Hermiones Första Kärlek <3
Forum > Fanfiction > Hermiones Första Kärlek <3
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moafredda
Elev |
skriiiiiv!!!!
På senare tid har mitt hjärta känts som en sten som bara sjunker igenom jorden.. 18 sep, 2011 06:56 |
|
Borttagen
|
Ja nu har jag kommit på vad somska hända och det är inte bara en sak...
HERMIONE: Vi gick ner till Stora Salen för att äta middag. När vi kom dit så satte vi oss vid vårat bord och väntade på att maten skulle dyka upp. Men det gjorde den inte. När alla elever hade kommit in, ställde sig McGonagall upp. Hela salen tystnade. Alla hade märkt samma sak. - Var är Dumbledore? viskade jag till Draco. Han hann inte svara för just då började McGonagall tala. - Det har hänt en förskräcklig sak! Dumbledore hittades avsvimmad på hans kontor. De förde honom till St. Mungos och de vet inte ännu om han överlever! Men det är inte allt. En elev har också hittats men han överlevde inte! Denna elev hette... Ernie MacMillan från Hufflepuff! Tack för mig. Alla satt forfarande tysta i några sekunder innan det bröt ut. Viskningar och sånt. Några i Hufflepuff grät och andra såg väldigt ledsna ut. Vi började äta. Vi hade inte märkt att maten hade kommit fram förräns nu. Vi åt tills maten försvann och McGonagall reste sig ännu en gång. - Ja jag ville bara säga att ingen av er går säkra nu! Alla måste gå till sina sällskapsrum senast klockan 6. Man ska inte gå en och en utan minst två stycken när ni går i korridorerna! Ja det var nog allt, godnatt. Vi började gå ner mot fängelsehålorna. När vi kom till sällskapsrummet var det fullt med Slytherinare som satt i fåtöljerna och pratade om det som hade hänt. Ingen brydde sig riktigt om vad som hade hänt Ernie utan alla pratade om Dumbledore. Vi gick till våra sovsalar och lade oss. Nästa gång får ni veta vad som händer med Dumbledore... Var det bra? nu hände det iaf lite grann!!!♥ 18 sep, 2011 07:21 |
|
Elin Granger
Elev |
Nej gud var bra kapitel. R.I.P Ernie Macmillan. Hoppas Dumbledore lever!
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 18 sep, 2011 09:33 |
|
Borttagen
|
det får ni kanske läsa om efter skolan!!! vet inte riktigt! kommer säkert att få ett berg av läxor!!! min lärare tycker om att ge oss två matteläxor istället för en!!! o så ger han tre eng. o en svenska!!!
19 sep, 2011 07:27 |
|
Elin Granger
Elev |
Haha stackars dig! Vilken klass går du i?
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 19 sep, 2011 16:26 |
|
Borttagen
|
20 sep, 2011 18:40 |
|
Elin Granger
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Elin Granger: Haha stackars dig! Vilken klass går du i? 6:an!!! dd? Haha jag går i 3:an! JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 20 sep, 2011 18:53 |
|
Borttagen
|
oki e det kul då??? efter att du har skrivit ett inlägg tror jag att jag skriver ett kap!!!!♥
20 sep, 2011 19:27 |
|
Elin Granger
Elev |
JA det är kul! Så ett kapitel tack!
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 20 sep, 2011 19:28 |
|
Borttagen
|
oki här kommer en kortis!!!♥
DRACO: Jag vaknade tidigt nästa morgon. Blaise sov forfarande och jag orkade inte väcka honom så jag gick ut och satte mig i en fåtölj. - Draco!! Jag vaknade med ett ryck. Hermione stod framför mig och såg trött ut. - Vad är det? undrade jag. - Jag kan inte sova! sa hon trött. - Har du haft en mardröm igen? - Öm ja det har jag, sa hon. - Kom och sätt dig här då! sa jag och hon satte sig i mitt knä. Efter tjugo minuter sov vi båda två. Jag hade en mardröm. DRACOS DRÖM: Jag gick i korridoren. Plötsligt blev jag lamslagen bakifrån och sedan fick jag en ögonbindel, så jag såg inte vart vi var. När någon drog loss bindeln kände jag att denna någon hade ```tagit bort´´ lamslagningsbesvärjelsen. Jag kände i min ficka men hon eller han hade tagit min trollstav. - Hej Draco! sa en röst. Jag vände mig om och såg Hermione gå mot mig. Jag drog en suck av lättnad. Men när hon kom närmare såg jag att hon inte såg ut som hon brukade. Hon såg... rent ut sagt elak ut! - Jag har något att säga dig Draco! sa hon elakt. - Vvadå? stammade jag fram. - Jag ska visa dig! sa hon och flinade. Jag svalde. - AVADA KEDAVRA!!! skrek hon och jag vaknade. DRACO: Jag tittade mig omkring och såg att Hermione fortfarande sov. Jag skakade liv i henne försiktigt. - Jag hade en mardröm!!! - Du?! sa hon förvånat. Jag berättade om drömmen för henne. När jag var klar, Kysste hon mig försiktigt. - Stackars dig, jag skulle aldrig göra så!!!!!! sa hon förfärat. - Jag vet det! sa jag. bra/dåligt kap? jag tyckte inte den vart såå bra!!! 20 sep, 2011 19:49 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen