@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Måntass
Elev |
2 maj, 2013 22:46 |
|
Borttagen
|
(Jag känner precis samma sak, så därför tummar jag den här!) 2 maj, 2013 22:52 |
|
themarauder
Lärare |
Jag borde plugga på den där kinesiska religionen som jag glömmer namnet på hela tiden, men jag orkar inte. Jag är TRÖTT.
=) - just like themarauder 2 maj, 2013 23:05 |
|
Consectetuer
Elev |
Min mage vägrar samarbeta. Eller åtminstone högra delen av den. Gör så ont
2 maj, 2013 23:24 |
|
Solkatten
Elev |
Fredag äntligen. ♥
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 3 maj, 2013 06:29 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Borttagen: åh, vill läsa originalet!Visste ni att.. "Den lilla Sjöjungfrun" av Hans Christian Andersen i själva verket var ett kärleksbrev till en man vid namn Edvard Collin? Efter att ha fått reda på att Collin hade förlovat sig med en ung kvinna, så förklarade Andersen sin kärlek för Collin för att han ville att han skulle veta att han längtade efter honom som om han var en vacker kalabrisk kvinna. Collin blev äcklad och avfärdade Andersen. Därför skrev Andersen "Den lilla Sjöjungfrun" som en symbol för det omöjliga att någonsin få Collin - precis som en sjöjungfru inte kan vara med en människa. Därefter skickade han det till Collin år 1836 och det är det djupaste kärleksbrevet i historien man någonsin funnit. (Och som ni vet - ni som läst originalet av "Den lilla Sjöjungfrun" - så slutar den inte alls lika lyckligt som Disneys version. Originalet är fruktansvärt hemsk och sorglig.) 3 maj, 2013 06:40 |
|
cirklar
Elev |
Igår gjorde vi nog vår bästa föreställning hittills! Dessutom kom tidningen på besök och vi kom med på förstasidan idag!
Nu är det bara två föreställningar kvar.
3 maj, 2013 06:51 |
|
Ginny00
Elev |
Sometimes when i close my eyes i pretend i'm alright but it's never enough
3 maj, 2013 06:53 |
|
Pixie
Elev |
Skrivet av cirklar: Igår gjorde vi nog vår bästa föreställning hittills! Dessutom kom tidningen på besök och vi kom med på förstasidan idag! Nu är det bara två föreställningar kvar. wihoo! grattis! vad roligt, alltid kul när föreställningar går jättebra! jag och min teatergrupp gjorde tre föreställningar förra veckan!
3 maj, 2013 06:54 |
|
LunaLovegood1
Elev |
åh jag blir så irriterad! orkar inte ha nationella, vill inte ha nationella! men aja det är iaf det sista innan nian...
3 maj, 2013 06:55 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen