Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Battle of Love

Forum > Fanfiction > The Battle of Love

1 2 3 ... 11 12 13 ... 34 35 36
Användare Inlägg
Lexie
Elev

Avatar


Klänningen som Hermione bär:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2Fimgres%3Fq%3Dkristen%2Bstewart%2Bdress%26amp%3Bstart%3D410%26amp%3Bnum%3D10%26amp%3Bhl%3Dsv%26amp%3Bbiw%3D1366%26amp%3Bbih%3D643%26amp%3Btbm%3Disch%26amp%3Btbnid%3DgXiK7z4h9vrCTM%3A%26amp%3Bimgrefurl%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.upscalehype.com%2F2011%2F06%2Fkristen-stewart-in-balmain-spring-2011-safety-pin-dress-at-mtv-movie-awards%2F%26amp%3Bdocid%3Dnp3mOugsRW7U5M%26amp%3Bimgurl%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.upscalehype.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F06%2FKristen-Stewart-Balmain-Spring-2011-Safety-Pin-Dress.jpg%26amp%3Bw%3D600%26amp%3Bh%3D956%26amp%3Bei%3DtGkQUMnXMsPStAbVtYG4BA%26amp%3Bzoom%3D1%26amp%3Biact%3Dhc%26amp%3Bvpx%3D914%26amp%3Bvpy%3D163%26amp%3Bdur%3D187%26amp%3Bhovh%3D284%26amp%3Bhovw%3D178%26amp%3Btx%3D99%26amp%3Bty%3D165%26amp%3Bsig%3D110953537992773895789%26amp%3Bpage%3D13%26amp%3Btbnh%3D149%26amp%3Btbnw%3D94%26amp%3Bndsp%3D38%26amp%3Bved%3D1t%3A429%2Cr%3A35%2Cs%3A410%2Ci%3A227

____
Chapter Eleven - The Halloween Prom

"Nu gäller det, nu smäller det, ekas i hela salen. Nu gäller det, nu smäller det för vi ska ta över balen" skrattar alla i tjejernas sovsal.

"Kuddkrig!" skriker Lavender och alla tar varsin kudde att börja slåss med.

Min kudde råka fastna i något vasst så det revs upp och ur föll fjädrar. Jag tog upp mitt trollspö och kollade på den lilla högen med fjädrar.

"Wingardium Leviosa" sa jag och alla fjärdrar flög upp i luften och när jag släppte förtrollningen föll alla fjärdrar vackert ner på oss.

"Feeling like a swan" sa Ginny och satt och nickade huvudet hela tiden som en nickerdocka.

"Hur kan du känna dig som en svan?" frågar Padma allvarligt.

"Svanar har ju vita fjädrar och nu är jag täck av vita fjädrar" sa hon och vi alla skrattade.

"Då är det 3 timmar kvar då. Någon nervös?" frågar jag och alla nickade.

Jag skulle gå med Draco såklart.
Ginny fick äntligen gå med Harry som hon alltid velat.
Lavender med Ron vad jag fått höra.
Och sen Parvarti med Seamus och Padma med Dean.

"Vem ska Neville gå med? Ingen har sagt något om honom."

"Luna Loovegood" sa Ginny och log. "Luna gillar tydligen Neville och jag tror alla märkt att han också gillar Luna" sa hon och fnissade.

Jag instämmer. Jag har sett hur båda kollar på varandra medans vi har lektion, ses i korridorer eller äter. Båda kan nästan inte sluta släppa blicken från varandra och dom blir alltid så glada i varandras omgivning. Dom är väldigt söta tillsammans.

"Ska vi börja fixa oss nu?" frågar Lav och alla nickar.

Vi springer runt i hela rummet för att hämta massa saker. Jag tog en snabbdusch och använde magi för att bli hel torr så jag kunde hinna bli klar. Jag tog på mig klänningen och den satt perfekt. Lika perfekta satt dom svarta klackarna också gjorde. Mitt hår hade jag plattat men det var fortfarande lite lockigt kvar. Svart nagellack svarta öronhängen och en svart sotning på sminket.
Jag granskar mig själv i spegeln och jag blev faktiskt rätt nöjd. Hoppas bara Draco tycker det med. Jag tog lite parfym på mig så jag luktade gott och nu var jag klar. Precis i tid eftersom vi också hade pratat väldigt mycket.

"Är ni redo?" frågar jag och alla nickar ivrigt.

Vi går ner och min Draco stod och väntade på mig. Han hade fått komma in i vårat sällskapsrum så han slapp vänta själv. Han hade som alla andra: svarta byxor, vit skjorta och en svart kavaj. Draco hade en svart slips till och han såg verkligen het ut. Det var verkligen kul att se killarna stå och se ut som fån med deras gapande munnar.

"Wow. Du ser helt fantastisk ut" sa Draco och kysste mig.

"Du ser inte heller så dålig ut" svarade jag.
Ur ögonvrån kunde jag se Harry och Ginny kyssas. Aww.

"Kan vi skynda oss så jag kan möta Luna?" frågade

Neville och rodnade.
Alla nickar men skrattar smatidigt. Alla var så fina. Ginny i en svart men kort sidensklänning som var slapp där nere och ett rött band runt midjan som glittrade. Pamda i en orange klänning som gick ända ner med bruna detaljer och Parvarti med en likadan fast tvärtom när det gäller färgerna. Lavender hade en lila, lavender färgad (sammanträffande), klänning som slutade till knänen och var mer prinsessaktig av sig men det var väldigt vacker.
När vi börjat gå ut så möter vi Luna. Hon var verkligen supersöt! Hennes vitblonda hår passade perfekt till den mörkblåa klänningen som var lite längre än till fötterna. Den var armbandslös som min och strålade från topp till tå.

"Vad fin du är Luna" sa jag.

"Tack, du ser jätte cool ut" svarade hon i ett stort
leénde.

Vi började gå in mot Stora salen och dom har gjort ett stort jobb! Borden var borta och massa annat som gjorde att det såg väldigt stort ut. Halloween pynt satt uppe med massa lampor, löv på golvet så det kunde kännas lite mer "höstigt" och skellet med spindelväv i hörnen.
Längre bort stod Blaise med Daphne Greengrass som han gick med. Theodore Nott gick med Daphnes yngre syster Astoria. Båda syskonen var lika vackra med gröna och silvriga klänningar. Dom som fixade musiken var tyvär Fred och Geroge. Det kommer säkert bli lite kaos.

"HALLÅ HALLÅ? MEN AJ FRED DU HAR SATT PÅ
MICKEN PÅ HÖGSTA VOLYM" skrek George.

"SLUTA SKRIKA DÅ" skrek han tillbaka och jag ville bara säga till båda att hålla käften eftersom man fick ont i öronen. Dom sänkte volymen och nu fick dom en bättre röst.

"Hejsan alla snygga damer där ute. Jag vet vad ni vill" sa Fred och satte på låten "I know you want me."

George stod och skakade på allt han ägde. Han kommer säkert ångra det här någon dag men förtillfället skrattade jag och många andra åt honom.
Jag hann att dansa med Draco till ganska många låtar som The big bang, A thousand years, Wild one, Moves like jagger och Night of my life. Han var väldigt bra på att dansa, bättre än jag trott.

"Vill du dansa en gång till?"

"Visst" svarade jag glatt och följde efter.
Justin Biebers låt Beauty and a beat spelades med Nicki Minaj.

" CUZ ALL I NEED IS A BEAUTY AND A BEAT, WHO CAN MAKE MY LIFE COMPLETE" sjöng vi alla och dansade.

Det här var verkligen den bästa kvällen. At bara få dansa, sjunga och ha kul helt enkelt med folk man älskar.

"Jag älskar dig Hermione" sa Draco förförsta gången där vi stod i mitten av allt.

"Jag älskar dig med" sa jag och kysste honom.
Allt det här känns så rätt. En tjej från Slytherin stod längre bort och glodde på mig surt. Hon var säkert också kär i Draco men det bryr jag mig inte om för han är min. Plötsligt kommer tjejen fram och kastar bål på mig.

"Vafan?!" ryter jag.

"Upps, halkade" sa hon och gick därifrån.
Bitch.

"Vänta kommer snart måste bara byta om" sa jag och skyndade mig upp för att byta om.

Jag tog på mig en svart och lång klänning som släpades efter mig när jag gick ner. I ett fönster kunde jag se något röra sig. Min nyfikenhet tog över och jag sprang ner till hallen där jag öppnade dörren och gick ut. Luften svalkade av mig eftersom jag svettats där inne. De ser ut som något som rör sig där borta i skogen. Jag håller i klänningen och går med snabba steg in mot den förbjudna skogen.
Det var väldigt mörkt och kyligt. Och min klänning fortsatte att släpas efter mig. Stjärnorna lyste klart på himlen och det var de enda som lyste upp mörkret lite.
Vargarnas ylande fick mig att stå blixtstilla. Kalla vindar blåste på mig den här höstkvällen. Jag hörde något susa förbi bakom mig men inget var där när jag vände mig.
Vänta lite det här hände exakt i min dröm! Jag börjar springa mot slottet men skuggan stannade framför mig. Nu finns ingen utväg.

"Äntligen möter jag dig Granger. Trodde bara inte du skulle komma själv" sa en tjejröst.
Jag visste att hon skulle säga det men nu behövde jag inte fråga vem det var.

"Ariana Black" sa jag. "Du är inte död."
Hon kom fram och log med dom sylvassa tänderna. Hennes ögon var som i min dröm helt blodröda.

"Nej absolut inte. Jag har kommit med ett uppdrag."

"Att döda alla smutsskallar" sa jag säkert.

"Jag vet att du vet. Vill du veta en sak? Jag var uppe i din sovsal när du låg och sov. Jag manipulerade din dröm så det skulle bli så och du har alltid varit så korkad och nyfiken så jag visste självklart att du skulle följa efter mig" sa hon och skrattade.

Nu fick jag en annan sak klar.

"Du manipulerade den där flickan, eller hur? Så hon skulle hälla dricka på mig så jag skulle gå och byta om."

"Du är ganska smart du. Tyvär inte tillräckligt bara. Som du vet kommer det här att göra lite ont" sa hon och skulle precis bita mig men jag hejdade henne.

"Får jag säga ett sista ord?"

"Visst men snabba på" sa hon surt.

"Dra åt helvete med dig Ariana Black och dra åt helvete med Voldermort, även kallad Lord Loserlort. Ni är bara fega och idiotiska. Tycker synd om er som inte kan känna kärlek" sa jag med silkeslen röst.

Hon började skrika och jag kände som i drömmen hur tänderna tränger sig igenom huden. Hur den lämnar giftet som snabbt sprider sig i hela kroppen och smärtan. Jag var inte lika rädd längre. Bara saknaden för Draco, Harry,Ron, Ginny och alla andra samt mina föräldrar.
"Jag älskar er" var mitt sista ord. Och nu tog jag mitt sista andetag här på jorden. Nu när jag aldrig mer skulle komma tillbaka.
______
Nej den är absolut inte slut om ni undrar, och förlåt till er som gillar Hermione, men annat kommer hända så va inte oroliga och tack till er alla som läser, ni är underbara! ♥

† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

26 jul, 2012 03:20

Borttagen

Avatar


JAG KAN INTE SE KLÄNNINGEN D; ♥

26 jul, 2012 03:25

Lexie
Elev

Avatar



† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

26 jul, 2012 03:31

Borttagen

Avatar


^Awh, vilken söt klänning! ♥

26 jul, 2012 03:32

Lexie
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
^Awh, vilken söt klänning! ♥

söt? dafuq den är menad att vara cool

† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

26 jul, 2012 03:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lexie:
Skrivet av Borttagen:
^Awh, vilken söt klänning! ♥

söt? dafuq den är menad att vara cool
Ah, åhkey, Sorry! Den va fett cool

26 jul, 2012 03:37

Lexie
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lexie:
Skrivet av Borttagen:
^Awh, vilken söt klänning! ♥

söt? dafuq den är menad att vara cool
Ah, åhkey, Sorry! Den va fett cool

haha kristen stewart passar faktiskt i den x) ♥

† alway stand tall and stay strong. Min ff The Battle of Love: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=21849

26 jul, 2012 03:38

Borttagen

Avatar


Superbra!

26 jul, 2012 08:26

Ormtunga
Elev

Avatar


neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej hermione får inte vara död.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F36db2b885bbc0f7ec6f4521a028dcf56%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D5177460 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F291617428%2Foriginal.gif

26 jul, 2012 10:08

96hpevanescence
Elev

Avatar


SuperAwesome! Längtar till nästa del, det är shiiitspännande!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F85a78ed8327f6a44d748de87a06aefe3%2Ftumblr_np1kvpId1G1tek6yeo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.gifer.com%2FUjvo.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FZc3n9KzTnhgoE%2Fgiphy.gif

26 jul, 2012 10:14

1 2 3 ... 11 12 13 ... 34 35 36

Forum > Fanfiction > The Battle of Love

Du får inte svara på den här tråden.