LotR (Privat)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Tillslut fick Keya ordning på allt och hennes händer hade slutat darra. Hon hoppar upp på hästen och de beger sig av. Under ritten verkar hon mer och mer slappna av och bli sitt vanliga jag.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 31 aug, 2013 17:15 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Det enda Banner gjorde var att följa efter Keya då han inte hade en susning om vilka riktningar de skulle ta. Han kastade några blickar på henne då och då och märkte att hennes axlar inte var lika spända längre. Han hostade till. "Allt väl?"
Hola, Mishamigos! 31 aug, 2013 18:30 |
|
Vildvittra
Elev |
Keya ryckte lätt till, men vände sig mot honom och nickade. "Visst, är det, det." log hon, inte som att hon tänkte berätta något annat för honom, vad som plågade henne så. "Vi bör vara framme vid floden snart." sa hon för att byta samtalsämne.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 31 aug, 2013 18:34 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Banner tänkte inte kommentera vad han tyckte om hennes svar, han skulle inte snoka för mycket. Han nickade sedan. "Bra, och hur tar vi oss över den? Genom floden eller finns det någon slags bro?"
Hola, Mishamigos! 31 aug, 2013 18:43 |
|
Vildvittra
Elev |
Hon såg på honom, "Det vet jag inte, det kanske finns en bro? Ett vadställe." sa Keya tveksamt, hon hade ingen aning egentligen. "Jag simmade över senast." sa hon tveksamt, men då hade det varit högvatten och vårflod.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 31 aug, 2013 18:47 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Vi får väl hoppas på det bästa.", sade han med en axelryckning och ökade på farten. Lika bra att komma dit snabbt ifall de skulle stöta på problem.
Hola, Mishamigos! 31 aug, 2013 18:56 |
|
Vildvittra
Elev |
De kom dit, floden var stor om än inte så stor so hon mindes den. Men med hästar packning.....och kunde Banner simma? Det fanns många som inte kunde det ens.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 31 aug, 2013 19:18 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Han blev lättad när problemen inte var så stora som han trott och de saktade av. Simningen skulle bli den lätta delen men hästarna och packningen var en helt annan femma. Det syntes i Keyas ögon att hon tänkte samma sak.
Hola, Mishamigos! 31 aug, 2013 19:26 |
|
Vildvittra
Elev |
"Kan du simma?" sa Keya frågande och såg på honom. Och en plan började formas i hennes huvud.
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 31 aug, 2013 19:27 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
"Det beror på, vill du att jag kan simma?", flinade han men leendet slocknade snabbt. "Tillräckligt"
Han stirrade på floden med stort allvar. Hola, Mishamigos! 31 aug, 2013 19:39 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen