Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1211 1212 1213 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Alltså hjälp. Det känns bra, han är trevlig och verkar intresserad och sådär. Kul, chill, trevligt. Och så skrev plötsligt min kompis idag "Du, äre något mellan dig och ******* eller? " och jag fattade ingenting. Vava? Vad, vem har sagt?

I alla fall så svarade jag ärligt att nej det är det inte och hon svarade att hon bara var observant. Liksom, betyder det att han är lite intresserad? Typ? Eller är det jag som rusar iväg innan förnuftet hinner med?

Det känns ju inte så, men samtidigt så vet jag inte om han har vad som krävs för att ta stegen om han faktiskt är intresserad. Det känns som att jag tagit de flesta stegen - trots att det största i så fall återstår, att göra det till ett "Okej, nu är det något mer vi försöker oss på", än att bara smsa och skoja lite.

Vill han verkligen det egentligen? Vågar inte riktigt helt och hållet tro det. Vågar han? Och vågar jag?

8 dec, 2013 00:33

Epiphany
Elev

Avatar


Skrivet av SevLoveer:
Skrivet av Epiphany:
“All my most unreachable dreams were suddenly, so unbelievably, about to come true. But they were forbidden. The right thing to do would be to pull away, turn from him, run back to the house. My head screamed at me to flee, but my heart begged me to stay.”


wow funderar på om jag är färgblind eller något
kan inte läsa text som är lila alls
Nu är det åtgärdat

8 dec, 2013 12:00

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Alltså hjälp. Det känns bra, han är trevlig och verkar intresserad och sådär. Kul, chill, trevligt. Och så skrev plötsligt min kompis idag "Du, äre något mellan dig och ******* eller? " och jag fattade ingenting. Vava? Vad, vem har sagt?

I alla fall så svarade jag ärligt att nej det är det inte och hon svarade att hon bara var observant. Liksom, betyder det att han är lite intresserad? Typ? Eller är det jag som rusar iväg innan förnuftet hinner med?

Det känns ju inte så, men samtidigt så vet jag inte om han har vad som krävs för att ta stegen om han faktiskt är intresserad. Det känns som att jag tagit de flesta stegen - trots att det största i så fall återstår, att göra det till ett "Okej, nu är det något mer vi försöker oss på", än att bara smsa och skoja lite.

Vill han verkligen det egentligen? Vågar inte riktigt helt och hållet tro det. Vågar han? Och vågar jag?


Ni vågar! Give it a try!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

8 dec, 2013 12:03

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av Borttagen:
Alltså hjälp. Det känns bra, han är trevlig och verkar intresserad och sådär. Kul, chill, trevligt. Och så skrev plötsligt min kompis idag "Du, äre något mellan dig och ******* eller? " och jag fattade ingenting. Vava? Vad, vem har sagt?

I alla fall så svarade jag ärligt att nej det är det inte och hon svarade att hon bara var observant. Liksom, betyder det att han är lite intresserad? Typ? Eller är det jag som rusar iväg innan förnuftet hinner med?

Det känns ju inte så, men samtidigt så vet jag inte om han har vad som krävs för att ta stegen om han faktiskt är intresserad. Det känns som att jag tagit de flesta stegen - trots att det största i så fall återstår, att göra det till ett "Okej, nu är det något mer vi försöker oss på", än att bara smsa och skoja lite.

Vill han verkligen det egentligen? Vågar inte riktigt helt och hållet tro det. Vågar han? Och vågar jag?


Ni vågar! Give it a try!


Jo, ja... Vet inte hur man gör, eller vad jag ska säga eller om jag har fattat fel och min kompis har fattat fel, haha... Hur bjuder man ut någon på bästa minst pinsamma sätt?

8 dec, 2013 12:05

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av Borttagen:
Alltså hjälp. Det känns bra, han är trevlig och verkar intresserad och sådär. Kul, chill, trevligt. Och så skrev plötsligt min kompis idag "Du, äre något mellan dig och ******* eller? " och jag fattade ingenting. Vava? Vad, vem har sagt?

I alla fall så svarade jag ärligt att nej det är det inte och hon svarade att hon bara var observant. Liksom, betyder det att han är lite intresserad? Typ? Eller är det jag som rusar iväg innan förnuftet hinner med?

Det känns ju inte så, men samtidigt så vet jag inte om han har vad som krävs för att ta stegen om han faktiskt är intresserad. Det känns som att jag tagit de flesta stegen - trots att det största i så fall återstår, att göra det till ett "Okej, nu är det något mer vi försöker oss på", än att bara smsa och skoja lite.

Vill han verkligen det egentligen? Vågar inte riktigt helt och hållet tro det. Vågar han? Och vågar jag?


Ni vågar! Give it a try!


Jo, ja... Vet inte hur man gör, eller vad jag ska säga eller om jag har fattat fel och min kompis har fattat fel, haha... Hur bjuder man ut någon på bästa minst pinsamma sätt?


Jag vet inte, att ta en fika följt av bio känns rätt nice om det finns en film som båda verkligen vill se - då kan man prata om den innan/efter (man kan ju ta fika/barhäng/middag/julmarknad efter filmen beroende när på dagen filmen går).. och då brukar det kännas mer "dejt-aktigt" så att saker och ting faller sig mer naturligt (som en hejdå-puss eller något ;D)

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

8 dec, 2013 12:13

Borttagen

Avatar


Kintsugi, tack för tipsen! Träffar honom troligtvis i skolan i morgon, kanske att jag kan ta modet till mig efter det.

8 dec, 2013 12:18

Borttagen

Avatar


Jinx

Jag är inte säker på att det finns ett minst pinsamt sätt, för man kommer alltid själv tycka att det är mer eller mindre pinsamt när man gör det. Om han tackar nej så är det ju alltid ett nej, och det känns hårt i början, men tro mig, efter ett ta kan man skratta åt det och folk ältar ofta inte saker och då kan du i alla fall trösta dig med att du vågade göra det och se det som ett steg i rätt riktning


Dessutom låter det ju som han inte verkar vara helt ointresserad vilket gör saken bättre

8 dec, 2013 12:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jinx

Jag är inte säker på att det finns ett minst pinsamt sätt, för man kommer alltid själv tycka att det är mer eller mindre pinsamt när man gör det. Om han tackar nej så är det ju alltid ett nej, och det känns hårt i början, men tro mig, efter ett ta kan man skratta åt det och folk ältar ofta inte saker och då kan du i alla fall trösta dig med att du vågade göra det och se det som ett steg i rätt riktning


Dessutom låter det ju som han inte verkar vara helt ointresserad vilket gör saken bättre


Du är klok du, Nessie. Kanske, kanske att jag tar modet till mig i eftermiddag.... Jag klarar det inte i skolan, det är ju folk runtomkring jämt och ständigt. Och min kompis pikar mig ju redan, haha. Så i så fall kör jag nog den fega vägen via sms. Åh, jag blir nog lite ledsen om han säger nej eller verkar säga ja bara för att göra mig glad - men sådant får man väl komma över... Hoppas att vi bara kan fortsätta som innan då.

9 dec, 2013 12:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Jinx

Jag är inte säker på att det finns ett minst pinsamt sätt, för man kommer alltid själv tycka att det är mer eller mindre pinsamt när man gör det. Om han tackar nej så är det ju alltid ett nej, och det känns hårt i början, men tro mig, efter ett ta kan man skratta åt det och folk ältar ofta inte saker och då kan du i alla fall trösta dig med att du vågade göra det och se det som ett steg i rätt riktning


Dessutom låter det ju som han inte verkar vara helt ointresserad vilket gör saken bättre


Du är klok du, Nessie. Kanske, kanske att jag tar modet till mig i eftermiddag.... Jag klarar det inte i skolan, det är ju folk runtomkring jämt och ständigt. Och min kompis pikar mig ju redan, haha. Så i så fall kör jag nog den fega vägen via sms. Åh, jag blir nog lite ledsen om han säger nej eller verkar säga ja bara för att göra mig glad - men sådant får man väl komma över... Hoppas att vi bara kan fortsätta som innan då.


Tack =) Det är inte var dag man blir kallad klok.

Man kommer alltid över det förr eller senare, och även om ni inte kan forsätta som vanligt, vilket jag verkligen hoppas att ni kan, så kan du ju aldrig ångra dig att du aldrig frågade, för det kommer du göra annars!

Lycka till!

9 dec, 2013 12:10

Frivolt
Elev

Avatar


Bleeeh! Känner mig trött och seg, som att ha feber fast det här beror nog på stressen och på mensen I guess!

Iallafall så har jag dansavslutning ikväll och vill ju mer än allt gå på det. Och försöker verkligen bli piggare men det går sådär D: blä, varför ska jag börja känna såhär IDAG?! blä!

9 dec, 2013 16:12

1 2 3 ... 1211 1212 1213 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.