Privat roll mellan mums och ginnyw123
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mums och ginnyw123
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
12 feb, 2013 16:06 |
|
mums
Elev |
Jag möter Marissa på skolgården.
"Hej!", säger jag. "Hur mår du?", frågar hon. "Sådär nu mamma är borta.", säger jag och suckar. Hon nickar förstående. ![]()
12 feb, 2013 18:41 |
|
ginnyw123
Elev |
"Hej!" ropar jag till Evelyn som är påväg till skolan, precis som jag.
Hon vinkar glatt och springer fram till mig. "Ska din pappa också...?" Hon behöver inte avsluta meningen för att jag ska förstå. Jag nickar. "Min med, såklart" säger hon sedan sorgset. Vi går in i skolbyggnaden och hänger av oss ytterkläderna.
12 feb, 2013 20:59 |
|
mums
Elev |
Vi går in i vårt stora klassrum för att vänta på magistern.
"Godmorgon barn!", säger magistern Calldrew när han kommer in. "Godmorgon, magistern.", säger klassen i kör och ställer sig ner igen. ![]()
13 feb, 2013 14:32 |
|
ginnyw123
Elev |
"God morgon" säger läraren, som jag tyvärr har glömt bort namnet på.
"God morgon" hälsar klassen tillbaka. Vi sätter oss ner och slår upp böckerna.
14 feb, 2013 14:57 |
|
mums
Elev |
(Förlåt, jag skrev fel innan)
Idag sk vi börja med engelska!", säger Caldeew och leende sprids på klassens läppar. "Vi ska skriva berättelsen Fångad. En uppgift man gör själv, men fråga kompisen bredvid om ni behöver hjälp. Några frågor?" Alla skakar på huvudet. Äntligen en riktigt rolig uppgift. ![]()
14 feb, 2013 21:23 |
|
ginnyw123
Elev |
(gör inget)
Lektionen rinner på och snart ringer det ut, vi går mot skåpen för att hämta nytt material. "Vad har vi nu?" frågar Evelyn "Engelska?" Jag nickar och låser upp mitt skåp.
18 feb, 2013 18:32 |
|
mums
Elev |
När det ringer ut har jag kommit på lite mer än halva berättelsen.
"Nästa lektion är Geografi. Kom inte försent till sal 105!" Sen går jag ut på rast tillsammans med Jade och Marissa. ![]()
19 feb, 2013 10:17 |
|
ginnyw123
Elev |
19 feb, 2013 20:10 |
|
mums
Elev |
Jag och Marissa går tillsammans med Jade till sal 105. Vi kliver in i geografisalen där ingen lärare ännu har dykt upp.
"Ska vi börja på Europa?", undrar Jade. Jag nickar. ![]()
21 feb, 2013 11:07 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mums och ginnyw123
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen