Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 11 12 13 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag såg direkt att Mika var ledsen...
"Mika" ropade jag efter henne men hon hade redan gått. Jag suckade.
"Jag måste följa efter henne, kan du säga till läraren att jag mådde illa eller något?" frågade jag Jack och han nickade. Jag log och kysste honom på kinden.
"Vi ses väl ikväll?" frågade han. Vi hade bestämt att gå och träna ikväll. Jag nickade och gick mot busstoppet. Nästa buss var om fem minuter. Jag satte mig ner och tog fram mobilen. *Var är du?* SMS:ade jag Mika men fick inget svar. Till slut kom bussen och jag hoppade på och visade snabbt upp mitt busskort. Jag satte mig längst fram, så att jag kunde gå ur fort. När bussen stannade, efter ca tio minuter, kom jag på en sak. Jag hade ingen aning om vart Mika hade åkt. Antingen hem, stan, dojon, ja hon kunde vara var som helst... Fan. Jag ringde henne men kom bara till telefonsvararen. Jag kom på hur bra relation hon hade till sin kusin och gick in på Twitter. Hans butik låg bara några kvarter härifrån, stod det. Jag gick och gick tills jag hittade en liten butik med EMO kläder. Det måste vara här. Jag gick in i butiken och en klockan plingade och Anton kom fram.
"Hej, har du verkligen kommit rätt? Detta är inget kvarter för en lite flicka" sa han och gick fram till mig. Det var nog! Bara för att jag var tjej kunde jag alltså inte försvara mig? Jag tittade mig omkring och hittade ett skrivbord. Jag tog sats och slog sönder det på mitten.
"Wow!" sa Anton förtjust "Men du vet väl att du måste betala för den nu?" flinade han och jag tog fram kreditkortet och gick till kassan. Medan han tog betalt passade jag på att fråga honom om Mika.
"Det är väl du som är Anton? Mikas kusin?" frågade jag och han nickade.
"Känner vi varandra?" frågade han och såg noga på mig.
"Nej, men jag känner Mika, jag är hennes bästis. Hon försvann från skolan idag och jag ville bara kolla om hon var här" sa jag fort och jag såg att han tittade in mot den stängda dörren som han hade kommit ut ur. Han tvekade lite innan han svarade.
"Nepp, ingen aning om var hon är" sa han lätt och gick före mig till dörren och höll upp den. Jag skakade på huvudet.
"Hon är där inne" sa jag och pekade på dörren. Han suckade och nickade.
"Men hon sa att hon inte ville prata med någon just nu" sa han och höll återigen upp dörren till mig. Men jag stod kvar där jag stod.
"Jag måste få prata med henne" sa jag och började gå mot dörren. Jag knackade försiktig på och jag tror jag hörde någon snyfta.
"Det är okej, gå bara" hördes det inifrån.
"Men Mika! Vad hände? Du bara stack!" ropade jag genom dörren och skulle precis öppna den när en hand lades på min axel.
"Jag tror det är bäst du går" sa Anton och ledde mig ut ur butiken och hängde fram en skylt där det stod STÄNGT på med stora bokstäver. Jag suckade och gick mot bussen, ingen idé att vara kvar i stan. Det är lika bara att sticka hem och byta om och sedan cykla till dojon. Jag gick mot bussen men den hade stängt, det var tydligen en röd dag idag och de hade bara öppet halvtid. Jag suckade, va fan ska jag göra nu? Jag såg en moppe åka förbi och stannade vid mig. Det var Colin.
"Tjena Kim" sa han och tog av sig hjälmen "Behöver du skjuts?" frågade han och räckte mig en annan hjälm. Jag nickade tacksamt och vi körde iväg. Jag visade honom vägen och när vi var framme vid mitt och Mikas lägenhet hoppade jag av.
"Tack för skjutsen" sa jag och log mot honom. Jag kom och tänka på Mika, han kanske visste varför hon var ledsen...
"Vad är det?" frågade han som om han hade läst mina tankar.
"Mika var ledsen, vet du varför?" frågade jag och han stelnade till.
"Nej" sa han kort och körde iväg med rysande fart. *Idiot* tänkte jag medan jag fumlade efter nyckeln i min väska och öppnade dörren.

