Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1184 1185 1186 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Elma00
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elma00:
Okej så min kompis, vars pappa är alkoholist, fick ett samtal ifrån hennes mamma som sa att J (kompisen) inte kunde åka hem idag för att hennes pappa var så arg (hennes mamma och pappa är skilda, men bor ganska nära varandra tydligen). Så J fick lov att hitta igen sin kusin, som egentligen skulle hem med en kompis, och åkte hem med henne så att hennes pappa inte skulle hitta henne.

det känns för jävligt att se hur en nära vän blir tvungen att fly ifrån sin egna pappa så att han inte ska slå henne.


Herre Gud, hon skall inte behöva bo där Det verkar ju som att hon ännu gör det då du skriver "hem." Har hon haft kontakt med socialtjänsten? :o

Alltså hon får inte bo där eftersom att hon har pratat med socialtjänsten, men hon kunde inte åka till sin mamma för att det var för nära honom typ...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

18 nov, 2013 19:11

Borttagen

Avatar


Ledsen dag in dag ut hela veckan, och förra veckan. Nästan varje dag har det varit så för mig. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Nån som vet vad jag kan göra?

18 nov, 2013 19:29

Borttagen

Avatar


Vaknade nyss upp.
När fasen lade jag mig där?

Dessa minnesluckor kommer mer och mer ofta. Plötsligt får jag för mig att vi ska gå på samma lektion som vi precis kom ut från, jag kommer ner för att äta middagen jag nyss åt, eller så hamnar jag någonstans utan att veta hur jag hamnade där. Till exempel nu, när jag precis vaknade på min säng. Har jag ätit? Jag känner smaken av pizzariskakor i munnen, så jo, jag måste ha ätit.

Det läskiga är att jag aldrig kan säga precis vad det sista jag minns är. Det är som om min hjärna laddar ur totalt. Ibland kommer det tillbaks till mig senare, vad jag gjorde och så vidare, ibland inte.

Och det är så läskigt. Och jag är så rädd. En dag kan jag vakna upp och vara 35 liksom. Tänk om jag går miste om flera år?

18 nov, 2013 19:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elma00:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Elma00:
Okej så min kompis, vars pappa är alkoholist, fick ett samtal ifrån hennes mamma som sa att J (kompisen) inte kunde åka hem idag för att hennes pappa var så arg (hennes mamma och pappa är skilda, men bor ganska nära varandra tydligen). Så J fick lov att hitta igen sin kusin, som egentligen skulle hem med en kompis, och åkte hem med henne så att hennes pappa inte skulle hitta henne.

det känns för jävligt att se hur en nära vän blir tvungen att fly ifrån sin egna pappa så att han inte ska slå henne.


Herre Gud, hon skall inte behöva bo där Det verkar ju som att hon ännu gör det då du skriver "hem." Har hon haft kontakt med socialtjänsten? :o

Alltså hon får inte bo där eftersom att hon har pratat med socialtjänsten, men hon kunde inte åka till sin mamma för att det var för nära honom typ...


Jahaaa, då förstår jag bättre. Näe, det blir ju lite samma sak om han bara kan gå in där utan förbehåll. Besöksförbud har ju tyvärr en tendens att inte alltid fungera heller. Hoppas det ordnar sig för henne ♥

18 nov, 2013 19:55

Ginny00
Elev

Avatar

+1


Skrivet av LunaLovegood1:
jag har börjat få ångestattacker now and then och det är så jävla jobbigt, speciellt när jag är i skolan och inte kan gråta :----)

know the feeling..

Men du är jättefin och smart och allt möjligt, ok? ♥ Really. Jag blir upprörd varje gång du mår dåligt

18 nov, 2013 20:08

Borttagen

Avatar


Madde berättade att hon var deprimerad och varför, i alla fall en av anledningarna. Jag har ingen aning om hur jag ska ta det och jag är så himla räddräddräddrädd över om hon skulle ta det ett steg längre, för hon har pratat om att hon inte vill leva mer och jag vill verkligen inte.

18 nov, 2013 20:25

Siriusis
Elev

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
...

verkar som att jag kan ha fått en földjsjukdom på min nuvarande sjukdom. har jag den kommer jag behöva en levertransplantation var tionde år för att inte dö.

jag mår inte så bra just nu.


Kram ♥

Hai

18 nov, 2013 21:39

Elley
Elev

Avatar


Vet att jag inte varit aktiv här på hundra år, men vet inte längre vart jag ska vända mig.

Att ha grov acne har alltid gjort att mitt liv gått upp och ner och periodvis har det varit otroligt tufft. Men jag har vetat att det blir bättre, vetskapen om att när finnen bara försvunnit är huden normal där igen (normal för att vara min hy i alla fall). Men i somras började jag gå hos en hudterapeut och har gjort i ca. 4-5 månader nu och under tiden använt en serie vid namn exuviance. Först blev allt katastrof, som förväntat, men sen blev det stegvis bättre. Innan det blev värre än någonsin. Nu har jag riktigt grov acne i hela ansiktet, ärrbildningar på båda kinder och flammighet och finnar även på hals, rygg och bröst. Vet att det finns värre saker, men när acnen gör att jag inte vill se folk i ögonen, inte klarar av att ha en normal konversation eller stå framför klassen och redovisa börjar jag känna att jag har ett problem. Vet inte längre hur jag ska orka eller vad jag ska ta mig till, allt känns som ett rent helvete..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbvhvsNl4u1qap66jo1_500.gif http://nouw.com/ellenfelixson/

18 nov, 2013 22:57

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
...

verkar som att jag kan ha fått en földjsjukdom på min nuvarande sjukdom. har jag den kommer jag behöva en levertransplantation var tionde år för att inte dö.

jag mår inte så bra just nu.



Stor kram till dig ♥ ♥

18 nov, 2013 23:02

HannaPanna
Elev

Avatar


Obliviate_ Nessilini massor med kramar till er ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FEXmLHydTBn7gc%2Fgiphy.gif

18 nov, 2013 23:32

1 2 3 ... 1184 1185 1186 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.