Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ithrenniel
Elev |
Jag orkar inte vara i skolan idag! Alla är så jobbiga, låter massa, försöker prata med mig och jag måste vara glad.
![]()
18 feb, 2014 10:02 |
|
Borttagen
|
Alltså vet ni vad jag verkligen, verkligen stör mig på? Det där om vad som är bra cosplay.
I 97% av fallen så handlar det om att cosplayaren ska fall in under den stereotypa definitionen av sexig. Smal, storbystad, klar hy och med mycket få klädesplagg eller tighta kläder (som tjej). Och visst, jag fattar att man blir mer porträttlik på det viset eftersom i princip alla tecknade figurer ser ut på det viset. Men passionen då? Har inte andra människor den? Sitter de kanske inte uppe natt efter natt för att fixa sin dräkt? Anstränger sig för att göra den så detaljerad och exakt som möjligt? Kan inte "tjocka" människor göra det? Kan inte folk med acne göra det? Kan inte rullstolsbundna människor göra det? Och förresten. Måste det alltid vara så jäkla seriöst jämt? Gud, låt folk cosplaya för att det är kul, alla tänker ju inte direkt tävla. Hatar människor. 18 feb, 2014 17:56 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! 18 feb, 2014 18:20 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 18 feb, 2014 20:20 |
|
Ithrenniel
Elev |
Skrivet av Borttagen: Alltså vet ni vad jag verkligen, verkligen stör mig på? Det där om vad som är bra cosplay. I 97% av fallen så handlar det om att cosplayaren ska fall in under den stereotypa definitionen av sexig. Smal, storbystad, klar hy och med mycket få klädesplagg eller tighta kläder (som tjej). Och visst, jag fattar att man blir mer porträttlik på det viset eftersom i princip alla tecknade figurer ser ut på det viset. Men passionen då? Har inte andra människor den? Sitter de kanske inte uppe natt efter natt för att fixa sin dräkt? Anstränger sig för att göra den så detaljerad och exakt som möjligt? Kan inte "tjocka" människor göra det? Kan inte folk med acne göra det? Kan inte rullstolsbundna människor göra det? Och förresten. Måste det alltid vara så jäkla seriöst jämt? Gud, låt folk cosplaya för att det är kul, alla tänker ju inte direkt tävla. Hatar människor. Mycket bra skrivet! Cosplay för alla, cosplay för att det är kul - inte för att dömma! ^^ ![]()
18 feb, 2014 20:23 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag vill se blod rinna från min arm eller mitt lår och neråt. Bilda fina mönster. Jag orkar inte mer. Allt känns så jobbigt. Inget jag gör blir rätt. Det blir bara fel. Inget funkar. När jag skriver fastnar jag alltid halvvägs för att jag är så dålig och inte kan mer. Inget jag tar mig till för att göra funkar. Jag kan inte banta när jag vill, det bara skiter sig första dagen jag ska banta. Jag kan inte träna regelbundet. Jag vill vara smal, jag väger för mycket nu. Jag orkar inte med mig själv längre, jag är så ful. Jag blir mobbad för att jag är bisexuell, jag blir kär i personligheten inte i könet. Kärlek är kärlek
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 18 feb, 2014 22:57 |
|
Lills
Elev |
LucyMalfoy
Nejmenherregud, skada inte dig själv, snälla snälla. Jag är inte bra på sådant här, men kan du inte ta en nalle och hacka i den eller en kudde eller något, bara du inte skadar dig själv. Träning kan verkligen vara svårt, men kanske om du har någon du kan träna med, skulle det bli enklare då? Man får kämpa för det man vill, men om man inte ger upp så kommer man fram till målet någon gång. Mobbning är verkligen det sämsta som finns, men du ska veta att det verkligen inte alls är något fel på att vara bi. Och att mobbarna absolut inte har något liv, om det behöver komma och förstöra ditt. Vet inte om det här hjälpte dig alls, men jag försökte. Jag finns bara en uggla bort, även fast vi kanske inte haft så mycket kontakt. ♥ ![]()
18 feb, 2014 23:30 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Alltså vet ni vad jag verkligen, verkligen stör mig på? Det där om vad som är bra cosplay. I 97% av fallen så handlar det om att cosplayaren ska fall in under den stereotypa definitionen av sexig. Smal, storbystad, klar hy och med mycket få klädesplagg eller tighta kläder (som tjej). Och visst, jag fattar att man blir mer porträttlik på det viset eftersom i princip alla tecknade figurer ser ut på det viset. Men passionen då? Har inte andra människor den? Sitter de kanske inte uppe natt efter natt för att fixa sin dräkt? Anstränger sig för att göra den så detaljerad och exakt som möjligt? Kan inte "tjocka" människor göra det? Kan inte folk med acne göra det? Kan inte rullstolsbundna människor göra det? Och förresten. Måste det alltid vara så jäkla seriöst jämt? Gud, låt folk cosplaya för att det är kul, alla tänker ju inte direkt tävla. Hatar människor. Höll på att bli galen när jag såg på "Heroes of Cosplay" när det gick på 6:an. Vissa personers inställning till cosplay är så rutten att jag bara vill sätta mig i ett litet hål och aldrig komma fram igen. Hatar att allt alltid ska vara så j*vla märkvärdigt. Följer en tjej på facebook som kallas sig Gekroent. Hon hade fått jättemycket kritik för att hon var "för tjock" för att cosplaya Aela i Skyrim. Vad i helvete, liksom? Och även om hon nu hade varit tjock, vilket hon inte är - så handlar cosplay i första hand om att ha roligt. Tycker hon är jätteduktig. (Bild finns i spoilern) Spoiler: Tryck här för att visa! 19 feb, 2014 01:16 |
|
Ithrenniel
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Alltså vet ni vad jag verkligen, verkligen stör mig på? Det där om vad som är bra cosplay. I 97% av fallen så handlar det om att cosplayaren ska fall in under den stereotypa definitionen av sexig. Smal, storbystad, klar hy och med mycket få klädesplagg eller tighta kläder (som tjej). Och visst, jag fattar att man blir mer porträttlik på det viset eftersom i princip alla tecknade figurer ser ut på det viset. Men passionen då? Har inte andra människor den? Sitter de kanske inte uppe natt efter natt för att fixa sin dräkt? Anstränger sig för att göra den så detaljerad och exakt som möjligt? Kan inte "tjocka" människor göra det? Kan inte folk med acne göra det? Kan inte rullstolsbundna människor göra det? Och förresten. Måste det alltid vara så jäkla seriöst jämt? Gud, låt folk cosplaya för att det är kul, alla tänker ju inte direkt tävla. Hatar människor. Höll på att bli galen när jag såg på "Heroes of Cosplay" när det gick på 6:an. Vissa personers inställning till cosplay är så rutten att jag bara vill sätta mig i ett litet hål och aldrig komma fram igen. Hatar att allt alltid ska vara så j*vla märkvärdigt. Följer en tjej på facebook som kallas sig Gekroent. Hon hade fått jättemycket kritik för att hon var "för tjock" för att cosplaya Aela i Skyrim. Vad i helvete, liksom? Och även om hon nu hade varit tjock, vilket hon inte är - så handlar cosplay i första hand om att ha roligt. Tycker hon är jätteduktig. (Bild finns i spoilern) Spoiler: Tryck här för att visa! Jag fattar inte att folk kan ha kallat henne för tjock. Vad tänker folk med? Som du säger, cosplay går ut på att HA KUL, leka, klä ut sig! Inte om att allt måste se helt perfekt ut i minsta detalj. ^^ Sedan om man gillar att pilla med alla små detaljer ska man såklart göra det, men då gör man det för sin egen skull och klankar inte ner på andra. ![]()
19 feb, 2014 01:48 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 19 feb, 2014 10:54 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen