Privat roll med Cilla Black & Fairy tale
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll med Cilla Black & Fairy tale
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Dagen sniglade sig fram. Veckan också, och innan jag visste ordet av fyllde jag år om en vecka. (Cilla fyller år 20 mars^^)
27 jan, 2014 19:45 |
|
Fairy Tale
Elev |
HERREGUD, CILLA FYLLER ÅR SNART!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG MÅSTE FIXA PRESENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och det ska jag göra också, på lördag när vi ska till hogsmeade
27 jan, 2014 19:49 |
|
Borttagen
|
Jag låg i min säng och lyssnade på musik på fredagskvällen. Någon dum fest pågick i fängelsehålorna en våning över. Det gjorde på att taket skakade och dålig musik hördes. Men jag visste precis vad slytherintjejerna i min sovsal skulle göra. Vi skulle spela spel, äta snacks, och ha kuddkrig hela natten! Det är nämligen Daphnes födelsedag.
27 jan, 2014 20:35 |
|
Fairy Tale
Elev |
27 jan, 2014 20:37 |
|
Borttagen
|
"Jag hade huvudvärk" mummlade jag.
Daphne kom inkutande. Med Theodore. Fucking. Nott Den där förädaren. Jag satte mig upp och insåg att jag hade min skottsk-rutiga pyamas och mitt lockiga hår i två tofsar. "SKA VI HA PYAMASPARTY DÅ!?" Skrek Daphne och dansade en twerk-liknande dans i sina minimala pyama-shorts. 27 jan, 2014 20:46 |
|
Fairy Tale
Elev |
-Du och din jävla huvudvärk, mumlade jag och fnös. Nu kom Daphne in. Med Nott. vafan?
-VAFAN DAPHNE! Skrek jag. Jag gjorde med vilja så hon gjorde sig illa. Hur kunde hon? mot cilla.. Notts pov. jag kom in med Daphne i tjejernas sällskapsrum. ingen sa något. utom cillas kompis. Ally. -VAFAN DAPHNE!? skrek ally. jg såg hur hennes irisar försvann och hennes ögon blev vita. Daphne föll skrikandes ner på golvet. men bara i en sekund. sen sprang ally ut. fort
27 jan, 2014 21:00 |
|
Borttagen
|
Cilla satt på sängkanten. Hon hade släppt fram den svarta röken, den rullade runt Theo just nu. Han såg den inte, men den fick honom att må dåligt.
Theos POV: Jag satte mig på golvet vid Daphne. Hon såg ut att vilka dö. Jag mådde skitdåligt. Det var som om ett grått filter som fick allt att kännas omöjligt hade lagt sig. Och så luktade det... Brandrök? En svag doft av jordgubbar fanns kring Daphne också. "Cilla, hjälp..." Sa jag hjälplöst "Glöm det. Rör mig inte" sa hon vasst. "Snälla Cilla..." Jag reste mig och gick fram till henne. "GÅ!" Skrek hon. En grå rök kom ut ur hennes hand, och bildade en stor mur gjord av vassa spjut mellan oss. Vafan? 27 jan, 2014 21:38 |
|
Fairy Tale
Elev |
Allys pov.
Jag spramg ut ur slottet. Hur kunde jag?! Jag är världens sämsta människa. Jag sprang rakt ut och satte mig i kylan under ett träd.i bara pyamasshortsen
27 jan, 2014 21:44 |
|
Borttagen
|
Jag sprang ut efter Ally. Jag brydde mig inte att spjuten jag hade trollat fram skulle växa, och tillsist ta upp hela sovsalen. Jag gick till sjön, och såg ner i det djupa, grå vattnet. Mina ögon var röda. Och nej, inte jag-är-förkyl-och-har-röda-ögon-röda, utan mer hej-jag-kan-spränga-dig-i-luften-röda. Jag sträckte fram handen och drog den över vattnet. Som vanligt kom en svart rand efter den. Jag tänkte på... Uttorkning? Översvämmning? Nej, något bättre...
Eld. 28 jan, 2014 06:54 |
|
Fairy Tale
Elev |
helt plötsligt började vattnet brinna, jag brydde mig inte. kylan hade liksom slukat mig hel och jag visste inte var jag var på väg. bara upp, upp upp.
-Ally, hörde jag i bakgrunden. det var Dracos röst. jag väcktes ur min dröm och ramlade från något. jag var fortfarande borta. någon helt annans stans. jag kunde inte röra mig alls men jag kunde höra. -Ally, vad är det med dina ögon? hörde jag en annan röst säga. -Hon är borta, Zabini, sa Draco kallt. Blaise var det. -Vad hände? Hördes Blaise igen. -Jag följde efter henne ut och hittade henne såhär.. svarade draco, hon- hon svävade.
28 jan, 2014 15:59 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen