Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood1
Elev |
som Johanna skrev, jag älskar dig. jag gör verkligen det och Spoiler: Tryck här för att visa! och så vill jag tillägga att jag också alltid har iskalla händer och fötter och jag vet inte varför och jag mår så jävla dåligt just nu
30 dec, 2013 21:45 |
|
scarhead
Lärare |
Neeyum jag älskar dig jättemycket, och du vet vart du har mig. jag tycker det är väldigt orättvist att vi bor sisådär 40 mil ifrån varandra för jag skulle bara vilja vara där hos dig och krama dig och berätta allt jag vill säga till dig just nu till exempel att du är bäst och du kommer orka genom det här, allting kommer fixa sig och saker som du redan hört men som jag menar jättemycket. kram.
30 dec, 2013 21:57 |
|
Solkatten
Elev |
That moment när man står mellan två alternativ och inte vet ett alls vilket man ska välja. Alternativ ett är visserligen mycket bättre än alternativ två men samtidigt får båda alternativen mig att må dåligt på olika sätt... alternativ två skulle få mig att slippa känslan av att inte höra hemma där och jag skulle slippa tänka att det skulle bli bättre utan mig där. Och känslan av ensamhet/utanför känns mycket mer där. Dock skulle jag ändå bli ensam om jag valde alternativ två men... fan vad allt är komplicerat! -.-"
Inte för att det är många timmar men ändå. :< Kommer ändå inte lära mig något nytt direkt så varför inte strunta i det helt och hållet och vänta till hösten? Fast det hade vart patetiskt, inte för att jag inte redan är det. Under sommaren ska jag ju ändå inte vara där så det är liksom "endast" 6 månader och med tanke på de månaderna nu i höst... Har typ en vecka eller något på mig att bestämma mig. Ingen idé att fråga någon vuxen. De skulle utan tvekan välja alternativ ett. ._. Fml. :< "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 30 dec, 2013 22:33 |
|
the marauder
Elev |
30 dec, 2013 22:46 |
|
Obliviate_
Elev |
the marauder Verkar vara riktigt jobbigt det där
svårt att få vänner också om man inte kan prata med dom. Tror du det kan bli bättre efter skolan? Du tar ju studenten om typ ett år tänkte jag 30 dec, 2013 23:16 |
|
the marauder
Elev |
Obliviate_: Jo, det är ganska jobbigt. Jag har inte direkt haft några vänner alls på flera år. Fast jag går till en psykolog nu och jag äter medicin som ska dämpa min ångest, så jag hoppas att det kan bli bättre.
(tar faktiskt studenten om två år, då jag är ett år äldre än alla andra i min klass, men ja, jag hoppas det blir bättre då) 30 dec, 2013 23:29 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av the marauder: Obliviate_: Jo, det är ganska jobbigt. Jag har inte direkt haft några vänner alls på flera år. Fast jag går till en psykolog nu och jag äter medicin som ska dämpa min ångest, så jag hoppas att det kan bli bättre. (tar faktiskt studenten om två år, då jag är ett år äldre än alla andra i min klass, men ja, jag hoppas det blir bättre då) Okej 30 dec, 2013 23:41 |
|
Elma00
Elev |
30 dec, 2013 23:55 |
|
Drake
Elev |
Skrivet av Consectetuer: De kanske inte är så insatta i betygssystemet? Min jättesnälla mormors reaktion när jag fick C på ett prov var "Ojdå! Det var ju inte så bra...". Men sedan visade det sig att C var det sämsta betyg man kunde få när hon gick i skolan i England under, jag vet inte, 40-talet?Jag står inte ut med att alla i släkten frågar: "Vad fick du för betyg?" och när jag väl svarar att jag fick ganska bra betyg (mest B och C + några A) så är deras enda reaktion att jag måste höja mig ännu mer. Jag förstår inte. Varför, när jag väl är relativt nöjd med betygen jag fått, måste de tycka att jag inte är bra nog? Alla andra verkar ju tycka att det går bra för mig, men inte dem. Jag orkar inte. I hennes öron lät väl C ungefär som F... Dessutom verkar många släktingar tro att A=MVG. Och därför kan de undra varför jag inte har fler A än jag har, de förstår helt enkelt inte hur svårt det är. För övrigt håller jag med om att "Vad fick du för betyg?" är en hemsk fråga, speciellt när den ställs av folk som inte förstår hur bra det faktiskt är. Jag har redan prestationsångest och folk som hela tiden frågar mig om dem spär bara på den. Vad spelar det egentligen för roll vad jag har för betyg för deras del? 30 dec, 2013 23:55 |
|
LunaLovegood1
Elev |
31 dec, 2013 00:00 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen