Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1186 1187 1188 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av yerAwizardThea:
Skrivet av Borttagen:
Behöver bara skriva av mig lite nu känner jag.

Jo det är så att jag har neurofibromatos typ 1 (NF1)
http://www.nf-forbundet.se/nf1/
Min symptomer just nu är:
jag har café au lait fläckar
Min högra kind är större än den andra, mitt högra öra är typ hoptryckt så hörselgången blir mindre.
jag har en GODARTAD tumör i huvudet som stoppar upp någon vätska som ska till ryggmärgen eller nåt har därför en shunt (en slang, kan drabba folk som inte har NF1 eller NF2 också men det är vanligt vid NF1 och NF2).
Jag har benprotes, men har ett riktigt knä (kan hända personer som inte har sjukdomen också, men i mitt fall är det på grund av sjukdomen tror dom.
Jag har haft sjukdomen hela mitt liv, amputerade benet när jag va 6 år (gjorde en del andra saker innan, bröt benet tidigt typ vid 0,5 år tror jag det va.
shunten fick jag vid 9 års ålder.
med kinden och örat har jag genomgott över 14 operationer närmre 20 tror jag det är med benet vet jag inte och shunten är bara en en operation.
Det som är jobbigt med sjukdomen är att folk glor på mig jämnt, jag kan förstå att folk tycker det ser konstigt ut.
Men när folk börjar snacka om att det är onormalt är det bara sjukt jobbigt.
Som för ett tag sen så hade jag ingen att sista med i matsalen så jag satte mig med tre tjejer i klassen, två av dom brydde sig inte men an av dom suckade jag brydde mig inte så mycket då men när jag senare gick förbi toaletten så snackade hon med en annan kompis och sa
"Hon får inte sista mer med oss, jag kan inte sista med ett freak hon ser sjukt konstig ut ju folk tror inte att jag är klok"
Det är fler som gjort liknande saker eller kollat konstigt på mig, suckat när jag hamnat med dom på någon lektion där vi ska sammarbeta.
En del till och med undviker att vara i närheten av mig, en del kan viska när jag går förbi när jag säger hej till någon jag typ känner kan den sucka och säga ett halvhjärtat hej och dens kompisar kollar konstigt på den.
Flera personer jag känt länge börjar också undvika mig som om dom tror dom inte kan skaffa kompisar när dom är med mig.
En person som säger att den inte bryr sig om utseende på sina vänner har sagt till sin kompis att jag är juste och så men att man inte kan vara direkt vän med mig för att jag är inte normal i utseende och att andra då skulle kolla snett på en.
Det som är bra är att det inte är alla som är såhär har några vänner och så killarna i min klass som är sjukt justa speciellt M, han kan man verkligen prata med inte vara nervös över att han känner sig besvärad och F också.

De där idioterna som säger att de inte kan vara med dig för att du ser "annorlunda" ut. De är sådana personer som jag hatar. Vad fan ska de bry sig om hur du ser ut för? Räcker det inte med att du är en underbar person för dem? Om de vill skaffa mer vänner än dig så är det ju inget besvär! Åh vad jag blir arg då folk gör så här! Massor av kramar till dig! ♥

AW♥ du är fin ♥ hatar också sådana personer som ger sig på andra för att dom ser annolrunda ut breväxlar med en som har samma sjukdom som jag folk är likadna mot henne nästan♥

20 nov, 2013 16:23

yerAwizardThea
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av yerAwizardThea:
Skrivet av Borttagen:
Behöver bara skriva av mig lite nu känner jag.

Jo det är så att jag har neurofibromatos typ 1 (NF1)
http://www.nf-forbundet.se/nf1/
Min symptomer just nu är:
jag har café au lait fläckar
Min högra kind är större än den andra, mitt högra öra är typ hoptryckt så hörselgången blir mindre.
jag har en GODARTAD tumör i huvudet som stoppar upp någon vätska som ska till ryggmärgen eller nåt har därför en shunt (en slang, kan drabba folk som inte har NF1 eller NF2 också men det är vanligt vid NF1 och NF2).
Jag har benprotes, men har ett riktigt knä (kan hända personer som inte har sjukdomen också, men i mitt fall är det på grund av sjukdomen tror dom.
Jag har haft sjukdomen hela mitt liv, amputerade benet när jag va 6 år (gjorde en del andra saker innan, bröt benet tidigt typ vid 0,5 år tror jag det va.
shunten fick jag vid 9 års ålder.
med kinden och örat har jag genomgott över 14 operationer närmre 20 tror jag det är med benet vet jag inte och shunten är bara en en operation.
Det som är jobbigt med sjukdomen är att folk glor på mig jämnt, jag kan förstå att folk tycker det ser konstigt ut.
Men när folk börjar snacka om att det är onormalt är det bara sjukt jobbigt.
Som för ett tag sen så hade jag ingen att sista med i matsalen så jag satte mig med tre tjejer i klassen, två av dom brydde sig inte men an av dom suckade jag brydde mig inte så mycket då men när jag senare gick förbi toaletten så snackade hon med en annan kompis och sa
"Hon får inte sista mer med oss, jag kan inte sista med ett freak hon ser sjukt konstig ut ju folk tror inte att jag är klok"
Det är fler som gjort liknande saker eller kollat konstigt på mig, suckat när jag hamnat med dom på någon lektion där vi ska sammarbeta.
En del till och med undviker att vara i närheten av mig, en del kan viska när jag går förbi när jag säger hej till någon jag typ känner kan den sucka och säga ett halvhjärtat hej och dens kompisar kollar konstigt på den.
Flera personer jag känt länge börjar också undvika mig som om dom tror dom inte kan skaffa kompisar när dom är med mig.
En person som säger att den inte bryr sig om utseende på sina vänner har sagt till sin kompis att jag är juste och så men att man inte kan vara direkt vän med mig för att jag är inte normal i utseende och att andra då skulle kolla snett på en.
Det som är bra är att det inte är alla som är såhär har några vänner och så killarna i min klass som är sjukt justa speciellt M, han kan man verkligen prata med inte vara nervös över att han känner sig besvärad och F också.

De där idioterna som säger att de inte kan vara med dig för att du ser "annorlunda" ut. De är sådana personer som jag hatar. Vad fan ska de bry sig om hur du ser ut för? Räcker det inte med att du är en underbar person för dem? Om de vill skaffa mer vänner än dig så är det ju inget besvär! Åh vad jag blir arg då folk gör så här! Massor av kramar till dig! ♥

AW♥ du är fin ♥ hatar också sådana personer som ger sig på andra för att dom ser annolrunda ut breväxlar med en som har samma sjukdom som jag folk är likadna mot henne nästan♥
Så bra att du kan prata med någon om det! :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8e54257748bcde92aa98d474ad134bc8%2Ftumblr_inline_mk32w3sS9d1qz4rgp.gif

20 nov, 2013 16:24

Hapo
Elev

Avatar


Matilda Lestrange: Det du skrev gjorde mig verkligen sorgsen, och jag tycker så synd om dig!
Jag kommer alltid finnas här om du vill prata, jag är din privata skriva av sig-tråd, okej? ♥
Vad du än vill prata om så kommer jag att lyssna.
Jag vet vilken fantastisk person du är, och de där töntarna som håller på så där, du är tusen gånger bättre än dem. Kram! ♥

20 nov, 2013 16:42

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Filifjonkan:
Mitt liv är så konstigt.


Jag kan inte äta längre utan att känna mig tjock eller må illa. Jag är hungrig men jag kan inte äta för att jag tror att jag blir tjock. När mina kompisar säger att jag inte är det pratar en röst i mitt huvud att de bara säger så för att vara snälla.

Jag mår så dåligt. Mitt liv suger.

Vet inte om det gör det bättre men du blir tjock av att INTE äta. Om du inte äter godis och sånt hela tiden...


Stämmer faktiskt, då sätter sig kroppen på svältläge och slutar bränna kalorier utan sparar alla...


Falskt. Kroppen slösar inte energi på saker och ting, men man kan inte sluta bränna kalorier. Seriöst, alla funktioner i kroppen upprätthålls genom att man förbränner kalorier. Andas, stå, gå - ni fattar. Sedan betyder inte det att det är bra att svälta sig, men det tror jag att alla är medvetna om.

20 nov, 2013 17:55

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Filifjonkan:
Mitt liv är så konstigt.


Jag kan inte äta längre utan att känna mig tjock eller må illa. Jag är hungrig men jag kan inte äta för att jag tror att jag blir tjock. När mina kompisar säger att jag inte är det pratar en röst i mitt huvud att de bara säger så för att vara snälla.

Jag mår så dåligt. Mitt liv suger.

Vet inte om det gör det bättre men du blir tjock av att INTE äta. Om du inte äter godis och sånt hela tiden...


Stämmer faktiskt, då sätter sig kroppen på svältläge och slutar bränna kalorier utan sparar alla...


Falskt. Kroppen slösar inte energi på saker och ting, men man kan inte sluta bränna kalorier. Seriöst, alla funktioner i kroppen upprätthålls genom att man förbränner kalorier. Andas, stå, gå - ni fattar. Sedan betyder inte det att det är bra att svälta sig, men det tror jag att alla är medvetna om.


Hihi nej, den bränner självklart kalorier *rättar mig* men den börjar spara in lite eftersom den inte tror att den kommer få så mycket på ett tag. Så det blir lite svårare att göra av med de.

20 nov, 2013 20:13

Borttagen

Avatar


yerAwizardThea ja det är det finis♥ det du sa fick mig att känna lite bättre
Hapo: Awie♥ dsm du är så fin♥ du får mig att känna mig lite bättre♥ du kan alltid prata med mig med♥

20 nov, 2013 20:26

ginnyw123
Elev

Avatar


Matilda Lestrange: Vilka idioter. Du är så fin och snäll, och varför ska det göra något om du ser annorlunda ut? Dessutom är ju inte ditt fel att du har en sjukdom, och du kan inte göra något åt det!
Det är inte onormalt, för det finns inget som är normalt, ok? Det är inte så vanligt, so what? Det gör dig bara till en väldigt unik person som har jättemånga fina egenskaper, du är stark som har en sjukdom. Och om det irriterar dom, varför bryr de sig ens då? Du är mycket bättre än dom där idioterna, och jag finns alltid en uggla bort om du vill prata. Kram♥
(förlåt för osammanhängade text men ily♥)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

20 nov, 2013 20:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av ginnyw123:
Matilda Lestrange: Vilka idioter. Du är så fin och snäll, och varför ska det göra något om du ser annorlunda ut? Dessutom är ju inte ditt fel att du har en sjukdom, och du kan inte göra något åt det!
Det är inte onormalt, för det finns inget som är normalt, ok? Det är inte så vanligt, so what? Det gör dig bara till en väldigt unik person som har jättemånga fina egenskaper, du är stark som har en sjukdom. Och om det irriterar dom, varför bryr de sig ens då? Du är mycket bättre än dom där idioterna, och jag finns alltid en uggla bort om du vill prata. Kram♥
(förlåt för osammanhängade text men ily♥)

Du är så fin♥ Love ya♥ försöker tänka så men det är inte alltid så lätt men det hjälper att du säger det här till mig betyder mycket för mig♥

20 nov, 2013 20:40

Melissa Malfoy
Elev

Avatar


Håller på att dö av fangirl-hjärtklapning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laddar för Catchong Fire på fredag med sagakatt, Casmilla och Lolly0101+ några till, men de är inte medlemmar här. Tittar på alla trailers som finns och läser fanfic!! Iiiiiiiiiiiih!! Vet att det är jättemånga som håller på så här just nu, men jag var tvungen att skriva det!


Time for the third quarter quell. Happy Hunger games, and may the odds, be ever in your favour!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m102na6LA11rnoomgo2_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F37.media.tumblr.com%2F68eac6bac2bdf867be35c5c47a1838ac%2Ftumblr_mzz6cfLpLU1rzik3go1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FiqBJQwjPszHOM%2Fgiphy.gif

20 nov, 2013 20:41

ginnyw123
Elev

Avatar


Matilda Lestrange: Jag förstår det, men det är bra att du försöker även om det är svårt♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

20 nov, 2013 21:41

1 2 3 ... 1186 1187 1188 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.