Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En kostig sak i böckerna

Forum > Harry Potter > En kostig sak i böckerna

1 2 3 ... 10 11 12
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


De har ju toaletter, antagligen använder de dem

27 dec, 2011 12:01

Borttagen

Avatar

+1


Självklart går dem på toa, dem har sina behov dem oxå, men det skulle inte vara särkilt intressant för läsarna att läsa om när t.ex Harry var lös i magen, don't you think?

27 dec, 2011 13:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Självklart går dem på toa, dem har sina behov dem oxå, men det skulle inte vara särkilt intressant för läsarna att läsa om när t.ex Harry var lös i magen, don't you think?

HAHAH

27 dec, 2011 13:19

Ginny00
Elev

Avatar


Tack för dagens asgarv allihopa, haha.

27 dec, 2011 13:37

Olivizza
Elev

Avatar


Men det är väl klart att författarna inte kan skriva "Fast först var Harry tvungen att gå på toan" eller "De var tvungen att stanna på vägen för att Ron var tvungen att gå på toa. Ingen skulle gilla en sådan bok där karaktärerna går på toa precis som vanliga människor. Detta är inte en `konstig grej`, det är ju så i alla böcker.... Så jag håller inte ett dugg med er.

"Jag hoppas ni är nöjda med er själva. Vi kunde ha blivit dödade allihop - eller ännu värre, blivit relegerade."

27 dec, 2011 15:56

Borttagen

Avatar

+1


Jag tror inte att det är så spännande att läsa om toalett-besök, det är antagligen därför som författare väljer att utelämna det.

27 dec, 2011 16:02

Clementin
Elev

Avatar


Som alla andra säger, det är klart de går på toa men det är inte så intressant att läsa om det. Ena annan sak jag har tänkt på är om det finns badrum i sovsalarna. Jag skulle inte vilja gå runt i slottet mitt i natten, och dessutom skulle man ju få straffkommendering.

27 dec, 2011 16:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Clementin:
Som alla andra säger, det är klart de går på toa men det är inte så intressant att läsa om det. Ena annan sak jag har tänkt på är om det finns badrum i sovsalarna. Jag skulle inte vilja gå runt i slottet mitt i natten, och dessutom skulle man ju få straffkommendering.


Det måste ju finnas, arnas har JK gjort en miss. Om nu det inte är så att lärarna räknar med att eleverna kan hålla sig

27 dec, 2011 21:25

Borttagen

Avatar

+1


Varför skulle en författare skriva när någon går på toaletten? Alltså, det är ju liksom inte robotar, klart att de går på toa trots att det inte är med i böckerna eller i filmerna ? Eh...

Förstår inte meningen med denna tråd XD

27 dec, 2011 21:28

Lisen563
Elev

Avatar


Duscha det gör dom. Te.X i PoA så ligger harry i sjukhussalen. Då kommer laget utom Wood dit. Dom säjer att wood står i duschen och att dom tror att han täncker dränka sig.

28 dec, 2011 10:59

1 2 3 ... 10 11 12

Forum > Harry Potter > En kostig sak i böckerna

Du får inte svara på den här tråden.