Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
scarhead
Lärare |
Skrivet av Consectetuer: har ungefär samma problem haha. jag var väldigt nöjd med mina betyg, men har inte hört ett positivt ord om dem från mina föräldrar alls! det enda jag har hört om mina betyg är att ''ja det här kan vi jobba lite med'' ''det kan du höja dig i'' vilket ja jag vet att det finns ämnen jag kommer definitivt höja mig i, men har inte hört ett enda ''åh vad duktigt!!'' ''bra jobbat'' ''vad stolt jag är'' från mina föräldrar. bah mmh tack för de positiva orden ja justja Jag står inte ut med att alla i släkten frågar: "Vad fick du för betyg?" och när jag väl svarar att jag fick ganska bra betyg (mest B och C + några A) så är deras enda reaktion att jag måste höja mig ännu mer. Jag förstår inte. Varför, när jag väl är relativt nöjd med betygen jag fått, måste de tycka att jag inte är bra nog? Alla andra verkar ju tycka att det går bra för mig, men inte dem. Jag orkar inte. dock bryr jag mig inte riktigt, like ja det drar ner mig lite men sen tänker jag ju att JAG är ju nöjd. räcker det inte att jag är nöjd med dem? räcker det inte att jag har jobbat och jag är nöjd med MINA resultat? jo fan, det räcker och blir över! vad jag vill säga till dig är att skit i dem. dina betyg är jättebra, om du är nöjd eller åtminstone var nöjd innan, tänk att det är dina betyg och om du är relativt nöjd så är det skitbra. du är skitbra, keep up the spirit! 30 dec, 2013 17:17 |
|
Consectetuer
Elev |
scarhead:
Det är så trist när de inte kan uppskatta att man åtminstone inte är underkänd! Det är ju huvudsaken i alla fall, I guess. Självklart! Så länge jag är nöjd är det ju bra, även om man gärna hade fått höra några positiva ord om dem. 30 dec, 2013 18:19 |
|
Elma00
Elev |
30 dec, 2013 18:28 |
|
SevLoveer
Elev |
30 dec, 2013 18:35 |
|
Petra Hyrrot
Elev |
Skrivet av Elma00: Är det konstigt att jag mår dåligt över min bh-storlek? NEJ VERKLIGEN INTE det gör jag med ... HUFFELPUFF POWER HÄR! :D 30 dec, 2013 18:36 |
|
Elma00
Elev |
Skrivet av SevLoveer: Skrivet av Elma00: Är det konstigt att jag mår dåligt över min bh-storlek? nej,det gör jag med haha Skrivet av Petra Hyrrot: Skrivet av Elma00: Är det konstigt att jag mår dåligt över min bh-storlek? NEJ VERKLIGEN INTE det gör jag med ... åh vilken tur xD Jag typ ignorerar vilken storlek jag har, men mamma ska alltid påminna mig och komma med nyköpte hela tiden typ...
30 dec, 2013 18:39 |
|
scarhead
Lärare |
Skrivet av Consectetuer: i totally feel you! det är skitbra jobbat av dig, men jag förstår verkligen vad du menar. hade ju inte skadat om man fick höra några positiva och uppskattande ord, istället för ''ja men det kan vi förbättra'' ''du har några ämnen att jobba dig upp i'' osv. men så länge vi båda vet att vi har jobbat bra så räcker det långt!scarhead: Det är så trist när de inte kan uppskatta att man åtminstone inte är underkänd! Det är ju huvudsaken i alla fall, I guess. Självklart! Så länge jag är nöjd är det ju bra, även om man gärna hade fått höra några positiva ord om dem. 30 dec, 2013 18:46 |
|
Siriusis
Elev |
Så min far ville att jag skulle fira nyår med honom och Su- förlåt mig, min styvmor. Skrev till han att jag redan hade planer med en vän och han ringde tydligen till min syster och nu mår jag dåligt eftersom hon skällde ut han. Visst, han har aldrig varit där mig för men vill inte att han ska må dåligt men jag vill inte må dåligt heller.
- Så pappar skickade nyss ett meddelande på facebook att han saknade mig etc och mår skit nu. "Du har aldrig talat illa om mig" självklart har jag inte det, du må vara en manipulativ idiotisk lögnare men du är ändå min far.... vet inte fall jag ska berätta för mamma eller fall jag ska behålla meddelandet för mig själv som han ville urght jag orkar inte längre.... Hai 30 dec, 2013 19:01 |
|
Neeyum
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 30 dec, 2013 20:17 |
|
Ginny00
Elev |
jag älskar dig, vilma. inte för det du just skrev. utan för att du behöver höra det. 30 dec, 2013 21:38 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen