Chatttråd :] ♥
Forum > Off Topic > Chatttråd :] ♥
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
expelliarmus
Elev |
^ Sverige är ett ganska bra och fint land om man jämför med andra. Självklart har vi massor att förbättra, men vi ligger bra till iallafall.
30 jul, 2011 18:14 |
|
Katherine98
Elev |
Mhm typ
Im a wolfgirl<3333 Och ett stort HP fan 30 jul, 2011 18:47 |
|
Borttagen
|
Skrivet av expelliarmus: True t.ex som vårt rättsystem är inget vidare.^ Sverige är ett ganska bra och fint land om man jämför med andra. Självklart har vi massor att förbättra, men vi ligger bra till iallafall. 30 jul, 2011 18:57 |
|
hyperion
Elev |
Skrivet av expelliarmus: ^ Sverige är ett ganska bra och fint land om man jämför med andra. Självklart har vi massor att förbättra, men vi ligger bra till iallafall. Jo visserligen. Men det säger väl en del om hur störd hela världen är när det är lagligt att ha sex med djur här, men två människor som har eget vett och kan bestämma över sig själva inte får ha sex pga deras ålder. ![]()
30 jul, 2011 20:15 |
|
childhoodlight
Elev |
^ De får ha sex om de är under 15. Folk som dock är över 15 och har sex med en person under 15 är olagligt; alltså är det inte fel av någon under just den åldersgränsen att ha sex. Byxmyndighetslagen är till för att skydda barnen så att de inte blir utnyttjade, och enligt mig är den lagen bra.
http://www.gotland.se/imcms/26064
30 jul, 2011 20:25 |
|
Borttagen
|
Skulle bara säga att jag är tillbaka, har chillat i två dagar och tiden har flutit på under de olika sysselsättningarna: Korsord, film, strövandring i småstäder osv, lite kultur.
Kan tyckas tråkigt som fan, men det har faktiskt varit riktigt trevligt. Byxmyndighetslagen kan ju utnyttjas av tjejer som blivit dumpade av äldre killar och säger att de har blivit våldtagna, även om båda var med på det och liknande. Men ja, det är en bra lag. 30 jul, 2011 20:30 |
|
hyperion
Elev |
^
^ Men den där lagen slår ju fel ibland. Som hon 13 åriga tjejen som hade sex med sin två år äldre pojkvän och han blev ju senare dömd till samhällstjänst pga detta, även fast det var klart att inget övergrepp hade begåtts. Om inget övergrepp har begåtts så ska han väl heller inte ha något straff, och det är det som stör mig. ![]()
30 jul, 2011 20:37 |
|
childhoodlight
Elev |
Självfallet är det så - men det är fortfarande emot lagen att ha sex med någon under 15 år, vilket personerna i fråga ska ha en baktanke om. Även om det är frivilligt så är det fortfarande olagligt.
30 jul, 2011 20:41 |
|
Borttagen
|
Stupid law, men undrar hur man fick reda på det.
30 jul, 2011 20:42 |
|
hyperion
Elev |
Det är olagligt att cykla utan hjälm om man är under 15 också. Hur många 14 åringar använder hjälm? Och byxmyndighetslagen borde ändras om det kan resultera i att en person blir straffad för att ha sexuellt umgänge med någon som är fullt villig till det om det bara är en åldersskillnad på några få år.
![]()
30 jul, 2011 20:53 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen