Lägg av med Slytherin-mobbningen!
Forum > Harry Potter > Lägg av med Slytherin-mobbningen!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ett inlägg jag skrev i en annan tråd, handlar om Slytherin i böckerna, Salazar och elevhemmet i allmänhet: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21006&page=4#p1561135
Angående mobbing? Jag skulle nog inte kunna bry mig mindre om någon mobbad Slytherin, varför? Jag har alltid älskat elevhemmet, jag tillhör elevhemmet och har gjort det i många år. Inget någon skulle kunna tycka eller säga om Slytherin skulle få mig att ändra uppfattning om det här elevhemmet. Varför stör det här inte mig? Jo, de människorna som mobbar Slytherin för att det har kommit många onda magiker därifrån och därmed anser det som ont är insnöade. Dessa människor är inskränkta och har inte klarat av att läsa mellan raderna. Varför skulle jag ödsla min tid på att faktiskt bry mig om vad en sådan människa säger, en människa som bör läsa på om ämnet? Det är samma för alla elevhem, känner man att man hör hemma i ett elevhem så ska man vara stolt över det och inte bry sig om vad andra människor säger om det. Sedan är det viktigt att inte glömma att andra elevhem har blivit utsatta de också, jag tänker mycket på Hufflepuff när jag säger detta. Slytherin pride and Slytherin at heart. 29 okt, 2012 16:33 |
|
Queen Boo
Elev |
Skrivet av Cailine: Vi Slytherins står ut med mobbning varje dag. Ja, mobbning. Vi är "onda", "elaka", "morallösa" och så vidare. Och ja, jag pratar om er, Hufflepuffs, Gryffindors och Ravenclaws. Det är ni som driver det här vidare. En Slytherin har följande egenskaper: Ambitiös, målmedvetenhet. Vi kämpar för det vi vill ha, även om vi kanske inte använder de schysstaste knepen. Tänker förklara lite av Slytherins egenskaper nedan och hur de används, men framför allt varför; Någonting de andra elevhemmen oftast missar är vilka kärleksfulla individer vi Slytherins är. De som är närmast oss betyder allt. Ett bevis är Lucius Malfoy. Lucius Malfoy anslöt sig till Mörkrets Herre i unga år, dels då han höll med om hans åsikter, men också för att det var ett säkert kort. Mörkrets Herre var snart uppe på makten, något som Lucius räknade ut. Det gav honom en hög position, vilket fick hans familj att må bra. När Mörkrets Herre försvann ljög Lucius, för sin egen skull, men också för sin familjs. Förstår du? Vi gör allt för att skydda våra egna, även om vi kanske behöver offra vår moral för det.¨ Jag säger inte att Slytherin inte framavlat flest dödsätare och onda trollkarlar, men vi har också framavlat de största och mäktigaste. Dessvärre leder ofta makt till ondska och begär efter mer, men det gör inte en ambitiös person ond. Merlin var en Slytherin då han kämpade, han hade en enorm viljestyrka och ambition. Utan det går det inte att bli en mäktig trollkarl. Alla elevhem är bra på sina sätt, Slytherins har viljestyrkan att kunna bli stora, Gryffindors har modet att kämpa för det de tror på, Hufflepuffs har vänligheten för att kunna lyckas i ett socialt liv, Ravenclaws har fantasin och intellektet att komma långt. Alla de här egenskaperna är fantastiska, så nedvärdera för sjutton inte de andras! Och vi i Slytherin är inte dåliga människor för att Draco Malfoy var taskig mot Harry. James var ju taskig mot Snape, eller hur? Det går i perioder, från person till person! Så, nu tror jag att jag fått ut det jag ville säga. Förresten, visste inte att Andromeda Tonks var en Slytherin? Jag håller med! Bara för att många onda häxor och trollkarlar kommer från slytherin, betyder det inte att alla slytherinare är onda! jag är jättecoolig älska mig plz 29 okt, 2012 16:52 |
|
Miss D Malfoy
Elev |
Jag tycker det är riktigt löjligt att ni Slytherinare blir mobbade pga era egenskaper och ert elevhem, jag tillhör själv slytherin (igentligen) och tycker att ni som håller på med detta fjanteri borde skämmas! Ni är inte bättre själva!
Har du inget posetivt att säga så var då tyst istället för att såra andra! Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö. 29 okt, 2012 16:58 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen