@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Nästa vecka går jag bara i skolan två dagar! ^^ Är ledig måndag, torsdag och fredag.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 3 maj, 2013 12:05 |
|
Ginny Weasley 100
Elev |
Gick bara i skolan 2 dagar denna veckan! Var ledig Onsdag, sjuk i torsdags och sjuk idag!
_______________________________ YOHIO♥
<3 It's a metaphor <3
3 maj, 2013 12:06 |
|
Obliviate_
Elev |
Uppbokad på jobb hela nästa vecka. Woppi
3 maj, 2013 12:12 |
|
Solkatten
Elev |
Får gå om fem minuter.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 3 maj, 2013 12:44 |
|
Ginny Weasley 100
Elev |
Välkommen på Mugglisgalan 2013!
Ingen ide att skriva länken, funkar ändå inte... Sök bara på Mugglisgalan 2013 ___________________________ YOHIO♥
<3 It's a metaphor <3
3 maj, 2013 12:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Skrivet av Borttagen: åh, vill läsa originalet! Visste ni att.. "Den lilla Sjöjungfrun" av Hans Christian Andersen i själva verket var ett kärleksbrev till en man vid namn Edvard Collin? Efter att ha fått reda på att Collin hade förlovat sig med en ung kvinna, så förklarade Andersen sin kärlek för Collin för att han ville att han skulle veta att han längtade efter honom som om han var en vacker kalabrisk kvinna. Collin blev äcklad och avfärdade Andersen. Därför skrev Andersen "Den lilla Sjöjungfrun" som en symbol för det omöjliga att någonsin få Collin - precis som en sjöjungfru inte kan vara med en människa. Därefter skickade han det till Collin år 1836 och det är det djupaste kärleksbrevet i historien man någonsin funnit. (Och som ni vet - ni som läst originalet av "Den lilla Sjöjungfrun" - så slutar den inte alls lika lyckligt som Disneys version. Originalet är fruktansvärt hemsk och sorglig.) Gör gärna det om du hittar den! Själv har jag hela Andersens samling av sagor. Efter att ha sett Disney kan man tro att det är en lycklig saga med hjärtan och fjärilar, men hjärtat brister verkligen när man läser originalet.. 3 maj, 2013 12:53 |
|
Borttagen
|
Jag ska idag lyssna på när yohio sjunger tre låtar på kupolen dalarnas största köpcentrum längtar som sjutton!
3 maj, 2013 12:58 |
|
Ginny Weasley 100
Elev |
han var i Jönköping förra helgen. Jag bor där, så jag tittade!!!!!!!Han ägde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
______________________________ YOHIOz♥
<3 It's a metaphor <3
3 maj, 2013 13:01 |
|
Borttagen
|
3 maj, 2013 13:10 |
|
estella21
Elev |
Skrivet av Ida Ginny Lovegood: ofc ♥♥Skrivet av estella21: Skrivet av Ida Ginny Lovegood: hhahahahahahaha ååååå vad vi äger MÄNNISKA!!! ♥♥♥♥♥ Innan idag på hemköp: En främling: Är inte ni försmå för att handla? estella21: nej vi går faktisk i 6an. Främlingen: Det gör jag också,hur gammal tror ni att jag är? jag: 50?! Sen skrattade jag och estella21 så mycket satt vi va tvungna att gå ut. Jag vet de låter inte alls kul men främlingen va nog ca 17 år och hans min...hahahaha! Så idag har jag dissat en 17 åring Jaa verkligen! det måste vi göra om! ♥ 3 maj, 2013 13:11 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen