Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1214 1215 1216 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Jinx
Jag fick nyss tårar i ögonen. Och det får jag sällan när det inte gäller mig själv (för då gråter jag hur lätt som helst...).
Tror det här är det finaste jag läst på länge. Känner igen mig så fruktansvärt mycket. Som sagt... fantastiskt bra skrivet. Jag är en av de där människorna som inte är bra på idrott, och det plågade mig så mycket att det var en av anledningarna till att jag utvecklade en ätstörning. Jag är inte särskilt duktig idag heller, faktum är att jag är ganska värdelös, men de få gånger min lärare sett gillande på mig eller berömt mig, de är fan riktiga triumfer.

Är det ok om jag visar denna text för min mamma, förresten? Den är så himla, himla bra.


Absolut! Jag blir bara fantastiskt glad över att någon tycker om den - du får gärna visa den. Tack så mycket, och kom ihåg att du klarar det, du också.

10 dec, 2013 19:24

Borttagen

Avatar


Skrivet av Hapo:
Skrivet av Borttagen:
Försök hitta tröst i det "Jag gillar det här och de som inte gör det kan dra åt skogen". Lycka till.

Fast asså va? Ska alla tycka lika nu helt plötsligt? Är det inte bättre att tänka "Jag gillar det här och de som har något problem med det kan dra åt skogen"?


Nu minns jag varför jag slutade skriva på det här forumet; för att folk skall bara gnälla, märka ord och dryga sig vad fan man än gör, även om man bara försöker ge någon lite stöd.

10 dec, 2013 20:19

Detta inlägg ändrades senast 2013-12-10 kl. 20:33
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jinx varför känns det som om du tog den där texten direkt ur mitt liv? Jag går just nu i sjuan och min frånvaro från idrotten är så hög att jag inte lär få något betyg där. Men jag vill ju inte gå. Jag kan ju inte.
Väldigt vacker text förresten!

10 dec, 2013 20:23

lumos1
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av lumos1:
Jag har ett tag nu försökt att säga, 'nej, det är inte sant' och knuffa bort tanken men det går inte att undvika längre att jag det senaste läsåret börjat bry mig väldigt, väldigt , väldigt mycket om vad andra tycker om mig. Det är inte så att jag har slutat klä mig på något sätt eller slutat lyssna på någon musik, utan bara att överallt där jag går så tänker jag bara på och är rädd för vad folk tycker om mina kläder, om vad jag lyssnar på för musik, om vad jag gillar etc. Till och med bland mina närmaste kompisar är jag rädd för vad de ska tycka om mig. Det kan vara väldigt jobbigt... När jag tex åker till skolan och sitter på tunelbanan störs jag av tankarna och kan inte sluta vara rädd för vad folk runt omkring mig ska tycka om mig.

Usch vad fånigt det låter nu när jag skriver det såhär...


Jag var likadan! Det är skitjobbigt att vara i den sitsen. Och jag ville "matcha och platsa in" i gänget. Samtidigt var jag väldigt kär i emo- och goth-stilarna så innan ett jullov färgade jag håret brunt - som han bli svart innan skolan började i januari igen. Samtidigt köpte jag svarta "fuskconverse" med rött spindelnät och blev väldigt mycket emo i klädstilen. När jag äntligen vågat ta på mig vad jag velat kände jag mig starkare - och det var enklare att möta blickarna i skolan, så var det också snäppet enklare att våga vara den jag vill vara/är/var. Killarna blev rent av nyfikna över vad för sorts musik jag lyssnade på och när Iron Maiden, Nightwish, Evanescence och Within Temptation nämndes så var fick vi snart en hel annan sorts dialog med varandra som var tusen gånger mer intressant än den som vi hade första året i klassen.

Så våga klä dig som du vill! Det är så mycket enklare att stå på sig själv om man känner sig stark i hur man ser ut eller är som person! ♥ Kramar

Jag är i ett gäng på ca 7 väldigt nära vänner, som alla började nya i fyran (går i sexan nu) då klassen skapades från början och vi har växt tajt och är nu en väldigt tät grupp. Dock känns det ofta som att jag kommer lite avsides även fast jag vet att det inte alls är så! Alla 7 är ändå någorlunda olika från varandra och vi gillar lite olika saker men ändå så finns det något där som känns som om det sätter mig lite från dem, dock vet jag inte riktigt vad. Detta är väl en av andledningarna till det jag skrev i första inlägget, som du sa, att man vill "matcha och platsa in i gänget."
Men tack för ditt fina svar, kram ♥

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

10 dec, 2013 20:44

Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Hapo:
Skrivet av Borttagen:
Försök hitta tröst i det "Jag gillar det här och de som inte gör det kan dra åt skogen". Lycka till.

Fast asså va? Ska alla tycka lika nu helt plötsligt? Är det inte bättre att tänka "Jag gillar det här och de som har något problem med det kan dra åt skogen"?


Nu minns jag varför jag slutade skriva på det här forumet; för att folk skall bara gnälla, märka ord och dryga sig vad fan man än gör, även om man bara försöker ge någon lite stöd.


Jag menade absolut inte att vara gnällig eller vara dryg, och jag ber om ursäkt om det var så du uppfattade mig.
Jag läste hela ditt inlägg och jag tycker att du gav jättebra stöd, och skrev riktigt fina saker, men så upptäckte jag den sista meningen.
Jag står fast vid att det skulle varit bättre om du ändrat lite, men jag kanske verkade otrevlig eller så? Jag vill som sagt inte vara elak eller så, jag tänkte mer på lumos1, att det skulle vara bättre för henne att tänka så.
Allt annat du skrev var super, okej?
Och nej, jag säger inte så här för att jag ska försvara mig själv och få mig själv att framstå som snäll eller vad du nu kan tänkas tro. Jag skrev det jag tyckte då, och jag skriver det nu.
Är inte forum till för åsikter? Om alla höll med alla skulle det vara tråkiga diskussioner.

10 dec, 2013 20:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jinx varför känns det som om du tog den där texten direkt ur mitt liv? Jag går just nu i sjuan och min frånvaro från idrotten är så hög att jag inte lär få något betyg där. Men jag vill ju inte gå. Jag kan ju inte.
Väldigt vacker text förresten!


Jag vet att det inte bara är jag som haft det såhär, och det gör mig väldigt ledsen. Den lilla flickan, det är inte bara jag. Jag önskar så innerligt att jag kunde göra något för alla som mår så dåligt som jag gjort över den där djävulska idrotten, för jag tycker inte att barn ska behöva ha det så.

Jag vet att du har en bit kvar - men faktum är att åren går fortare än vad man tror, kanske till och med fortare än vad du är bekväm med. Egentligen så är ett uteblivet betyg i idrott inte hela världen, men däremot så skulle det göra mycket för din självkänsla om du lyckades, tror jag. Har du någon kontakt med din idrottslärare? För det hade jag, och han var väldigt förstående och hjälpsam under dessa hemska, hemska år. Hör efter om ni kan göra en överenskommelse - om du kan genomföra vissa moment någon gång bara för att få godkänt, eller testa lite när du känner för det. Jag var i gymmet när det var sådant jag inte klarade av, och hur mycket jag än hatat idrotten så har jag under de senaste skolåren lyckats vara med fullt ut, och jag har alltid lyckats få godkänt - kanske till och med mer det här året.

Kanske att det går att lösa på så sätt? Om det inte gör det och din lärare visar sig helt oförstående, så ska jag inte komma och säga att jag inte tycker att det är okej att du inte är med på idrotten. För hur många gånger har jag inte tänkt tanken att bara strunta i det?

Kämpa dig igenom högstadiet Amanda, du kommer att bli stark, och då menar jag psykiskt stark. Tack så mycket för det du skrev om min text förresten. Skriv om det är något jag kan göra för att underlätta din vardag lite!

10 dec, 2013 20:56

Blucher
Elev

Avatar


Jinx Gah, idrotten har haft samma effekt på mig med. Fast det började dock först i högstadiet, då det plötsligt blev viktigt och gav en viss status att vara duktig på idrotten. Och sedan började det handla mindre om min prestation och mer om de sociala situationerna som kunde uppstå under idrottslektionerna, till exempel när man blev indelad i lag och var tvungen att snacka och försöka samarbeta med andra. Och usch... dans. Rena mardrömmen; stå nära mittemot en människa man sällan pratar med och dessutom ha kroppskontakt. Hade typ ont i magen varje kväll innan idrotten under högstadiet och hela gymnasiet också, dessvärre.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F38b969dac4693389a5c8c211773cea43%2Ftumblr_mo0ns40xeU1srysgqo1_500.gif

10 dec, 2013 21:31

Borttagen

Avatar


Skrivet av Blucher:
Jinx Gah, idrotten har haft samma effekt på mig med. Fast det började dock först i högstadiet, då det plötsligt blev viktigt och gav en viss status att vara duktig på idrotten. Och sedan började det handla mindre om min prestation och mer om de sociala situationerna som kunde uppstå under idrottslektionerna, till exempel när man blev indelad i lag och var tvungen att snacka och försöka samarbeta med andra. Och usch... dans. Rena mardrömmen; stå nära mittemot en människa man sällan pratar med och dessutom ha kroppskontakt. Hade typ ont i magen varje kväll innan idrotten under högstadiet och hela gymnasiet också, dessvärre.


Mmm, känslan av att bli vald sist ♥

11 dec, 2013 02:41

Borttagen

Avatar


Jinx: Kan man inte skicka in den till *vem som än bestämmer att vi ska ha idrott tre gånger i veckan*

11 dec, 2013 07:45

Borttagen

Avatar


Blucher, MTEL och NTonks - det smärtar mig att det är något som så många kan identifiera sig med det, och det är ju inte heller något nytt. T.ex. så har min bonusmamma berättat om hur mycket hon avskydde tävlingen i längdsskidåkning (obligatorisk givetvis) där resultatet spikades upp i skolan, från första till sista plats.

Jag vet i alla fall att jag tänker se till att mina framtida barn inte har det sådär, för det vägrar jag bara att gå med på.

11 dec, 2013 08:05

1 2 3 ... 1214 1215 1216 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.