Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny Weasley 100
Elev |
26 feb, 2013 16:31 |
|
Borttagen
|
JK Rowling ska själv ha sagt att dödsätarna kommer från olika elevhem. Sedan är det väl så att Voldemorts NÄRMSTA tjänare är medlemmar ur de familjer som Tom Dolder var klasskamrat med. De var den första delen i bygget av hans armé; de första han rekryterade.
På så sätt är det inte konstigt att dessa fördomar om Slytherin dyker upp. Det var flera renblodshetsande familjer som köpte hans snack och förde detta vidare inom familjen. 26 feb, 2013 18:20 |
|
Borttagen
|
Gilderoy Lockhart också, hörrni. Ravenclaware.
26 feb, 2013 18:35 |
|
Solkatten
Elev |
Det finns onda häxor/trollkarlar från alla elevhemmen.
Shming - Det är stor skillnad på en idiot/lögnare/fejkare och ond. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 26 feb, 2013 18:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Det finns onda häxor/trollkarlar från alla elevhemmen. Shming - Det är stor skillnad på en idiot/lögnare/fejkare och ond. Jaså, så att vilja radera två oskyldiga tolvåringars alla minnen och låta en annan dö när det finns en chans att hon skulle kunna räddas är inte någorlunda ondskefullt? Det tycker iallafall jag. 26 feb, 2013 19:11
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-26 kl. 19:37
|
|
Lillan Potter
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Borttagen: Okej alla "onda" dödsätare kommer förmodligen från Slytherin. Det var någon som sa det i böckerna men person kan ha haft fel. Slingersvans var inte ond, han var feg. Quirell var inte heller ond, han var för lättpåverkad. Men allt hänger ihop med Sirius citat om att alla har ondska i sig osv. VA?! Vilket citat tänker du på då? Hagrid yttrar: "There's not a single witch or wizard who went bad who wasn't in Slytherin." och ur minnet vill jag minnas att den svenska versionen är "Det finns ingen ond häxa eller trollkarl som inte gått i Slytherin". Men det är ju bara ett ruttet påstående från den där halvjätten och detta påstående yttrar han för en elvaåring - som självklart fångar upp orden och får det som grund till att förakta eleverna i elevhemmet. Detta i sin tur har ju lett till att Slytherinare genom åren håller ihop och tjafsar tillbaka eftersom de blivit baktalade redan från början. MEN vi vet att eleverna kan komma överens med Ravenclaware och vi vet att det finns fina människor som gått i Slytherin! Att påstå att alla Slytherinare är onda är som att säga att alla tyskar är rasister och nazister. EDIT: Ur Hagrids uttalande kan man tolka att han inte kommer på en enda ond häxa eller trollkarl genom historien som inte gått i Slytherin men vi kan inte dra slutsatsen är så är fallet ELLER att ALLA Slyherinare är onda. HUR VÅGAR DU KALLA HAGRID FÖR HALVJÄTTE!? Spoiler: Tryck här för att visa! 26 feb, 2013 19:20 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Lillan Potter: Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Borttagen: Okej alla "onda" dödsätare kommer förmodligen från Slytherin. Det var någon som sa det i böckerna men person kan ha haft fel. Slingersvans var inte ond, han var feg. Quirell var inte heller ond, han var för lättpåverkad. Men allt hänger ihop med Sirius citat om att alla har ondska i sig osv. VA?! Vilket citat tänker du på då? Hagrid yttrar: "There's not a single witch or wizard who went bad who wasn't in Slytherin." och ur minnet vill jag minnas att den svenska versionen är "Det finns ingen ond häxa eller trollkarl som inte gått i Slytherin". Men det är ju bara ett ruttet påstående från den där halvjätten och detta påstående yttrar han för en elvaåring - som självklart fångar upp orden och får det som grund till att förakta eleverna i elevhemmet. Detta i sin tur har ju lett till att Slytherinare genom åren håller ihop och tjafsar tillbaka eftersom de blivit baktalade redan från början. MEN vi vet att eleverna kan komma överens med Ravenclaware och vi vet att det finns fina människor som gått i Slytherin! Att påstå att alla Slytherinare är onda är som att säga att alla tyskar är rasister och nazister. EDIT: Ur Hagrids uttalande kan man tolka att han inte kommer på en enda ond häxa eller trollkarl genom historien som inte gått i Slytherin men vi kan inte dra slutsatsen är så är fallet ELLER att ALLA Slyherinare är onda. HUR VÅGAR DU KALLA HAGRID FÖR HALVJÄTTE!? Spoiler: Tryck här för att visa! ...han ÄR en halvjätte? haha that's why! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 26 feb, 2013 20:48 |
|
Lillan Potter
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Lillan Potter: Skrivet av Kintsugi: Skrivet av Borttagen: Okej alla "onda" dödsätare kommer förmodligen från Slytherin. Det var någon som sa det i böckerna men person kan ha haft fel. Slingersvans var inte ond, han var feg. Quirell var inte heller ond, han var för lättpåverkad. Men allt hänger ihop med Sirius citat om att alla har ondska i sig osv. VA?! Vilket citat tänker du på då? Hagrid yttrar: "There's not a single witch or wizard who went bad who wasn't in Slytherin." och ur minnet vill jag minnas att den svenska versionen är "Det finns ingen ond häxa eller trollkarl som inte gått i Slytherin". Men det är ju bara ett ruttet påstående från den där halvjätten och detta påstående yttrar han för en elvaåring - som självklart fångar upp orden och får det som grund till att förakta eleverna i elevhemmet. Detta i sin tur har ju lett till att Slytherinare genom åren håller ihop och tjafsar tillbaka eftersom de blivit baktalade redan från början. MEN vi vet att eleverna kan komma överens med Ravenclaware och vi vet att det finns fina människor som gått i Slytherin! Att påstå att alla Slytherinare är onda är som att säga att alla tyskar är rasister och nazister. EDIT: Ur Hagrids uttalande kan man tolka att han inte kommer på en enda ond häxa eller trollkarl genom historien som inte gått i Slytherin men vi kan inte dra slutsatsen är så är fallet ELLER att ALLA Slyherinare är onda. HUR VÅGAR DU KALLA HAGRID FÖR HALVJÄTTE!? Spoiler: Tryck här för att visa! ...han ÄR en halvjätte? haha that's why! *gillar inte slytherin just nu… 27 feb, 2013 08:41 |
|
JamesCarnalosVamp
Elev |
.
Skrivet av Borttagen: Skrivet av hyperion: Skrivet av Borttagen: Alla dödsätare kommer iaf från Slytherin. Man kan spekulera runt den punkten men jag kan iaf säga att alla från slytherin inte är onda Hur kan alla dödsätare komma från Slytherin om Slingersvans var från Gryffindor och var en dödsätare? Jag kan inte nämna någon på rak arm som inte var i Slytherin, men jag betvivlar starkt på att varenda en av dödsätarna som gick på Hogwarts var i Slytherin. Var Slingersvans en dödsätare? Jag fick uppfattningen att han var mer som en tjänare eller slav åt dem. Slingersvans är inte direkt ond, men feg. Han vågade inte stå emot Voldemort. Quirrell är jag inte heller 100 % säker på vad man ska kalla honom, men han var iallafall från Ravenclaw. Slingersvans hade märket, Voldy använde det i fyran för att kalla till sig dödsätare. Remember? Och Quirrell blev manipulerad till ondskans land och spelade feg, i slutet var han definitivt ond. Och Grindelwald gick på Durmstrang, så han var definitivt inte Slytherin. ![]()
16 apr, 2013 08:03 |
|
Borttagen
|
JamesCarnalosVamp: Ja, jag har läst om böckerna sedan december 2011... Kolla datumet innan du svarar?
16 apr, 2013 08:28 |
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen