Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermione's tvilling (SV)

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

1 2 3 ... 11 12 13 ... 19 20 21
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Åh, det är ju typiskt att allt man skrivit i word raderas... Orkar inte mer... Kommer mer någon gång då jag slutat irriterat mig på word. Sorry!


Sparade du?

Ja.


Då borde det ju inte raderas!

11 maj, 2012 07:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Åh, det är ju typiskt att allt man skrivit i word raderas... Orkar inte mer... Kommer mer någon gång då jag slutat irriterat mig på word. Sorry!


Sparade du?

Ja.


Då borde det ju inte raderas!

Ja, det är jättekonstigt.. Men jaja, jag får sätta mig och skriva när jag har lust, så tro inte att jag har slutat skriva bara för att jag inte har skrivit på länge, det kommer alltid mer någon gång. Men jag vet inte hur lång tid det kommer ta tills nästa kapitel kommer ut.

11 maj, 2012 17:20

Borttagen

Avatar


braaaaaaa!

11 maj, 2012 17:27

Borttagen

Avatar


Jag hade lust att skriva så nu kommer ett till kapitel!
__________________________________________


Hermione:
Hermione satt omringad av en massa elever, alla undrande över hur det gått till när hon svimmat.
Hon hade förklarat säkert tusen gånger om, men många ville höra historien om den svimmande skolflickan en gång till.
- Snälla, kan vi inte få höra den en gång till? bad Parvati. Bara en gång!
Hermione suckade, men la sedan ifrån sig trolldrycksläxan från Snape.
- Okej, nu ska jag göra det kortfattat, började hon.
Alla tittade ivrigt på så hon fortsatte.
- Jag var i stora salen när det hände, plötsligt blev allt svart omkring mig men jag kunde ändå höra folk prata. Min syster Maddie…
Maddie ställde sig upp och viftade tydligt med handen i luften med ett stort leende, hon hade ställt sig så att alla förstod att det var just henne Hermione menade.
Hermione gav Maddie ett jaja-vi förstår att det är du-uttryck och fortsatte prata.
- Min syster Maddie bar mig till Madam Pomfrey, och ja, där har jag varit hela veckan eftersom att Pomfrey oturligt nog envisades med ta några extra prover på mig.
- Var det läskigt att svimma? frågade en pojke som Hermione aldrig sett förut och avbröt henne.
Hermione tänkte efter en stund innan hon svarade.
- Nej, det var det inte, bestämde hon sig slutligen för att vara ett bra svar. Vet ni vad? Egentligen gör ni en för stor grej av det hela. Jag svimmade bara, det gör alla någon gång.
Pojken tittade upp på henne med stora bruna ögon och Hermione upptäckte genast hur söt han var.
Hon hade gärna velat sitta kvar där hela dagen och titta in i de där ögonen, men hon hade inte tid, Snapes läxa väntade fortfarande på henne.
- Jag måste gå nu, sa hon och tittade ut på folkmassan, extra mycket tittade hon på den söta killen.
Hon vacklade ut ur sällskapsrummet på vingliga ben, hon var förälskad, och det visste hon, i killen med de bruna ögonen.
__________________________________________

Maddie:
Efter att Hermione hade gått blev allt plötsligt tråkigt. Det var som om det blev strömavbrott, plötsligt försvann ljuset bara. Någon knackade plötsligt på Maddies axel.
- Vem är det? frågade hon nervöst för att det kanske var Ryse som stod där bakom, och Ryse var den sista hon ville träffa just då.
Men till hennes lättnad så var det inte Ryse, utan Ron, Hermiones kompis.
Hon blev förvånad.
- Vad vill du? frågade hon undrande Ron. Det var ju liksom inte varje dag hon pratade med Ron Weasley.
- Jag skulle vilja be dig om en sak, började Ron osäkert.
Maddie tittade frågande på honom. Vad var det han ville egentligen?
- Be mig om vad?
Ron svalde, han var antagligen rädd att Maddie skulle tycka att frågan var idiotisk.
- Skulle du kunna säga till Hermione att jag söker henne? frågade Ron när han hämtat sig.
- Jag trodde att ni var ovänner? frågade Maddie.
Ron drog ut på svaret.
- Jo, men…
- Jo men, vadå? frågade Maddie otåligt. Ut med språket nu!
- Jag vill reda ut det, svarade Ron snabbt.
Maddie skrattade och Ron tittade ängsligt på henne.
- Du vill reda ut det, sa du? frågade Maddie skrattande.
Ron blev genast illa till mods, hade han sagt något fel?
- Vadårå? undrande han. Går det inte eller?
Maddie svarade inte på hans fråga utan gav honom en vänskaplig klapp på axeln.
- Det ska jag göra, sa hon.
__________________________________________
Hoppas kapitlet var bra! =)

11 maj, 2012 20:26

Borttagen

Avatar


Jättebra! MERA

11 maj, 2012 20:48

Borttagen

Avatar


Superbra, You Write Like A Writer. c:
Please, försök att uppdatera snabbare denna gång.

12 maj, 2012 10:56

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Superbra, You Write Like A Writer. c:
Please, försök att uppdatera snabbare denna gång.

Haha, tack! ♥ Det kommer nog mer idag eller imorgon. :]

12 maj, 2012 11:31

Borttagen

Avatar


braaaaa!

12 maj, 2012 11:49

Mintygirl89
Elev

Avatar


Riktigt bra kapitel! Puh! Vad skönt att hon vaknade igen. Men jag undrar fortfarande vad som hände med Harry och hans förvandling. Skulle vara bra om man fick veta varför han var så känslokall.

Utmärkt kapitel. Kom bara ihåg att inte stressa. Skriv hellre några kapitel åt gången.

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

12 maj, 2012 13:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Mintygirl89:
Riktigt bra kapitel! Puh! Vad skönt att hon vaknade igen. Men jag undrar fortfarande vad som hände med Harry och hans förvandling. Skulle vara bra om man fick veta varför han var så känslokall.

Utmärkt kapitel. Kom bara ihåg att inte stressa. Skriv hellre några kapitel åt gången.

Ni får veta mer om Harry i de kommande kapitlen. Nu tänkte jag mest på Ron då han inte varit med på jättelänge.

Men tack! ♥ Ni skulle bara veta hur tacksam jag er för att ni läser denna fanfiction. ♥

12 maj, 2012 13:12

1 2 3 ... 11 12 13 ... 19 20 21

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

Du får inte svara på den här tråden.