Barnie och coolingen, prs
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Barnie och coolingen, prs
|
Borttagen
|
Vi kommer in i slottet. Jag ler stort åt alla tavlor och hemtrevliga ljus och känner att jag äntligen är hemma!
11 dec, 2013 22:46
|
|
Borttagen
|
"Hej igen!", Chloe dyker upp på min högra sida. Cornelia slutar prata och lyssnar uppmärksamt mot oss.
"Så… Vi sa aldrig i vilket elevhem vi går eller vilken årskurs", hon ler.
"Femman, Gryffindor", jag ser på henne.
"Fyran, Slytherin"
11 dec, 2013 22:53
|
|
Borttagen
|
Jag går med lättsamma steg mot stora salen.
11 dec, 2013 22:59
|
|
Borttagen
|
Jag ler mot henne.
"Vad heter du i efternamn?"
" Zabini, hurså?"
"Inget…", jag ler. Slytherins sen urminnes tider alltså, en snäll Slytherin sen urminnes tider.
"Måste vidare, ses", jag springer efter Cornelia in.
11 dec, 2013 23:04
|
|
Borttagen
|
Jag sitter bredvid Cornelia och diskuterar Dumbledore, han som var rektor under Harry Potters tid på Hogwarts.
- Nej!!! Han hade runda glasögon!! Säger Cornelia frustrerat.
- Neeeej, de var formade i halvmånar!! Gnäller jag tillbaka.
- Var de inte triangelformade? Frågar Teddy.
- NEJEEE!! säger jag och Cornelia i kör.
11 dec, 2013 23:08
|
|
Borttagen
|
Jag ser på Teddy.
"Vad har du sagt nu som har gjort dessa damer så upprörda?"
11 dec, 2013 23:11
|
|
Borttagen
|
- HAN SA ATT DE VAR TRIANGELFORMADE!! förklarar vi bekymrat med en mun, jag och Cornelia.
11 dec, 2013 23:12
|
|
Borttagen
|
"Vilka var triangelformade?"
11 dec, 2013 23:16
|
|
Borttagen
|
11 dec, 2013 23:26
|
|
Borttagen
|
"Helt klart åttakantiga", säger jag med en alldeles för oseriös röst.
11 dec, 2013 23:45
|
Du får inte svara på den här tråden.