If the stars keep shining [Sv]
Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Theresia Joanné
Elev |
Jättebra!
<3 Harry Potter <3 24 aug, 2011 17:53 |
|
lillalollo
Elev |
Naw.. Ni är så gulliga! Älskar era kommentarer. ^^
Ett kapitel till kanske? ____________________________________ Kapitel 12 - Ron Weasley. Där låg den. Den skimrade i solskenet och bokstäverna som stod ingraverade på insidan av den var i skrivstil. Asken var i röd sammet... Jag slog snabbt ihop den. Jag kunde inte fria till Hermione. Hon skulle nobba mig. Vad var jag egentligen? Ingenting! Ringen var i silver, och på insidan av den stod orden: "I Love you" inristat. Jag hade köpt det den där dagen i Diagongränden. Den hade kostat nästan alla mina sparpengar. Men om hon svarade ja.. Jag blev varm inombords. Om hon svarade ja så skulle det vara värt varenda knuting. Jag hörde steg i trappan och lade hastigt asken under kudden. Harry kom in. Han såg ut att grubbla över något. "Vad funderar du på, Harry?" Han såg upp och log generat. Sängen knakade obehagligt när han dunsade ner bredvid mig. Han tog fram något ur fickan och visade mig. Det var en blå sammetsask. "Jag tänker fria till Ginny.", sa han. Jag stirrade på den blåa asken. Sedan grinade jag brett mot min vän och tog fram min röda ask. Han såg förstummad på den en stund. Sen brast han i skratt. "Vi har visst tänkt samma sak!" Vi pratade en stund, ingen av oss var redo att göra det riktigt än. Tanken på att min bästa vän skulle fria till min syster var aningen skum. Men han måste känna samma sak. Jag ska ju fria till tjejen som varit vår kompis under hela skolgången... (Om man inte räknar första veckorna i första årskursen förstås.) Dörren for upp och in kom Hermione med ett leende på läpparna. Både jag och Harry gömde de små askarna så gott vi kunde. "Mrs Weasley har sagt åt mig att gå ner till byn och handla. Vill ni följa med?" Vi nickade och hon stängde dörren med en smäll. Snart hörde jag henne åter nere i köket. Asken lade jag längst in i min byrålåda. Men snart. Snart skulle den förhoppningsvis sitta på Hermiones ringfinger.. "Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling 24 aug, 2011 18:16 |
|
Bombarda
Elev |
aawe så himla bra !
Kärlek till alla! 24 aug, 2011 18:20 |
|
Ida S
Lärare |
Haha awwww, åh hoppas dom svarar ja :3 ♥
"we live together, and harry does all the cooking." 24 aug, 2011 18:22 |
|
Ginny02
Elev |
bravo!!!
"Gentlemen, I wash my hands on this weirdness." ~Jack Sparrow 24 aug, 2011 18:26 |
|
Tonks-nea1
Elev |
24 aug, 2011 19:45 |
|
Theresia Joanné
Elev |
Jättebra! Meraa! ;P
<3 Harry Potter <3 24 aug, 2011 19:47 |
|
Sky.
Elev |
Meer!
24 aug, 2011 21:20 |
|
Salazar1
Elev |
Jättebra!
Slytherin Pride 25 aug, 2011 14:50 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 25 aug, 2011 14:52 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen