivt sex är inte speciellt långt. Steget från att göra illa sig själv till att hamna i drogmissbruk är inte heller långt. Det är viktigt om man vet med sig att man har ett självskadebeteende att man försöker få bukt med problemet istället för att bara gräva sig ner ännu djupare. Många unga personer mår väldigt dåligt och gör illa sig själva men det finns också väldigt många vuxna som jobbar med att hjälpa. Att be om hjälp och att behöva berätta varför man behöver hjälp kan kännas jättejobbigt, men långsiktigt är det det som måste hända för att livet ska kunna bli bättre. Vi alla har till viss del ansvar över våra egna liv och även om ens omständigheter kanske är förjävliga har man ändå oftast kontroll över med vilken inställning man väljer att se och hantera saker. Ett första steg i att hitta någon som kan hjälpa kan vara att kolla in BRIS hemsida. Man kan ringa, maila, chatta eller vad som nu känns bäst. http://www.bris.se/?pageID=327 20 feb, 2014 18:06 |
|
Ithrenniel
Elev |
Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?
![]()
20 feb, 2014 18:29 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 20 feb, 2014 18:31
Detta inlägg ändrades senast 2014-02-20 kl. 19:18
|
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Ithrenniel: Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram? ![]() Kraaaam 20 feb, 2014 18:37 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ithrenniel: Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram? ![]() ![]() Kram! 20 feb, 2014 19:17 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Skrivet av Ithrenniel: Hej alla mugglisare! Jag har en dålig dag, någon som kan tänka sig att ge mig en liten uppmuntrande kram?
20 feb, 2014 19:25 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen