Hp rp, ivy lovegood och shadow of hope
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hp rp, ivy lovegood och shadow of hope
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Shadow of hope
Elev |
Ja det var absolut Melinda om det hade varit någon anna så skulle hon inte ha lett mot mig för då skulle hon bara ha snyyft åt mig och kollat bort, det blir så om man är i det "onda" elevhemmet. Jag log tillbaks och skrev på en lapp 'Hej, vill du gå till hogsmead den här lördagen?' Innan jag teleporterade den till henne med min stav.
30 sep, 2015 19:41 |
|
Borttagen
|
Jag gjorde tummen upp mot honom.
Cho kollade konstigt på mig, jag ryckte bara på axlarna. Det var inget fel med att gå i Slytherin, de var bara lite missförstådda. Det som oroade mig var att han umgicks med Draco, inte många gillade Draco. 30 sep, 2015 19:46 |
|
Shadow of hope
Elev |
Mitt leende blev bara större när hon svarade ja och jag fick hålla mig från att skricka 'yes' så att hela rummet skulle höra. Draco kollade på mig vetande och gjorde en flörtig min mot mig för att vara jobbig. Jag skrattade lite och slog honom lätt på axeln.
30 sep, 2015 19:51 |
|
Borttagen
|
Dumbledore harklade sig, på några sekunder blev det tyst i salen. I år utspelar sig en trekamp, två andra skolor kommer hit för att tävla om pokalen, de kommer tävla i tre olika grenar, skolorna anländer imorgon. Bara elever i 6-7 får tävla, ni lämnar en läpp med ett namn på och lägger den i det föremålet som jag ska visa nu. Alla började viska och spänningen steg.
30 sep, 2015 20:01 |
|
Shadow of hope
Elev |
Det verkade så spännande med trekampen! Han blev besviken över att han inte kunde vara med men han fick hålla ut det skulle nog komma en andra chans till något sånt här. Han undrade vilka andra skolor det var som skulle komma.
30 sep, 2015 20:34 |
|
Borttagen
|
Jag hade hört om den har tävlingen.
Det hade oftast slutat med död, eller allvarliga skador. Men vissa såg frestade, två tvillingar som går i samma klass som mig, såg ut att anmäla sig, trots regeln. Om de inte hade säkrat den här trekampen handlade det om liv och död. 30 sep, 2015 20:39 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag tyckte fortfarande att det var synd att jag inte fick vara med men jag fick hjärnan på andra tankar genom att prata med Draco om det. Han var lika spänd han fast han ville inte vara med för att de var "för farligt" men det finns inget som är det, det är bara lite extra utmaning.
30 sep, 2015 20:44 |
|
Borttagen
|
Jag såg att Alex var frestad, men jag behövde inte oroa mig för honom, han var för ung.
Jag undrade vad man lämnade lappen i. Antagligen något Dumbledoreaktigt. 30 sep, 2015 20:51 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag pratade lite mer med Draco och plockade åt mig några sorters mat för att äta. Det var alltid bra mat här och mycket att välja mellan, han var otroligt glad för att husalver fanns. De fanns hemma hos honom också men det var inte ofta han såg dem på någon av ställena.
30 sep, 2015 21:00 |
|
Borttagen
|
Jag åt potatis, fläsk, sallad och allt smälte i munnen, jag gillade inte tanken på att alferna var som våra slavar men det var otroligt gott! Efterrätterna dök upp ur tomma intet. Jag tvingade i mig efterrätt eftersom det var otroligt gott, och jag hade alltid velat smaka chokladsås. Cho skrattade när jag proppade i mig en kaka.
30 sep, 2015 21:11 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hp rp, ivy lovegood och shadow of hope
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen