Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1206 1207 1208 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Drake:
Skrivet av Borttagen:
Wilma förstår till viss del min betygsångest. Madeleine och Clara förstår mina fanhirlingmoments. Men jag kan inte berätta för någon om tvångstankar, prestastionsångest, allt egentligen. Ingen skulle förstå, ingen skulle bry sig, ingen, ingen, ingen, ingen, ingen i hela världen skulle bry sig om att jag mår dåligt
Tvångstankar och prestationsångest?
Jag förstår dig mer än väl, förstår hur jäkligt det känns. Att ha ångest varje gång något inte blir perfekt, vilket händer nästan hela tiden. Att satsa på A i allt och jämföra allt med andra. Att vara tvungen att kolla att det är låst över 10 gånger, att behöva peta på en lyktstolpe och känna folks blickar på en, att i stort sett aldrig känna sig nöjd med något. Att känna paniken sprida sig när något är ojämnt antal. Att gå ett steg baklänges för varje två steg framlänges, för annars känns det som att något hemskt kommer att hända.
Jag vet och jag förstår dig.

Exakt. Och så nu får vi veta betygen på religionen, Noel, Emelie och säkert alla andra fick A, plus att vi hade ett musikprov i som jag fick C i. Det är omöjligt att jag fick A, för jag glömde en massa. Och jag vet att om Madde eller Clara fick C så skulle jag bli jätteglad för deras skull, men om jag inte får A så blir jag så himla besviken.

3 dec, 2013 19:57

Zendaya
Elev

Avatar


Varför ska vissa i min klass komma fram till mig och säga saker som "åh du är så ful", "för många hål (i öronen)", "hårig", etc. Liksom WTF?!

Och asså det där med hårig var min lugg. -.-

3 dec, 2013 20:51

Ginny00
Elev

Avatar


Har ångest över i princip allt nu.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stå ut en dag till, en dag till, dagen efter det, och ännu en dag. Stå ut, Johanna.

Bara stå ut.
Men glöm för fasen inte att prestera på topp i alla ämnen och träna mycket och hinna med allt annat.


jag vill inte mer jag vill bara bli glad

3 dec, 2013 20:55

Drake
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Drake:
Skrivet av Borttagen:
Wilma förstår till viss del min betygsångest. Madeleine och Clara förstår mina fanhirlingmoments. Men jag kan inte berätta för någon om tvångstankar, prestastionsångest, allt egentligen. Ingen skulle förstå, ingen skulle bry sig, ingen, ingen, ingen, ingen, ingen i hela världen skulle bry sig om att jag mår dåligt
Tvångstankar och prestationsångest?
Jag förstår dig mer än väl, förstår hur jäkligt det känns. Att ha ångest varje gång något inte blir perfekt, vilket händer nästan hela tiden. Att satsa på A i allt och jämföra allt med andra. Att vara tvungen att kolla att det är låst över 10 gånger, att behöva peta på en lyktstolpe och känna folks blickar på en, att i stort sett aldrig känna sig nöjd med något. Att känna paniken sprida sig när något är ojämnt antal. Att gå ett steg baklänges för varje två steg framlänges, för annars känns det som att något hemskt kommer att hända.
Jag vet och jag förstår dig.

Exakt. Och så nu får vi veta betygen på religionen, Noel, Emelie och säkert alla andra fick A, plus att vi hade ett musikprov i som jag fick C i. Det är omöjligt att jag fick A, för jag glömde en massa. Och jag vet att om Madde eller Clara fick C så skulle jag bli jätteglad för deras skull, men om jag inte får A så blir jag så himla besviken.

Man får ångest om man inte får A, man får ångest när det går bättre för ens vänner än för än själv, men jag känner mig också som en dålig människa när man är besviken över ett resultat (vilket i stort sett alltid händer) även fast man fick bättre resultat än en kompis. Jag får alltid ångest av betyg, på ett eller annat sätt.

3 dec, 2013 22:09

Kintsugi
Prefekt

Avatar


"Jag ser över när det passar så kan du, jag och bror äta middag tillsammans eller något, vi kan inte ha det så här".


JO DET KAN VI!!! JAG VILL INTE SITTA VID ETT MATBORD OCH LÅTSAS TYCKA ATT DET ÄR FINT OCH BRA.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

4 dec, 2013 12:13

Dramione99
Elev

Avatar


Jag är hemsk. Jag måste gå till rektorn imorgon och berätta allt. Annars kommer jag få panik. Jag vet att vi gjorde fel. Men vi förstod inte det då. Och nu finns där ingen förlåtelse att få, eller förståelse. Jag förstår det. Men jag vill ändå göra rätt nu genom att prata om det och försöka reda upp det. Jag har sån ångest.

4 dec, 2013 13:47

Nadja_Gryffindor
Elev

Avatar


Skrivet av Dramione99:
Jag är hemsk. Jag måste gå till rektorn imorgon och berätta allt. Annars kommer jag få panik. Jag vet att vi gjorde fel. Men vi förstod inte det då. Och nu finns där ingen förlåtelse att få, eller förståelse. Jag förstår det. Men jag vill ändå göra rätt nu genom att prata om det och försöka reda upp det. Jag har sån ångest.
Vad har ni gjort?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F84fe2bda6c34770c54970abf8f9caf0e%2Ftumblr_o2f65lp1aL1tau2g1o3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FSAoMM4jLlScCs%2Fgiphy.gif Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.

4 dec, 2013 13:47

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Dramione99:
Jag är hemsk. Jag måste gå till rektorn imorgon och berätta allt. Annars kommer jag få panik. Jag vet att vi gjorde fel. Men vi förstod inte det då. Och nu finns där ingen förlåtelse att få, eller förståelse. Jag förstår det. Men jag vill ändå göra rätt nu genom att prata om det och försöka reda upp det. Jag har sån ångest.


Oavsett vad ni nu gjort så låter det fint att du valt att göra något åt det! Var stark och våga väx som människa efter det här Kramar ♥

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

4 dec, 2013 13:49

Dramione99
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Kintsugi:
Skrivet av Dramione99:
Jag är hemsk. Jag måste gå till rektorn imorgon och berätta allt. Annars kommer jag få panik. Jag vet att vi gjorde fel. Men vi förstod inte det då. Och nu finns där ingen förlåtelse att få, eller förståelse. Jag förstår det. Men jag vill ändå göra rätt nu genom att prata om det och försöka reda upp det. Jag har sån ångest.


Oavsett vad ni nu gjort så låter det fint att du valt att göra något åt det! Var stark och våga väx som människa efter det här Kramar ♥


Tack. Jag vill bara göra rätt för mig. Eller jag vill kunna känna att jag gjort vad jag kunnat för att reda upp allt. Jag tänker stå för allting vi sagt. Det är bättre än att försöka säga att vi Inte gjort något alls. Vi tycker kanske inte att vi gjort/sagt så taskiga saker, men om någon annan känner så, så kan vi ju inte bara utgå från vad vi själva tycker i det fallet. Då handlar det om att man sårat någon annan och då är det ingen ursäkt att man tycker personen tolkar en fel eller något sånt. Det är så jag tänker i alla fall. Men tack ska du ha! Kramar♥

4 dec, 2013 14:38

Borttagen

Avatar


Jag är inte socialt mogen Jag fattade aldrig det innan min mentor sa det idag på utvecklingsamtalet

4 dec, 2013 18:15

1 2 3 ... 1206 1207 1208 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.