that's all I got to say

24 nov, 2013 20:04

Borttagen

Avatar



Jag satt på stolen i Antons rum i hans affär. Han kom in direkt efter Kim gått.
"Hur är det?" frågade han och satte sig bredvid mig.
"Fint fint." muttrade jag och tog bort en tår. Han såg sorgset på mig.
"berätta vad som hände igen." sa han och jag berättade. När jag var klar fnös han till.
"Jag fattar inte vad det är som är fel på honom." suckade han och la handen på min axel. "Men tänk såhär. Det är inte dig som det är fel på, utan på honom. Och om han gör något elakt mot dig så ge honom en hjärnskakning." sa han och flinade. Jag skrattade till.
"Tack, jag tror jag måste hem." suckade jag. Anton nickade.
"Det är en röd dag så bussarna har slutat att åka vid det här laget. Jag skjutsar dig." sa han och tog tag i min han och tog med mig ut ur affären. Han låste dörren till den och han visade vägen till hans moped. Han gav mig en hjälm och jag satte på mig den. Jag brydde mig inte om jag var för ung... Jag orkade inte. Anton tog mina kryckor i handen och gjorde så att min fot låg stadigt. Tillslut började vi köra. Efter en stund åkte vi bredvid en annan moped... det var Colins moped... och på den satt Kim. Mina ögon mörknade och jag lutade huvudet mot Antons rygg. Anton saktade ner farten och stannade halvvägs hem.
"Vad är det?" frågade han och tittade bak på mig.
"Det var inget du kan fortsätta." mumlade jag.
"Nej, säg vad det är." sa han.
"Det där var Colins moped, och Kim satt på den. Det var det ända." sa jag och tog ett hårdare grepp om hans rygg för att visa att jag ville åka. Han såg sorgset på mig men startade mopeden. Tillslut var vi framme och Anton hjälpte mig in till huset.
"Vi ses på Skype senare." sa han och log svagt mot mig.

24 nov, 2013 20:26

Kola
Elev

Avatar


Jag hörde att Mika kom in. Jag orkade inte prata med henne, hon var antagligen arg på mig... Jag satt kvar i soffan och åt min glass tyst. Mika gick in på sitt rum och sedan hörde jag inget mer. Jag stängde av Tv:n och kastade det som var kvar av glassen. Jag tog ett andetag och gick mot Mikas rum.
"Mika?" ropade jag genom dörren. Jag hörde att någon slog omkull något.
"Fan!" hördes det genom dörren. Jag fnissade och öppnade dörren. Mika hade på sig sin ankpyjamas och hennes ögon var röda av att hon gråtit... En låda med näsdukar låg på golvet. Det var antagligen den hon hade råkat ha ner på golvet. Jag suckade och satte mig på sängen.
"Vad hände egentligen?" frågade jag henne men hon bara ignorerade mig. Efter en stund satte hon sig bredvid mig och tittade på mig. Hon tog ett djupt andetag och berättade allt för mig. Jag flämtade till.
"Den där jävla idioten och jag som åkte på hans moped! Jag borde fattat att det var honom du var arg på.." muttrade jag, mer för mig själv än till henne "När jag får syn på honom imorgon ska jag döda honom!"
"Lugna dig Kim!" sa Mika och skrattade lite. Jag log mot henne.
"Är du okej?" frågade jag försiktigt och hon skakade på huvudet. Jag kramade henne.
"Vet du vad som fixar ett brustet hjärta?" frågade jag och hon skakade på huvudet "glass och film" Jag gick ut i köket och hämtade mer glass och sedan in i vardagsrummet där Mika hade tagit fram en film och filtar. Vi satt och tittade på Titanic och åt glass till klockan fyra på morgonen.
"Vi skiter i skolan va?" sa Mika och tittade på mig.
"Ja, jag ringer och säger att vi är sjuka" flinade jag och vi fortsatte titta på filmen.

that's all I got to say

24 nov, 2013 20:58

Borttagen

Avatar



När filmen slutat och vi ätit upp glassen gick Kim och ringde till skolan. Jag somnade på direkten och lutade huvudet mot kanten av soffan. Efter en stund skakade Kim om mig och flinade.
"Du snarkar väldigt sött." skrattade hon.
"Det sa Anton också!" sa jag och flinade. Kim fick en rynka i pannan.
"Hur kan han veta om du snarkar?... vänta..."
"Kim, sluta inbilla dig! Han sov över hos oss och låtsades att han hört mig snarka genom väggen!" sa jag. Hennes rynka försvann och vi började skratta.
"I alla fall har jag ringt till skolan nu, vi är fria för dagen och vad sägs som att ha ett litet film maraton med glass?" frågade hon. Jag flinade och nickade. Hon gick och hämtade glass och jag satte på en ny film. Den här gången var det den första sagan om ringen filmen.
"KIM! VAD SÄGS SOM ETT LORD OF THE RINGS MARATON?!" Skrek jag till henne. Jag hörde henne skratta.
"OKEJ! DET LÅTER KUL!" skrek hon tillbaka. Vi började skratta igen och tillslut kom hon tillbaka med glassen. Hon gav mig en skål med glass och jag satte på filmen.
"...Kim... har du tänkt på att Hober verkar dricka och röka väldigt mycket..." sa jag till henne.
"Ja, och det är ju väldigt normalt att röken från piporna formas till båtar." (Det har hänt) sa Kim och vi började fnissa.

24 nov, 2013 21:14

Kola
Elev

Avatar


Jag fnissade och satte mig i soffan och började äta på mina glass. Vi tittade på film till typ halv tre på dagen när jag hörde någon ringa på dörren. Jag hade min pyjamas (bild) så jag tog en filt om mig. Mika fnissade.
"Vem kan det vara?" sa jag medan jag hasade mig ut i hallen. Jag öppnade dörren och Jack stod där ute.
"Hej Jack!" sa jag lyckligt och Mika gick ut i hallen med sin ankpyjamas.
"Yo" sa hon och lutade sig mot väggen. Vi fnissade. När jag såg Jacks allvarliga ansikte kom jag på en sak. Vi skulle ha träffats igår, i dojon och tränat. Han måste ha försökt ringa min mobil men den hade nog inget batteri...
"Oj!" flämtade jag "förlåt, Mika var ledsen och vi tittade på film och..."
"Ingen fara, jag ville bara kolla så att ni var okej" mumlade han och gick. Jag puttade bort Mika och gav henne min filt och sprang ut efter honom. Hon stod där i dörren och flinade.
"Jack! Det var verkligen inte meningen" ropade jag efter honom. Han stannade och vände sig mot mig.
"Det är inte bara det" sa han och såg sorgsen ut "Jag såg dig på Colins moped" sa han och tittade ner i marken. Jag suckade.
"Men herre gud, det var bara för att han skulle skjutsa mig hem!" utbrast jag lite för högt. Jag mjuknade när jag såg hans ögon "Blev lille Jackie avundsjuk kanske?" frågade jag med min bebisröst. Han flinade.
"Ja" sa han och jag skrattade och slängde bak med håret, som jag alltid gör när jag skrattar. Jag gav honom en kram.
"Är skolan slut?" frågade jag och han nickade "byt om till pyjamas och kom och var med på vårt 'Lord Of The Rings' Maraton?" flinade jag.
"Jag är inte så säker på om ni vill att jag ska komma i min pyjamas..." flinade han. Jag slog till honom lekfullt på armen.
"Kom bara med mjukisbyxor!" flinade jag tillbaka och han nickade och gick mot sitt hus. Jag gick in igen och satte mig bredvid Mika.
"Så vi får en till gäst till vårt maraton?" frågade hon med munnen full av glass.
"Mika! Tjuvlyssnade du?!" frågade jag och fnissade.
"Neeej, varför skulle jag?" frågade hon och blinkade åt mig.







Hade håret så och den pyjamasen och de höga tofflorna:

that's all I got to say

25 nov, 2013 18:20

Borttagen

Avatar



Jack kom in i huset och satte sig bredvid Kim. Jag pausade filmen och Kim gick och hämtade glass till Jack. Jag böjde mig fram mot honom.
"Jag kommer ge dig en chans att göra det idag. När jag låsas gå på toa så får du för i helvete kyssa henne, okej?" Viskade jag till honom med ett flin. Jag såg hur han blev röd om kinderna och nickade. Jag la upp mitt ben på bordet för stöd och när Kim kom in satte jag på filmen. Efter en liten stund pausade jag filmen.
"Vad gör du?" frågade Kim upprört.
"Jag måste på toa. Och ni ska inte få se på filmen utan mig." flinade jag och ställde mig sakta upp. Jag blinkade åt Jack i smyg när Kim tittade bort. Han nickade och jag gick in till toaletten. Jag hörde Kim fnissa och efter en stund var det tyst. Jag flinade för mig själv och låsas spolade. Jag tvättade händerna och gick sedan ut ur toaletten. Jag såg hur röd om kinderna Kim var och jag satte mig bredvid henne igen med glassen i handen. Vi satte på filmen och jag funderade på om Jack hade gjort det. Jag pausade den igen.
"Jag glömde att jag måste ringa Anton och säga hur det gick... Vi kusiner i mellan. Ni får inte veta något." sa jag och gick ut till hallen. Jag måste ge dom en till chans. Jag ringde upp Anton och han svarade.

25 nov, 2013 18:40

Kola
Elev

Avatar


OBS!! Skriver från när du gick på toa!

Jag tittade argt på henne medan hon gick ut ur rummet. Jag såg hur hon blinkade åt Jack. *Herre jävlar, tror hon att jag försökte stjäla Colin och försöker nu hämnas genom att flörta med Jack?!* tänkte jag och tittade på honom. Han satt och pillade på en soffkudde. När han märkte att jag tittade på honom log han.
"Vadå? Ser du något du vill" började han och kastade med håret "ha?" Jag började skratta och kröp närmre honom. Jag vilade mitt huvud mot hans axel och han höll om mig.
"Jag älskar dig" viskade han och kysste mig på huvudet. Jag rodnade och hörde att Mika spolade på toan. Jag flyttade mig genast och satte mig rakt. Han flinade och tog min hand. Mika kom in och vi satte på filmen. Mika tittade på Jack flera gånger. Va fan gör hon? Jag skakade på huvudet och tittade på filmen. Mika pausade igen.
"Jag glömde att jag måste ringa Anton och säga hur det gick... vi kusiner emellan. Ni får inte veta något" sa hon och gick ut i hallen och tog fram mobilen. Jag kröp närmare Jack igen.
"Jag älskar dig med" sa jag, ganska högt men Mika hörde oss inte för hon hade gått in på sitt rum. Han log mot mig och lutade sig närmare. Jag rodnade och kände hur det pirrade i hela kroppen. *Herre gud, nu händer det, min första kyss. MED JACK!!!* tänkte jag och bet mig i läppen. Andas Kim... Vi kom närmare och jag hörde ett ljud. Det var bara Mika som skrattade i telefonen. Jag andades ut. Jag blundade och lutade mig framåt. Våra läppar möttes och han var alldeles varm. Jag tror jag blev röd i ansiktet för det kändes som om mitt ansikte brann. Det pirrade i hela kroppen och jag ville inte luta mig tillbaka. Jag ville stanna hos honom, för alltid. Men ändå så lutade vi oss båda tillbaka.
"Kim?" sa Jack och tittade på mig och log.
"Ja?" sa jag och tog hans hand.
"Vill du bli min flickvän?" flinade han. Jag fnissade och nickade.
"Gärna" sa jag och kysste honom igen. Mika kom in och stannade.
"Stör jag?" flinade hon. Jag vände mig om och flinade.
"Ja, gå" sa jag och Mika drog efter andan och låtsades vara sårad. Jack flinade och jag klappade på platsen bredvid mig.
"Men äsch, kom då" fnissade jag och hon satte sig nöjt bredvid mig. Fast jag satt nästan i Jacks knä så Mika tog upp nästan hela min plats också. När filmen var slut var klockan halv sju. Vi bestämde oss för att beställa pizza. Mika gick för att hämta teleonen och tittade sedan strängt på oss.
"Låt ingenting oväntat hända nu" sa hon och flinade. Jag skrattade och la mig ner i Jacks famn.
"Never say never" flinade jag och kysste honom. Mika suckade och gick ut i köket för att hämta numret till pizzerian. Jag kramade Jack hårt.
"Vill du sova här?" frågade jag plötsligt, jag kunde inte stoppa mig. Han log.
"Ja och det bästa är att ni behöver inte ta fram någon extra madrass" flinade han mot mig. Jag nickade och kysste honom igen. Mika kom in i rummet med telefonen i handen.
"Amen seriöst?! Shit asså... Men i alla fall, vad ska ni ha?" frågade hon och lutade sig mot väggen. Vi valde båda en varsin Hawaii och när Mika kom tillbaka till soffan satte vi på MTV.

that's all I got to say

25 nov, 2013 20:38

Borttagen

Avatar



Jag gick ut i hallen igen med ett brett flin.
"Två Hawaii och en Vesuvio." sa jag till killen i telefonen. Jag stängde av telefonen och gick tillbaka. Jag tittade på dom och gjorde en konstig min. Jag hade aldrig förstått mig på kärlek... Jag suckade och satte mig i soffan.
"Varför ser vi på MTV?" frågade jag dom och sträckte ut benen över den platsen som Kim lämnat.
"Det var det som kom fram när vi stängde av filmen." svarade Jack och började hålla på.
"Jaha..." sa jag enkelt."Okej, mitt maraton är över, jag ska låta er turturduvor vara ifred." sa jag och blinkade till dom. Jag gick in på mitt rum och stängde dörren. Jag satte mig vid skrivbordet och gick in på datorn. Jag gick in på youtube och satte på låten "Love You Like A Love Song" med Selena Gomez och höjde så att man skulle höra ut till dom.
"MIKA!" hörde jag Kim skrika.
"HAHAHAHAHA! DET PASSAR VÄL TILL ER ELLER?" skrattade jag men sänkte den och slängde mig på sängen och satte på Ipaden istället. Jag gick in på Skype och ringde upp Anton.
"TJENARE LILLKUSIN! HUR ÄR LÄGET?" frågade han och flinade. Jag log.
"Jag blev gladare när jag och Kim hade LOTR maraton... och snart ska vi äta pizza... Men nu låter jag Kim vara själv med Jack ett tag." skrattade jag. Han log.
"Skönt att du är glad igen." sa han.

25 nov, 2013 20:58

Kola
Elev

Avatar


Jag flinade och Mika gick in på sitt rum. Efter någon sekund kom låten 'Love You Like A Love Song' på, på hööög volym.
"MIKA!" skrek jag genom oljudet.
"HAHHAHAHAH! DET PASSAR VÄL TILL ER ELLER?" skrattade Mika men sänkte lite ändå. Jack flinade och jag satte mig ännu närmre honom, om det ens var möjligt. Jag ville vara så nära som möjligt, känna hans kropp mot min. Han kysste mig i nacken och kramade om mig. Vi tittade på någon dokumentär som jag inte fattade något av för den var på tyska.
"Ska du inte hem och hämta tandborste till imorrn?" frågade jag och tittade upp på honom. Han stönade.
"Men jag sitter ju så bra!" sa han och tog min hand. Jag flinade.
"Jag kommer vara kvar här" sa jag och han reste sig, efter en viss protest. Jag flinade och följde honom ut i hallen.
"Vi ska till skolan imorrn va?" frågade han mig och jag nickade. Han log mot mig och gick. Jag sprang genast in på Mikas rum.
"MIKA JAG HAR EN POJKVÄN!" skrek jag så högt jag kunde. Sedan tittade jag på iPaden som hon höll på med. Och chattade med Anton....
"Åh, hej Kim" flinade han och jag rodnade. Mika flinade och stängde ner Skype.
"Sååå... Du och Jack är ihop nu eller?" frågade hon och petade till mig lite i sidan.
"Jaa..." sa jag och la mig på hennes säng. Det här är fantastiskt...

that's all I got to say

25 nov, 2013 21:12

Borttagen

Avatar



"Synd för dig." flinade jag. "JAG TÄNKER IALLAFALL INTE GÅ TILL SKOLAN IMORRN, OKEJ!!" skrek jag till henne. Hon hoppade till och tittade på mig.
"Varför inte?" frågade hon upprört.
"FÖR ATT DEN JÄKLA COLIN KOMMER VARA DÄR." sa jag surt. Jag hörde Antons suck från en ruta från skype som jag inte kryssat för.
"Du måste till skolan någon gång." sa han och flinade mot mig.
"Nej, det måste jag inte. Jag kan säga... nej ni kan säga att jag hamnat i koma och inte kan gå dit längre."muttrade jag och la ner huvudet i kudden.
"Men Mika då, du är visst lite kär i honom ändå." flinade Kim. Men hennes min försvann när hon fick se Antons allvarliga blick. Det plingade på dörren.
"Det verkar som att din pojkvän har kommit." sa han och lutade sig bak mot stolen.
"Hejdå Kim. Ha så kul" sa jag och tittade upp från kudden. Kim gick ut ur rummet.
"STÄNG DÖRREN!" ropade jag till henne. Hon stängde dörren och jag vände mig mot Anton på Ipaden igen.
"Du måste faktiskt till skolan någon gång." sa han allvarligt.
"Ja, jag vet. Eller så skaffar vi bara hemundervisning." flinade jag.

25 nov, 2013 21:24

1 2 3 ... 11 12 13 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.