Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1197 1198 1199 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hatar att känna mig sämre än alla så fort jag äter. Hatar det, hatar det, hatar det. Men det här är en så stor del av mig nu. Jag är avundsjuk på alla som är smalare än mig, så bimla avundsjuk. Jag vill sluta äta igen, jag vill vara yr och ha ont i huvudet och få symptom på undernäring, det ger mig en känsla av att ha lyckats med någonting. Jag vill inte äta, jag vill slippa det helt och hållet, jag vill rasa i vikt och likna ett skelett. För då skulle jag ha lyckats med något.

Jag lyckas fan inte med någonting.
Mina betyg är katastrofala, jag vet att jag kommer kräva runt 10 A i betyg av mig själv för att vara nöjd. Och i jämförelse med det känns det helt hopplöst. Jag vill gråta när jag inte fattar något, vill gråta när jag inte kan skriva mer. Inte fråga någon, då kanske du får lägre betyg, du ska förstå själv, din dumma unge.

Jag är inte bra på Idrott heller. Jag är den där halvfeta tjejen med dålig kondition som till och med läraren lägger märke till(konditionen alltså). Jag är värdelös i jämförelse med alla i min klass. Allt jag gör är att ligga på soffan och trycka i mig chips.

(Jag åt senast chips i februari i år.)

Jag skriver inte tillräckligt mycket eller bra.
Skriv, Johanna.
Älska det. Skriv 10 sidor utan att tänka på det. Skriv i en evighet. Längta efter att öppna dokumentet. Skriv 10 000 ord av bara farten.


Nästa vecka ska jag gå på Uppsala Slugs Clubs adventsmys.
Uppskatta det, Johanna. Uppskatta varenda sekund av det för annars är du bara ett misslyckat freak.

Jag skulle vara så mycket vackrare om jag var smal.

Jag skulle vara så mycket bättre om jag var vältränad och hade höga betyg.

När jag läser om andra med ätstörningar har jag bara en enda tanke i huvudet - så måste jag också göra, annars suger jag. Jag måste vara bäst på att svälta och på att panikträna.

Och bäst i allt annat samtidigt.

Äcklas av mat, Johanna. Äcklas av mat, det är sådant som man ska göra. Kräsen = Bra. Äcklas av så många maträtter som möjligt för det gör dig bättre.

Skippa frukosten, gå till skolan, prestera på topp, skippa lunchen, prestera på topp, gå hem, träna, ät lite lite middag, plugga och prestera på topp.

Prestera.
På.
Topp.
Var.
Hela.
Tiden.
Bäst.

För annars är du ingenting, Johanna.
Annars bryr sig ingen.



Jag har inte haft mens på ett år. Några av mina blodkärl har försvagats. Jag har inte tillräckligt mycket energi för att hålla mig varm när jag ätit, all energi går till att smälta maten. Jag misstänker att jag börjar utveckla laktosintolerans.

Alla hatar mig i hemlighet. Jag vet det. Jag kan känna vad de tänker om mig. Jag är bara en korkad jobbig störande idiot.

Och ett mentalt jävla vrak.

Men det spelar ingen roll, för du måste fortfarande få A i alla ämnen, Johanna.
Jag blir jätteledsen av att läsa det här. Johanna, du är bra precis som du är. Jag vet att det är jättesvårt att ta sig ur att känna att man behöver ha A i precis varenda ämne - jag var sådan i början av det här läsåret. Sedan så pratade alla så mycket om betyg och om hur de skulle få Fi allt, och då blev det ännu värre. Men vet du vad som hjälpte? Att min lärare berättade för mig på utvecklingssamtalet att jag faktiskt var jätteduktig i skolan, och att jag inte behövde ha högsta betyg i vartenda ämne. Hon sa att det inte var så farligt om jag fick några C:n eller E:n, för jag har ändå försökt så gott jag kan. Jag är fortfarande otroligt nervös över nationella proven, men efter det så kändes det mycket bättre. Man behöver inte ha A i alla ämnen, jag lovar.

Och du behöver inte skriva varje dag. Det viktiga är inte att du skriver. Det viktiga är att du har roligt när du skriver. Mängden är inte heller det viktiga. Johanna, vi älskar inte dina noveller för deras längd eller för hur ofta du lägger upp delarna, vi älskar dem för att du skriver så himla bra. Det är inte alls lika roligt att läsa om man vet att du har tvingat dig själv till det! Vi kommer aldrig någonsin att tycka att du borde skriva om du inte vill, vi kommer bara att vilja att du ska skriva om du själv tycker att det är kul.

Jag vet att jag antagligen inte hjälper dig så mycket, men du vet att jag finns när som helst. Kram! ♥

27 nov, 2013 20:11

Ginny00
Elev

Avatar


sanna1324567 Thank you dear.
Nä, alltså, mina lärare säger också bra saker om mina betyg.
Men min hjärna jämför med alla andra och hittar personer med bättre betyg.
Och då spelar det ingen roll.

Jag vet att människor säger att det är så.
Men jag känner mig fortfarande sämst när jag inte lever upp till mina krav i skrivandet.

27 nov, 2013 20:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ginny00:
sanna1324567 Thank you dear.
Nä, alltså, mina lärare säger också bra saker om mina betyg.
Men min hjärna jämför med alla andra och hittar personer med bättre betyg.
Och då spelar det ingen roll.

Jag vet att människor säger att det är så.
Men jag känner mig fortfarande sämst när jag inte lever upp till mina krav i skrivandet.
Du är inte sämst. Långt ifrån. Och ärligt talat så har jag läst väldigt många som skriver mycket sämre än dig. Men jag vet att det är jättesvårt att inse att man faktiskt är duktig på saker som man själv tycker att man är jättedålig på.

27 nov, 2013 20:30

Siriusis
Elev

Avatar


Känner mig patetisk.
Idag kunde jag inte möta upp en vän i skolan . Jag mår skit för det. Kan inte komma till skolan imorgon heller. Tjejen är mobbad och ensam och jag mår skit över det. Det är mitt jobb att beskydda dom oskyldiga och svaga men jag kan inte göra något åt detta?!
Ska prata med henne på fredag. Hoppas hon mår bra.
Sen är jag också en sådan person som är super känslig. Säger man något elakt (det behöver inte ens vara elakt ) så blir jag sårad. Säger man tex "jag hatar dig" i en viss ton så blir jag inte sårad, men säger man det i en annan så blir jag superledsen. Mina lärare får mig alltid att känna mig dålig.
Jag suger på varenda litet ämne i skolan. Det suger. Folk säger att jag är bra på engelska men seriöst, vad för nytta har jag med engelskan?

Hai

27 nov, 2013 20:57

Waters
Elev

Avatar


Tydligen har jättemånga fått F på det senaste fysikprovet och jag tyckte det gick dåligt för mig så jag är väldigt orolig nu. jag vill verkligen inte ha F och det är inte säkert att man kommer få göra omprov innan terminen är slut och och om jag nu har fått F kommer det stå på min betygsak i slutet. uh.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m0fon1egnG1r81lryo2_500.gif

27 nov, 2013 21:53

Obliviate_
Elev

Avatar


Mormor har ringt . Igen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra längre

27 nov, 2013 23:00

JosefinFini
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!
Till och med mamma ser det. Till och med mamma.
Alla ser att hon blivit smalare. Och jag är så orolig för henne. Hon är väldigt smal nu.

Inga fler ärr, snälla inga fler ärr!
Smärtan, du vet att du vill känna smärtan. Du vet att du förtjänar den.
Och någon stans där inne så vet jag att det inte är för att jag är orolig för henne som jag gör det. Det är inte för att jag känner att det är mitt fel om hon fallit tillbaka till sina ätstörningar. Det är inte därför. Någon stans där inne så vet jag att det är för att jag vill att det ska vara mitt namn de nämner när de talar om hur smal någon är. Jag vill vara den som går ner i vikt. Jag vill vara den smala, den som folk lägger märke till för att hon är så smal. Jag vill kännas ömtålig. Jag vill ha de där tunna benen. Jag är avundsjuk.

Varför kan inte jag få rasa ner i vikt? Varför kan inte jag få bli smal, tunn, ömtålig, skör? Varför kan inte jag bli omnämnd som smal? Varför kan inte jag få se en låg siffra på vågen? Varför kan inte jag få känna mig, och se liten ut under en stor tröja? Varför kan inte jag få ha de där synliga revbenen, utstickande nyckelbenen, ett tydligt mellanrum mellan låren, de där trådsmala hand- och fotlederna? Varför kan inte jag få kännas fjäderlätt i någons knä? Varför kan inte jag få frågor om ifall jag gått ner i vikt? Varför kan inte jag få kunna svara ja på den frågan om den skulle ställas? Varför kan inte jag få kommentarer och blickar på hur smal jag är?
Varför kan jag inte få vara vacker?
Varför?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F36.media.tumblr.com%2F74e8ff452b36f147008574a678e5593d%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o1_540.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F41.media.tumblr.com%2F6d88b214e8a7ece63b7f8b6fb05e6600%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o3_540.jpg

27 nov, 2013 23:04

Borttagen

Avatar


Varför fortsätter du skriva när du inte bryr dig?
Det enda som händer är att jag släpper allt jag har byggt upp, allting om att glömma och gå vidare, men sen ringer du och jag glömmer allt sånt, jag får för dig att du faktiskt menar något den här gången, men du bryr dig ändå inte utan det enda som händer är att allt rasar ihop igen...

28 nov, 2013 07:53

Neeyum
Elev

Avatar


mitt hjärta gör ont pga. mina bästa vänner bor alldeles för långt bort.

28 nov, 2013 11:54

Borttagen

Avatar


Obliviate_, Myling

Tack


Obliviate_
Är det något särskilt med din mormor?

28 nov, 2013 13:47

1 2 3 ... 1197 1198 1199 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.