Ännu ett awesome Mugglis games
Forum > Fanfiction > Ännu ett awesome Mugglis games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Goizan
Elev |
Tack. Jag undrade det i första tror jag. Det kändes fel. Fast ingen svarade så jag fortsatte skriva så. Tack för att du sa till
Ska börja skriva från sjuan nu [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
7 jul, 2012 16:12 |
|
Borttagen
|
Jättebra
7 jul, 2012 17:01 |
|
Luna Chang
Elev |
En ny synvinkel på mig
Hej 7 jul, 2012 17:21 |
|
Goizan
Elev |
7 jul, 2012 17:48 |
|
Borttagen
|
Jättebra skrivet
7 jul, 2012 22:40 |
|
Goizan
Elev |
Slåttern i distrikt 7.
Pixi var en av dem som hade tappat hoppet för länge sedan. Han brydde sig inte längre om han kom med i Hungerspelen eller inte. Han bodde tillsammans med sin gamla mormor. Hans föräldrar hade varit döda så länge han kunde minnas. Hans mormor hatade honom. Hon ville bara vara ifred. Hon hade inte klarat av att se på honom sen Pixi's mamma dog. Hon sa jämnt till Pixi att han skulle dött istället. Han som bara var bra för att ta ut tesseras. Det var egentligen ända anledningen till att han fick bo där, för att ta ut tesseras. Hon ville inget hellre än att se honom hamna i Hungerspelen. För antingen så skulle hon bli av med honom en gång för alla. Eller så skulle hon få ett stort hus att bo i. Fast i år var Pixi's sista slåtter. Så hon hoppades extra mycket att de skulle säga hans namn idag. En annan flicka i närheten som också var arton år var en av dem som absolut inte ville vara med. Alexy hette hon. Hon var inte riktigt som de flesta av Distriktets 18 åringar. Hon hade behövt ta ut tesseras till 7 personer tidigare år, men inte i år. I år hade hon gift sig med stadens snickare. De hade varit gifta i en vecka innan hennes sista slåtter. Hon ville absolut inte lämna sin man. Hon ville stanna kvar i Distriktet och vara med honom resten av sitt liv. De samlades alla på torget som alla tidigare år. Den sjunde systern Good kom alltid till Distrikt sju. Hon var ''kopian'' som alltid ville härma hennes syster i Distrikt 5. Hon ville se ut som henne precis som de flesta huvudstads bor. Hon pladdrade på som bara en syster Good kan göra. Sen tog hon ner handen i skålen och rörde runt länge. Hon vecklade ut lappen, läste och fnissade lite. -Det är Pixi! Pixi brydde sig inte. Han gick upp på scenen och letade efter sin mormor. Hon stod och flinade. -Hon tog ner handen igen och tog lappen som låg allra längst ner. -Det är...Alexy! Alexy gick upp och försökte att hitta sin man, han stirrade tomt ut i luften och skickade en släng puss. Så som hon gjort första gången de träffades... Bara två platser kvar nu! [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
8 jul, 2012 08:34 |
|
95mas
Elev |
8 jul, 2012 08:49 |
|
Luna Chang
Elev |
Jättebra!!
Hej 8 jul, 2012 08:53 |
|
Borttagen
|
SUPER! Fast jag är en hon
8 jul, 2012 09:42 |
|
Goizan
Elev |
Jag vet, för många tjejer som är med så några får bli killar.
[img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
8 jul, 2012 09:42 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen