Sämsta filmen enligt er?
Forum > Harry Potter > Sämsta filmen enligt er?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Maa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Maa: Skrivet av Borttagen: Jag tycker att Halvblodsprinsen är "sämst" om jag måsta välja. Jag menar varför brinner kråkboet ner? Det förstår jag inte heller. Det finns ingen logik i det överhuvudtaget. Det är likadant som när Harry och Hermione dansar i tältet i DH1 vad har det för mening? Ja, precis. Var kom det ifrån liksom? "Weasley is our king." 3 jan, 2012 13:11 |
|
MizzNina
Elev |
HBP är helt klart sämst.
Jag tycker de har missat alltför mycket viktig information. Hela boken dryper av viktiga små ledtrådar som de totalt glömt bort i filmen. Hela min familj kände efter att vi sett den på bio att de lagt ner mer tid på det som var roligt, (När Ron får kärleksdrycken, eller Harry har druckit Felix Felicis) Men de har tagit bort och kortat ner minnena som alla är viktiga för att Harry ska kunna hitta alla Horrocruxerna.. Så den var jag grymt besviken på. Och om inte Steve Kloves hade glömt/plockat bort så mycket viktig information i sexan. Hade han inte behövt ändra så mycket i DH för att få det att gå ihop. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 3 jan, 2012 13:24
Detta inlägg ändrades senast 2012-01- 9 kl. 08:35
|
|
Theabeanr1
Elev |
Fången från Azkaban tycker jag.
Men, den är som inte dålig, för den är riktigt bra! Det är bara jag som har tittat på den typ tusen gånger så jag tycker att den är lite långtråkig... 3 jan, 2012 13:26 |
|
J-star Black
Elev |
Jag tycker att den sjätte filmen är den sämsta, man hade fokuserat på helt fel saker, och den var jättekonstig i slutet
![]() ![]()
3 jan, 2012 13:31 |
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av Maa: Skrivet av Borttagen: Jag tycker att Halvblodsprinsen är "sämst" om jag måsta välja. Jag menar varför brinner kråkboet ner? Det förstår jag inte heller. Det finns ingen logik i det överhuvudtaget. inte jag heller, det står ju inte ens i boken,, så varför ska Kråkboet brinna i filmen för 3 jan, 2012 14:06 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av MizzNina: HBP är helt klart sämst. Jag tycker de har missat alltför mycket viktig information. Hela boken dryper av viktiga små ledtrådar som de totalt glömt bort i filmen. Hela min familj kände efter att vi sett den på bio att de lagt ner mer tid på det som var roligt, (När Ron får kärleksdrycken, eller Harry har druckit Felix Felicis) Men de har tagit bort och kortat ner minnena som alla är viktiga för att Harry ska kunna hitta alla Horrocruxerna.. Så den var jag grymt besviken på. Men jag måste även ge cred till Michael Goldenberg som lyckades knyta ihop säcken så bra i DH och hittade nya förklaringar till varför Harry visste saker, som han egentligen får reda på i sjätte boken, men som inte nämns i filmen. Goldenberg skrev bara Order of the Phoenix, resten gjorde Steve Kloves. Och han har förstört mycket med filmerna, tbh. Håller med dig om HBP, ugh, blev så besviken på den filmen. 3 jan, 2012 14:11 |
|
Maa
Elev |
Skrivet av melle-hjrta: Skrivet av Maa: Skrivet av Borttagen: Jag tycker att Halvblodsprinsen är "sämst" om jag måsta välja. Jag menar varför brinner kråkboet ner? Det förstår jag inte heller. Det finns ingen logik i det överhuvudtaget. inte jag heller, det står ju inte ens i boken,, så varför ska Kråkboet brinna i filmen för Det jag irriterar mig mest på är att kråkboet ändå spelar en ganska viktig roll i den sista boken, och de är ju i kråkboet i DH1 där det är, till synes, i bra skick. "Weasley is our king." 3 jan, 2012 14:19 |
|
LoonyMe
Elev |
3 jan, 2012 14:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av melle-hjrta: Skrivet av Maa: Skrivet av Borttagen: Jag tycker att Halvblodsprinsen är "sämst" om jag måsta välja. Jag menar varför brinner kråkboet ner? Det förstår jag inte heller. Det finns ingen logik i det överhuvudtaget. inte jag heller, det står ju inte ens i boken,, så varför ska Kråkboet brinna i filmen för Det var nog tänkt som en markering, att visa att folk i Harrys närhet faktiskt utsätts för fara, vilket ger förklaring till varför han senare inte vill ha någon hjälp med sitt "uppdrag". Jag tycker att fången från Azkaban är sämst. Jag såg den för ett tag sedan och tyckte att den inte var så dålig trots allt, men så händer det plötsligt något jättefult som förstör allting. Usch. 3 jan, 2012 14:48 |
|
MizzNina
Elev |
Skrivet av accioron: Skrivet av MizzNina: HBP är helt klart sämst. Jag tycker de har missat alltför mycket viktig information. Hela boken dryper av viktiga små ledtrådar som de totalt glömt bort i filmen. Hela min familj kände efter att vi sett den på bio att de lagt ner mer tid på det som var roligt, (När Ron får kärleksdrycken, eller Harry har druckit Felix Felicis) Men de har tagit bort och kortat ner minnena som alla är viktiga för att Harry ska kunna hitta alla Horrocruxerna.. Så den var jag grymt besviken på. Men jag måste även ge cred till Michael Goldenberg som lyckades knyta ihop säcken så bra i DH och hittade nya förklaringar till varför Harry visste saker, som han egentligen får reda på i sjätte boken, men som inte nämns i filmen. Goldenberg skrev bara Order of the Phoenix, resten gjorde Steve Kloves. Och han har förstört mycket med filmerna, tbh. Håller med dig om HBP, ugh, blev så besviken på den filmen. Oh. Tack för rättelsen, my mistake. =) "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 3 jan, 2012 14:57 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen