Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1216 1217 1218 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
LauraTree
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Millson Lovegood:
varför blir mina ögon så sjukt svullna när jag har gråtit? seriöst det har gått timmar och de är fortfarande helt rödsprängda. det blir ju inte bättre för att jag sov fyra timmar i natt och inte har ätit på en miljon år.
tack gud för att du glömde ge mig en personligheter, drömmar och social förmåga.
Om du skulle vilja skriva av dig lyssnar jag gärna ♥ *Styrkekramar* ♥

11 dec, 2013 18:00

Borttagen

Avatar


Jinx Det är nog väldigt många som kan identifiera sig med "idrottsskräck." I vår skola hängde vi bara upp glosresultaten men det var illa nog tyckte jag. Dock så gick jag i en klass där "tävlingen" blev att komma så långt ner som möjligt istället

Frivolt och Siriusis Kram på er, uggla om ni vill

11 dec, 2013 21:40

Borttagen

Avatar


Siriusis: Jag hade inte heller någon koll på vad jag ville göra med mitt liv när jag valde gymnasium. Inte många 15-åringar har det. Vare sig de är bra eller dåliga i skolan så är det inte många som vet alls vad de vill göra efter skolan.

Jag var alltid duktig i skolan. Men jag hatade t ex NO och matte så en naturlinje var helt borta (även om det gick rätt bra för mig). Däremot så hade jag roligast i skolan när det var SO och jag tyckte mycket om språk. Så jag kollade upp skolor och samhällslinjer. Eftersom jag var väldigt inne i Japan då (och fortfarande är) så var det väldigt viktigt för mig att jag kunde plugga japanska på skolan jag valde. Så till sist valde jag en bilingual samhällslinje och det passade mig perfekt. Men det gav mig fortfarande inget svar på vad jag ville göra med mitt liv. Men jag hade kul åtminstone medan jag funderade på det.

En kompis till mig hade lite större problem i skolan men hon älskade att laga mat. Så hon sökte hotell- och restaurang. Och det passade henne utmärkt.

Så fundera inte så mycket på vad du vill bli när du blir stor. Vad du vill göra efter skolan. Tänk istället på vad du gillar. Fundera på vilka ämnen du tycker är roligast (även om du, som du säger, inte är bra på skolan så borde det finnas något som du tycker är roligare än annat). Om inte det hjälper så fundera på vad du gillar att göra på fritiden, och ifall du kanske kan applicera det på en gymnasielinje.

Tänk sedan på att du inte alls har bråttom. Du väljer till gymnasiet på vårterminen i nian (åtminstone så var det så när jag gjorde det). Innan du kommit dit kanske din situation förändrats. Innan du kommit dit så kanske du har upptäckt något som du verkligen brinner för.

Du har gott om tid. Skynda långsamt. Och om allt annat krashlandar så finns det ingen skam i att ta ett sabbatsår mellan högstadiet och gymnasiet. Och fundera lite till.

12 dec, 2013 00:11

Chaemy
Elev

Avatar


Skrivet av Hermione. Granger:
SO prov imån ;(((((


Lycka till

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

12 dec, 2013 10:46

lovegood99
Elev

Avatar

+1


Fuckfuckfuckfuck, jag orkar verkligen inte längre, kan jag inte bara få gå och dö någonstans?

Nej men ärligt. Fuck Social fobi, Fuck mitt fkn svikande självförtroende, fuck allt.

Jag vågar inte ens prata med människor längre, jag är så fucking rädd för allt.
Jag har ingen att prata med förutom min kurator som inte ens vet hälften av allt och jag hatar mig själv och jag vill bara bort.
Love life altså.

12 dec, 2013 11:14

Hermione. Granger
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Hermione. Granger:
SO prov imån ;(((((


Lycka till


Haha,tack ;D
har precis gjort det ,det gick helt okej faktist!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6yuufrjXB1r48blro1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fuploads.disquscdn.com%2Fimages%2F1ce68a710eba1a092b1e7a343d5895f558494a1cf1ad7a1c9bb609d1d835ae71.gif

12 dec, 2013 12:49

Chaemy
Elev

Avatar


Skrivet av Hermione. Granger:
Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Hermione. Granger:
SO prov imån ;(((((


Lycka till


Haha,tack ;D
har precis gjort det ,det gick helt okej faktist!!


Braa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

12 dec, 2013 12:53

jagvetinteriktigt
Elev

Avatar


Det gick bra det gick bra det gick bra.
Snälla kan det inte fortsätta såhär nu?
Jag tror det värsta är över faktiskt, det borde inte gå illa nu, det får inte gå illa nu.

I've always liked that about me, that I know what I am fighting for, and for this I'd go to war

12 dec, 2013 19:33

Filifjonkan
Elev

Avatar


Bryter ihop, orkar inte mer nu.
Folk pratar bakom ryggen, skriver mitt namn på fula teckningar, fryser ut.
På rasterna låser jag in mig på toan för att slippa gå bland folk och känna mig tjock och eländig.
Jag vill inte mer, orkar inte finnas mer.
När man säger något till någon låtsas det sim att de inte hör. Inte alla. Men många.
Och så känner mig tjock. Jag vet att jag egentlgen inte är det, men ändå finns alltid tanken där. Jag kan inte sitta normalt på en stol för att mina ben ser sp tjocka ut. Balanserar på tårna för att inte nudda stolen med låren.
Vill leva, men inte ha det såhär.
#fucklife

evak forever.

12 dec, 2013 19:54

Luna Chang
Elev

Avatar


Idag är det tre år sen mormor dog.

Vi samlades hela mammas sida av släkten för att fika idag eftersom det är just tre år sen.
19 pers blev vi allt som allt och det var väldigt trevligt och kändes helt rätt och vi borde göra det mycket oftare.

Jag tycker det var jättebra att morfars nya inte var med. det hade känts jättefel och jag gillar verklien inte tanten.

Hade dock velat att min kusin(som är 15 precis sim jag) hade kunnat vara med. Men han bor i Skellefteå hos en fosterfamilj och vi i Piteå och det blir för långt att fara för att träffa släkten i två timmar.
Jag hoppas verkligen jag får träffa han när han kommer hem över jul för jag har inte gjort det på länge och jag saknar honom.

Ska till en av mina äldre kusiner (22 år) på lördag och spela brädspel med henne, hennes kille, min lillasyster, min andra kusin(20) och hennes kille. Det blir våran tredje spelkväll och det tycker jag om. Det är kul och vi håller på ganska länge och vi får vara med våra kusiner som vi inte träffar så ofta annars och det är jag glad över.

Hej

12 dec, 2013 22:17

1 2 3 ... 1216 1217 1218 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.