Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lovegood99
Elev |
jag blir så ledsen av att läsa vår chatt som nästan bara består av bråk. Ni är mina "bästa vänner" och bästa vänner gör inte så här. Bästa vännerr ska inte bli arg på en för att den har andra vänner, och bästa vänner sviker inte. De ända vi gör e typ att bråka. Jag orkar inte.
Saken är den att om vår skola skulle vara större och det skulle finnas fler elever skulle jag ha bytt vänner för länge sen. Men vår skola är så liten så det finns nästan ingen som vill vara min vän. 22 nov, 2013 09:52 |
|
Caius
Elev |
@Kintsugi; Vet inte riktigt vad som skulle vara drastiskt och oväntat för min del. Resa, det vill jag redan göra, men för att göra det behövs det pengar och utan jobb blir det inga pengar.
Det enda oväntade som jag skulle kunna göra i dagsläget är väl att börja i skolan igen, och då är det nästan så att jag är inne på något med teater... Och typ sånglektioner på sidan om... Inte för att jag vet vad jag ska göra med det efter att det är slut på den biten, för då lär jag vara tillbaka i rutan som jag redan står på igen. Och där med att jag är häftig... Tvivlar på det, för när jag själv inte längre vet vem eller vad jag är så är det nog svårt att vara det. Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha. 22 nov, 2013 10:15 |
|
Borttagen
|
Här ligger jag, sjuk, och allmänt ledsen. Skrev precis ett långt brev till pappa.
Och så kommer farmor med en bild i handen. En bild på min kusin, min kusin som tog livet av sig för tre år sen. Han var så glad på bilden, och min hjärna satte igång, alla tankar och minnen... Att det har gått tre år nu. Jag skulle ge vad som helst för att få träffa honom igen, och krama om honom. Men det går inte, vad man än gör... 22 nov, 2013 12:59 |
|
Borttagen
|
22 nov, 2013 21:52 |
|
Borttagen
|
Har känt mig ganska nedstämd några dagar nu. Vet inte varför egentligen.. Tror det handlar om familjen och hur gärna jag skulle vilja att allt var.. lite bättre. Har några mail som väntar på att få bli besvarade och som jag bara vill sätta mig ner med, men jag vill helst inte skriva när jag känner mig nere. Det lyser igenom så lätt då.
(Och så skickade hon en vänförfrågan igen. Hon tror att allt bara kan sopas under mattan nu för att hon fick en unge till men det funkar inte riktigt så - har man väl förstört mitt förtroende så går det inte att återställa helt och hållet. Trodde ju jag skulle slippa henne, men det sket sig..) Suck. 23 nov, 2013 00:18 |
|
Frivolt
Elev |
Tror att jag är allergisk mot något -.- Kan vakna av att jag nyser och snorar jättemycket men att det sen när jag stigit upp eller gått ut ur lägenheten så försvinner det. Det går också i vågor annars, kan sitta o nysa jättemycket ibland och va snorig men sen efter ett tag försvinner det helt....Har också torra ögon ibland, ibland kan det klia i näsan också.
Jag har funderat på om det är damm jag är allergisk mot men nu dammsög jag för inte allt för länge sen (rätt noga också) men sitter ändå här och nyser och har mig....Vet inte vad det är ;O Jag borde kolla upp det där känner jag...men vars gör man det? Kan man göra det på vårdcentralen? 23 nov, 2013 12:47 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Det där händer mig, precis just nu :'(Tror att jag är allergisk mot något -.- Kan vakna av att jag nyser och snorar jättemycket men att det sen när jag stigit upp eller gått ut ur lägenheten så försvinner det. Det går också i vågor annars, kan sitta o nysa jättemycket ibland och va snorig men sen efter ett tag försvinner det helt....Har också torra ögon ibland, ibland kan det klia i näsan också. Jag har funderat på om det är damm jag är allergisk mot men nu dammsög jag för inte allt för länge sen (rätt noga också) men sitter ändå här och nyser och har mig....Vet inte vad det är ;O Jag borde kolla upp det där känner jag...men vars gör man det? Kan man göra det på vårdcentralen? Jag tror att man kan gå till vårdcentralen, det gjorde jag en gång och då fick jag veta att jag var allergisk mot pollen 0.0 23 nov, 2013 12:51 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Det där händer mig, precis just nu :'(Tror att jag är allergisk mot något -.- Kan vakna av att jag nyser och snorar jättemycket men att det sen när jag stigit upp eller gått ut ur lägenheten så försvinner det. Det går också i vågor annars, kan sitta o nysa jättemycket ibland och va snorig men sen efter ett tag försvinner det helt....Har också torra ögon ibland, ibland kan det klia i näsan också. Jag har funderat på om det är damm jag är allergisk mot men nu dammsög jag för inte allt för länge sen (rätt noga också) men sitter ändå här och nyser och har mig....Vet inte vad det är ;O Jag borde kolla upp det där känner jag...men vars gör man det? Kan man göra det på vårdcentralen? Jag tror att man kan gå till vårdcentralen, det gjorde jag en gång och då fick jag veta att jag var allergisk mot pollen 0.0 Åh fy va jobbigt D: Jo, ska nog ta o ringa dit. I annat fall säger de väl vars man ska vända sig : ) 23 nov, 2013 12:54 |
|
madler
Elev |
Jag har två kompisar som "skämtar" om självmord hela tiden. Och om depression. Typ när dom ska gå någonstans skriver dom (i vår kik grupp då) "Oh hejdå grymma värld nu tar jag livet av mig" Jag får panik nästan varje gång. Hade en vän som tog livet av sig för ca ett år sedan.
Så idag sa jag till dom att dom skulle sluta med det. "du fattar väl att det är på skämt?" Man skämtar inte om självmord.. Det är inte ens kul ![]()
23 nov, 2013 18:16 |
|
Borttagen
|
ÅH jag blir så himla irriterad på ALLA som använder "neger" som ett skämt. Förstår de inte att det inte är roligt att skämta om personer hudfärg? DE ÄR OCKSÅ MÄNNISKOR MED KÄNSLOR ACCEPT IT
23 nov, 2013 21:13 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen