Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Elma00: Nej men seriöst jag vet inte längre. jag orkar inte längre. Jag kan inte längre. Jag är så jävla rädd för att börja skolan. Jag vill inte gå ditt, på grund av att (i stort sätt) hela skolan är homofober/rasister/emot allt som inte är "normalt" Mobbning. Så mycket mobbning det är. 3 av min vänner blir mobbade, 1 skär sig själv (farligt också) och 1 har en alkoholist till pappa. En kille i årskursen över mig blir mobbad för att han är sig själv, 3 tjejer i åttan blir mobbade för att de är "annorlunda", ännu fler i nian för att de är "annorlunda". Ett par killar i klassen (och en kille ifrån 8:an) pratade om hur extremt ful/dryg/störd/tjock jag är, när jag var bakom dem. Jag har hört hur en kille (soom jag ogillar starkt) pratade med sin kompis om att han ville börja vara taskig mot mig också och inte bara mot mina vänner, men att hans vän svarade "Men hon är ju deprimerad. Du vill inte bli orsak till någon annans död.. Inte för att jag skulle sakna henne direkt, men tänk dig att leva med skulden" när de jobbade med ett grupparbeta tillsammans med mig. Dessutom blev jag dödshotad för ett par dagar sen. Tänker inte gå in på några detaljer, det var anonymt på internet. "Om du inte tar livet av dig innan Nyår ska jag döda dig" Och 2013 är nu över, och jag är fortfarande samma tråkiga tjej som är fast i... mig. Jag vill gärfa håret blått, pierca mig, töja öronen, få snyggare kläder, börja sminka mig "punkigt" (kom inte på ett bättre ord), snagga mig, få långa nglar som jag kan måla, lära mig använda lösögonfransar... jag vill bli någon annan nu. Fan vad jag vill åka till din skola och snacka med dom där idioterna, herre gud alltså. Vilket jävla ställe det där verkar vara, och där skall man försöka lära sig saker samtidigt. Förstår att det är tufft och vet inte riktigt vad jag skall säga. Jag vet hur det kan vara och gå emot folk som bestämt sig för att de vill vara elaka mot en själv och folk man bryr sig om. Försök att tänka att du är bättre, för du VET att det dom gör är fel. Du vet att det inte är NÅGOT PERSONLIGT, egentligen. Dom letar efter folk att vara taskiga mot, och hade dom gått på en annan skola så hade dom hittat andra att hetsa. Gör allt det där som du drömmer om! Det är bara döda fiskar som följer med strömmen ♥ Kram! 2 jan, 2014 22:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Elma00: Nej men seriöst jag vet inte längre. jag orkar inte längre. Jag kan inte längre. Jag är så jävla rädd för att börja skolan. Jag vill inte gå ditt, på grund av att (i stort sätt) hela skolan är homofober/rasister/emot allt som inte är "normalt" Mobbning. Så mycket mobbning det är. 3 av min vänner blir mobbade, 1 skär sig själv (farligt också) och 1 har en alkoholist till pappa. En kille i årskursen över mig blir mobbad för att han är sig själv, 3 tjejer i åttan blir mobbade för att de är "annorlunda", ännu fler i nian för att de är "annorlunda". Ett par killar i klassen (och en kille ifrån 8:an) pratade om hur extremt ful/dryg/störd/tjock jag är, när jag var bakom dem. Jag har hört hur en kille (soom jag ogillar starkt) pratade med sin kompis om att han ville börja vara taskig mot mig också och inte bara mot mina vänner, men att hans vän svarade "Men hon är ju deprimerad. Du vill inte bli orsak till någon annans död.. Inte för att jag skulle sakna henne direkt, men tänk dig att leva med skulden" när de jobbade med ett grupparbeta tillsammans med mig. Dessutom blev jag dödshotad för ett par dagar sen. Tänker inte gå in på några detaljer, det var anonymt på internet. "Om du inte tar livet av dig innan Nyår ska jag döda dig" Och 2013 är nu över, och jag är fortfarande samma tråkiga tjej som är fast i... mig. Jag vill gärfa håret blått, pierca mig, töja öronen, få snyggare kläder, börja sminka mig "punkigt" (kom inte på ett bättre ord), snagga mig, få långa nglar som jag kan måla, lära mig använda lösögonfransar... jag vill bli någon annan nu. Vad i satans hela helvete! Så förbannat arg jag blir! Vad är det för störda människor där du kommer ifrån? Har du pratat med någon om det här? Någon som kan hjälpa dig? Jag blir så arg att det bultar i knytnävarna.. 3 jan, 2014 00:54 |
|
Borttagen
|
Elma00: Det var så himla mycket mobbning på min högstadieskola också. Det allra värsta var när de som blev mobbade trodde att de som mobbade dem var deras vänner. De umgicks med dem och trodde att de blev nertryckta "på skoj". Det gör mig så himla förbannad.
Något som däremot gör mig stolt är när folk vågar stå på sig och vara den de är. Så vill du färga håret blått så gör det! Hårfärgen, kläderna och sminket är sådant du kan fixa själv so go for it! Och om någon hotar dig igen på din skola så anmäl det. Antingen till rektor eller kurator eller skolsköterska. Eftersom det är vårtermin nu så är chansen att flera av de som går i åttan och definitivt alla de som går i nian har passerat 15. Alltså är de straffmyndiga. Hotar de dig är det straffbart. 3 jan, 2014 15:09 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Ok, beslutsångest. Har att välja mellan en vecka i Israel eller en veckas skidåkning.
Israel - 9 dagar under sportlovet, kommer att få se helt fantastiska platser. Haken är bara att jag då kommer få betala resan själv (min pappa ska också med), 12 000 från mina egna sparpengar. Fick reda på att jag kunde få följa med idag, och måste även bestämma mig idag så har inte direkt haft så mycket tid att tänka igenom det. Och har ju varit inställd hela året på att åka på skidresan. Skidor - 9 dagar under sportlovet, betalar till största delen med mina egna pengar, så ca 2500 + skidhyra och lunch. Har följt med på den här resan fyra år i rad nu, men detta är sista året den anordnas och älskar verkligen att åka skidor. har ingen aning om vilken resa jag ska följa med på, hur skulle ni ha gjort? All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 3 jan, 2014 17:06 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Cinnamonagouti: Enbart för att Israel skrämmer mig och för att jag älskar skidåkning (men inte haft tillfälle senaste fem vintrarna) gör att jag röstar på alternativ 2.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 3 jan, 2014 17:56 |
|
Borttagen
|
Mwöh jag funderar på att be om ursäkt till en person men vet inte om det är värt det hmmmmmm *thinking*
3 jan, 2014 23:24 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja, jag blir ledsen. Vill verkligen ha pengar.Mwöh jag funderar på att be om ursäkt till en person men vet inte om det är värt det hmmmmmm *thinking* 3 jan, 2014 23:25 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Zendaya: Synd för dig men du är inte riktigt den jag syftar på c:Skrivet av Borttagen: Ja, jag blir ledsen. Vill verkligen ha pengar. Mwöh jag funderar på att be om ursäkt till en person men vet inte om det är värt det hmmmmmm *thinking* 3 jan, 2014 23:26 |
|
Zendaya
Elev |
Skrivet av Borttagen: Detta känns ännu värre. Mitt hjärta är förkrossat.Skrivet av Zendaya: Synd för dig men du är inte riktigt den jag syftar på c: Skrivet av Borttagen: Ja, jag blir ledsen. Vill verkligen ha pengar. Mwöh jag funderar på att be om ursäkt till en person men vet inte om det är värt det hmmmmmm *thinking* 3 jan, 2014 23:27 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Zendaya: Synd att jag inte bryr mig.Skrivet av Borttagen: Detta känns ännu värre. Mitt hjärta är förkrossat. Skrivet av Zendaya: Synd för dig men du är inte riktigt den jag syftar på c: Skrivet av Borttagen: Ja, jag blir ledsen. Vill verkligen ha pengar. Mwöh jag funderar på att be om ursäkt till en person men vet inte om det är värt det hmmmmmm *thinking* 3 jan, 2014 23:27 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen