Vem är du?
Forum > Fanfiction > Vem är du?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av AlexZz: Om det är lika bra som dem andra så JA! Vet jag inte om det är men... Kapitel 7: Charlie… (Hermione) Det kändes skönt att jag hade lyckats lura dem. Jag undrade om det var Charlie jag hade sett. Vi mot sällskapsrummet. ”Lösenord”, sa Tjocka damen trött. Hon var nog trött från igår… ”Ööhhh”, sa Harry. Just det, lösenordet hade ju ändrats och han visste ju inte vad det var, men det visste jag. ”Hustak”, sa Ron innan jag han säga något. Tjocka damen svängde upp och vi klev in genom porträtthålet. ”Vad ska vi göra?” frågade Ron. Jag suckade, var det inte ganska självklart att vi måste göra vårt berg av läxor? ”Göra läxor”, sa Harry. Jag kollade förvånat på honom, sen när började han tänka på sånt? ”Ja, men vadå då?” frågade han när han sett min förvånade min. ”Vi måste ju”, fortsatte han bestämt. ”Ja, det är klart vi måste, men när har du börjat bry dig om det?”, sa jag. Han kollade på mig och log lite. ”Jag vet faktiskt inte, men strunt i det nu”, sa han glatt. Jag gick upp till sovsalen och hämtade mina läxor. När jag kom tillbaka satt Ron och surade i den mjuka röda soffan. ”Måste vi?” klagade Ron. Jag suckade och nickade. ”Ja, vi måste” Han suckade tungt och gick för att hämta sina läxor. Jag satte igång med mina läxor. Det var några timmar senare när jag gick och la mig som jag såg honom. Charlie. Han såg helt… Vad hade han gjort? Han hade blod över kläderna och liknade nästan Blodiga baronen. Det såg ut som att han inte hade ätit på flera dagar. Eller snarare veckor, fast det kunde ju inte stämma – jag hade ju sett honom tidigare idag. Han knackade på fönstret och mimade ”Släpp in mig”. Jag öppnade fönstret och släppte in honom. Som tur var så var ingen annan där. Han kunde knappt stå så han sjönk ner på golvet i en liten hög. ”Vad har hänt?” frågade jag förvånat och med oro i rösten. Han svarade inte och jag blev riktigt orolig, var han död? 21 feb, 2012 15:46 |
|
AlexZz
Elev |
21 feb, 2012 15:48 |
|
Lills
Elev |
21 feb, 2012 15:49 |
|
Borttagen
|
21 feb, 2012 15:50 |
|
Lills
Elev |
21 feb, 2012 15:52 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
merr!
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 21 feb, 2012 16:09 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny.:.Weasley: merr! Kanske imorgon, har träning idag också. Har fastnat, än så länge bara 111 ord... 21 feb, 2012 16:11 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny.:.Weasley: merr! Kanske imorgon, har träning idag också. Har fastnat, än så länge bara 111 ord... Oops såg inte ditt meddelande. And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 21 feb, 2012 16:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny.:.Weasley: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny.:.Weasley: merr! Kanske imorgon, har träning idag också. Har fastnat, än så länge bara 111 ord... Oops såg inte ditt meddelande. gör inget! ♥ 164 ord nu... 21 feb, 2012 16:18 |
|
96hpevanescence
Elev |
21 feb, 2012 16:44 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen