Slytherin Romantik
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Slytherin Romantik
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nordanhym
Elev |
Han ler mot henne och snabbar på sina steg och har Julia efter sig, fortfarande med sin hand om hennes. De går genom flera korridorer och svänger flera gånger tills de kommer fram till en stor tom vägg i den övergivna delen av skolan.
"Stå här. Blunda." säger han till Julia och släpper hennes hand. ![]()
14 mar, 2015 14:13 |
|
Borttagen
|
Julia gör som han säger och sluter sina ögon. Hon står tyst och väntar på att han ska göra något.
" Jag älskar överraskningar" sa hon glatt. 14 mar, 2015 14:19 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack ser på Julia så att hon verkligen blundar innan han ställer sig framför väggen. Ett mysigt rum för oss, ett mysigt rum för oss, ett mysigt rum för oss. Tänker han och väggen börjar att låta lite och en dörr bildas.
"Nu kan du öppna ögonen." säger han till Julia medan han står bredvid den stängda dörren. ![]()
14 mar, 2015 16:21 |
|
Borttagen
|
Julia öppnade ögonen och kollade på dörren.
" Vad är det för rum?" Frågade hon och kollade på Zack. 14 mar, 2015 16:43 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack ler mot henne och tar hennes hand. Han öppnar långsamt dörren och drar med Julia in.
"Det är vid-behovs-rummet. Det anpassar sig efter det man behöver." säger Zack och släpper taget om Julias rum samtidigt som dörren stängs bakom dem. De står i ett mellanstort rum, där finns en eldstad längst in i rummet, framför ligger det filtar, plädar och kuddar på golvet. Små ljus tindrar längs med väggarna och en gammal grammofon spelar tyst i ena hörnet, ljud av ett piano. ![]()
14 mar, 2015 18:45 |
|
Borttagen
|
Julia ler mot honom.
" Vad mysigt" säger hon och går fram till filtarna framför eldstaden och sjunker ner på golvet. Hon blundar och gungar i takt med ljudet från grammofonen. " Jag älskar ljudet av piano det är så vackert" sa Julia och log mot honom. 14 mar, 2015 19:11 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack gör henne sällskap bland havet utav kuddar, filtar och plädar. Det känns som att ligga på moln.
"Mm, jag med, piano är bland de vackraste instrumenten att lyssna på. Fast, jag ät bättre på gitarr än vad jag är på piano." säger Zack och ler lite roat mot Julia. ![]()
14 mar, 2015 19:19 |
|
Borttagen
|
Julia log mot honom.
" Man skulle inte få höra dig spela någon gång?" Frågade hon och kollade på honom. Hon la sig ner på mage och lyssnade på ljudet av pianot. " Jag försökte lära mig spela men hade inget tålamod så gav upp efter andra gången" sa hon och log roat. 14 mar, 2015 19:22 |
|
Nordanhym
Elev |
Zack skrattar lite åt Julia på ett vänligt sätt.
"Nån gång kanske... Men, jag förstår om du gav upp. Det är inte det lättaste att lära sig och tar lång tid. Jag har hållit på med musik sen jag var sex år gammal." svarar han och ser mot Julia. "Du är väldigt vacker i eldskenet..." säger han och ler lite generat. Varför sa jag det... Hon kommer säkert tycka jag är fjantig... Tänker han och drar handen genom sitt hår. ![]()
14 mar, 2015 19:26 |
|
Borttagen
|
" Tack" sa Julia och log mot Zack.
Hon log mot honom och pillade lite på sina naglar. " Så vad ska vi göra?" Frågade hon och kollade på honom med ett leende. 14 mar, 2015 20:07 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen