Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Ingen öppnade. Alice knackade igen för att försäkra sig om att någon hört.
Efter en stund öppnade en man i en cylinderformad svart lång hatt med axellångt svart hår med några vita hårstrån, han hade ett läskigt leende, en svart kavaj och slips, vita byxor och svarta skor och stora stirrande ögon. Han sa ingenting men hans blick vilade väldigt länge på dem. Det dröjde över en minut utan att han hade sagt något.
22 dec, 2013 22:55 |
|
Borttagen
|
" Em är det ni som är hattmakaren ? " frågade Jasper nervöst och såg på mannen. Hans fot grävde i marken av nervositet.
22 dec, 2013 22:57 |
|
Fellrendión
Elev |
Hattmakaren svarade inte.
Alice viftade handen framför hans ansikte för att se om han var närvarande eller inte. Hattmakaren tog då tag i hennes arm. "Släpp mig"! Sa Alice surt. "Vill ni ha te"? Frågade han vänligt. "Nej, din tok"! Sa Alice.
22 dec, 2013 23:09 |
|
Borttagen
|
" Vi vill veta om du vill hjälpa oss i kampen mot hjärter dam " sa Jasper och såg på hattmakaren
" Ni döms till döden och ni ska brännas på bål vid soluppgången imorgon " sa Hjärter dam efter att hon kedjade fast Sam hårt runt pålen. Sam såg ner i marken runt honom hade de slängt ved. 22 dec, 2013 23:16 |
|
Fellrendión
Elev |
"Vilken Hjärter Dam? Jaha, den där lilla söta jäntan... men varför"? Frågade Hattmakaren som kollade på Alice som om att han trodde att hon var Hjärter Dam.
"Alltså Hjärter Dam är hon som fått dig dödsdömd, vad menar du med 'söta jäntan'"? Frågade Alice. "Vadå? Jag har aldrig sagt att hon är en söt jänta, tvärtom", sa Hattmakaren förfärat. "Men du sa ju..."! "Aldrig! Åh, flicka lilla! Det är inte bra att du har blivit så förvirrad", sa Hattmakaren. Inte nog med att han var galen, han var också förvirrad och verkade inte komma ihåg vad han själv sagt. "Förresten... vad ville ni nu igen"? Frågade Hattmakaren. "Vi ville bara fråga dig om du ville hjälpa oss, Hjärter Dam, som du kanske minns som den hemska drottningen, håller många oskyldiga fångna och är orsaken till mångas lidande. Vi vill göra uppror, men vi behöver hjälp", förklarade Alice.
22 dec, 2013 23:47 |
|
Borttagen
|
Jasper såg på Hattmakaren han var osäker på om han var så klar i huvudet att han kunde hjälpa dom. Jasper letade i huvudet efter någon magi som kunde få honom någorlunda sig själv igen. Han tog upp boken och tog tag i hattmakarens hand och hans själv börjar lysa.
" Du svävar här med inte i mörker mer hjärter dam styr inte längre dina sinnen hon kommer inte längre kontrollera dig må nu ljuset få bort mörkret inom dig Salamiri " sa Jasper 22 dec, 2013 23:52 |
|
Fellrendión
Elev |
Hattmakaren kvicknade till.
Alice märkte det i spegeln då han såg mer klar ut, innan hade han sett suddig ut. "Så klart jag hjälper till", sa Hattmakaren.
22 dec, 2013 23:56 |
|
Borttagen
|
" Tack sir vi behöver verkligen er hjälp " sa Jasper och släppte hans hand
23 dec, 2013 13:57 |
|
Fellrendión
Elev |
"Med vad"? Frågade Hattmakaren förvirrat.
Alice började nästan skrika av frustration tills Hattmakaren började skratta. "Jag bara skojade, men borde vi inte ha några riktiga vapen om vi ska storma ett slott"? Sa Hattmakaren. "Det är en av de sakerna vi ville fråga dig om", sa Alice.
23 dec, 2013 13:59 |
|
Borttagen
|
" Ja vi behöver vapen och fler i armen " sa Jasper och tänkte att det här kanske skulle gå
Sam såg ner mot veden varför kunde dom inte döda honom nu ? Han suckar och gör inget försök att komma loss 23 dec, 2013 14:00 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen