Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag blir jätteledsen av att läsa det här. Johanna, du är bra precis som du är. Jag vet att det är jättesvårt att ta sig ur att känna att man behöver ha A i precis varenda ämne - jag var sådan i början av det här läsåret. Sedan så pratade alla så mycket om betyg och om hur de skulle få Fi allt, och då blev det ännu värre. Men vet du vad som hjälpte? Att min lärare berättade för mig på utvecklingssamtalet att jag faktiskt var jätteduktig i skolan, och att jag inte behövde ha högsta betyg i vartenda ämne. Hon sa att det inte var så farligt om jag fick några C:n eller E:n, för jag har ändå försökt så gott jag kan. Jag är fortfarande otroligt nervös över nationella proven, men efter det så kändes det mycket bättre. Man behöver inte ha A i alla ämnen, jag lovar.
Och du behöver inte skriva varje dag. Det viktiga är inte att du skriver. Det viktiga är att du har roligt när du skriver. Mängden är inte heller det viktiga. Johanna, vi älskar inte dina noveller för deras längd eller för hur ofta du lägger upp delarna, vi älskar dem för att du skriver så himla bra. Det är inte alls lika roligt att läsa om man vet att du har tvingat dig själv till det! Vi kommer aldrig någonsin att tycka att du borde skriva om du inte vill, vi kommer bara att vilja att du ska skriva om du själv tycker att det är kul. Jag vet att jag antagligen inte hjälper dig så mycket, men du vet att jag finns när som helst. Kram! ♥ 27 nov, 2013 20:11 |
|
Ginny00
Elev |
sanna1324567 Thank you dear.
Nä, alltså, mina lärare säger också bra saker om mina betyg. Men min hjärna jämför med alla andra och hittar personer med bättre betyg. Och då spelar det ingen roll. Jag vet att människor säger att det är så. Men jag känner mig fortfarande sämst när jag inte lever upp till mina krav i skrivandet. 27 nov, 2013 20:21 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Du är inte sämst. Långt ifrån. Och ärligt talat så har jag läst väldigt många som skriver mycket sämre än dig. Men jag vet att det är jättesvårt att inse att man faktiskt är duktig på saker som man själv tycker att man är jättedålig på.sanna1324567 Thank you dear. Nä, alltså, mina lärare säger också bra saker om mina betyg. Men min hjärna jämför med alla andra och hittar personer med bättre betyg. Och då spelar det ingen roll. Jag vet att människor säger att det är så. Men jag känner mig fortfarande sämst när jag inte lever upp till mina krav i skrivandet. 27 nov, 2013 20:30 |
|
Siriusis
Elev |
Känner mig patetisk.
Idag kunde jag inte möta upp en vän i skolan . Jag mår skit för det. Kan inte komma till skolan imorgon heller. Tjejen är mobbad och ensam och jag mår skit över det. Det är mitt jobb att beskydda dom oskyldiga och svaga men jag kan inte göra något åt detta?! Ska prata med henne på fredag. Hoppas hon mår bra. Sen är jag också en sådan person som är super känslig. Säger man något elakt (det behöver inte ens vara elakt ) så blir jag sårad. Säger man tex "jag hatar dig" i en viss ton så blir jag inte sårad, men säger man det i en annan så blir jag superledsen. Mina lärare får mig alltid att känna mig dålig. Jag suger på varenda litet ämne i skolan. Det suger. Folk säger att jag är bra på engelska men seriöst, vad för nytta har jag med engelskan? Hai 27 nov, 2013 20:57 |
|
Waters
Elev |
Tydligen har jättemånga fått F på det senaste fysikprovet och jag tyckte det gick dåligt för mig så jag är väldigt orolig nu. jag vill verkligen inte ha F och det är inte säkert att man kommer få göra omprov innan terminen är slut och och om jag nu har fått F kommer det stå på min betygsak i slutet. uh.
27 nov, 2013 21:53 |
|
Obliviate_
Elev |
Mormor har ringt . Igen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre
27 nov, 2013 23:00 |
|
JosefinFini
Elev |
27 nov, 2013 23:04 |
|
Borttagen
|
Varför fortsätter du skriva när du inte bryr dig?
Det enda som händer är att jag släpper allt jag har byggt upp, allting om att glömma och gå vidare, men sen ringer du och jag glömmer allt sånt, jag får för dig att du faktiskt menar något den här gången, men du bryr dig ändå inte utan det enda som händer är att allt rasar ihop igen... 28 nov, 2013 07:53 |
|
Neeyum
Elev |
mitt hjärta gör ont pga. mina bästa vänner bor alldeles för långt bort.
28 nov, 2013 11:54 |
|
Borttagen
|
28 nov, 2013 13:47 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen