Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1179 1180 1181 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej hej! Jag behöver skriva av mig här, ni får läsa det om ni har lust för det. Det ända är bara, vad är jorden påväg? I skolan idag skulle vi göra nåt litet kort "test" på datorn och då skulle man svara på några frågor om jorden typ och nåt sånt där för att sen se hur många planterer det behövdes om alla skulle leva som sigsjälv. Och de flesta fick svaret att det behöves lite drygt över 4 planter.. och så kommer jag där, hade typ 2,45 eller vad det var..

Det är också jobbigt med familjen nu igen. Min lillasyster är jobbig och elak och skyller allting på mig så jag får skulden när det är hon som har gjort något. Mamma och pappa, ja dom tror sällan på mig, de skäller på mig, strässar mig. Varför gör dom det? Förtjänar jag det? Vad har jag gjort? Och väldigt många mobbar mig väldigt mycket, vilket jag ite förtjänar. De retar mig för att jag pratar kånstigt, stavar inte så bra (talar ett annant språk här hemma), är inte så bra på att läsa och en massa fler anlednningar.


Om ni läste detat så ursäktar jag min dåliga skrivning, jag vete att den itne är bra men jag tror att ni fatatr vad jag menar.

14 nov, 2013 17:55

Borttagen

Avatar


Kommer inte kunna somna i natt för att:

1. Jag ljög och de kommer säkert att komma på det
2. Jag har inte hunnit skriva mina 1 000 ord än och jag orkar inte göra det ikväll
3. Jag har 40 minuter kvar att skriva min novell på, vilket absolut inte kommer att gå

14 nov, 2013 18:56

Drake
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Elma00:
vet inte vad som är värst, att alla vet att jag är deprimerad, eller att ingen verkar bry sig om det.
Vi på Mugglis bryr oss. Mycket

14 nov, 2013 20:40

yerAwizardThea
Elev

Avatar


Skrivet av Elma00:
Jag och två av mina vänner satt vid vårat klassrum, bredvid just den där killens skåp. Den där killens som mobbar mina vänner, och som typ hatar mig. Men som sagt, vi satt i närheten av hans skåp, och när han kommer till sitt skåp för att lägga in sina saker och hämta de nya, stannar han och stirrar på oss. Sedan vänder han sig om och gå till sina vänner. Efter ett tag ropar min kompis (som han stod och pratade med) att den där killen tycker att vi ska flytta på oss för att han inte vågar gå gram till sitt skåp när vi är i närheten.

Tack så mycket du människa som får mig att må så jävla dåligt.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Kan bara påpeka att det är just han som orsaker de stunder då jag skär mig, och de var han som fick mig att försöka ta livet av mig.

Vilken jävla idiot! Så sjukt omoget. Önskar att jag skulle kunna göra något!
Spoiler:
Tryck här för att visa!Som att klå upp honom...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8e54257748bcde92aa98d474ad134bc8%2Ftumblr_inline_mk32w3sS9d1qz4rgp.gif

14 nov, 2013 20:50

Borttagen

Avatar


Och så skall jag tydligen vänta ytterligare ett år innan jag får fira jul med familjen min. Jag som sett fram emot och längtat så mycket. Trodde att jag äntligen skulle få fira en hel jul hemma.

14 nov, 2013 20:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Och så skall jag tydligen vänta ytterligare ett år innan jag får fira jul med familjen min. Jag som sett fram emot och längtat så mycket. Trodde att jag äntligen skulle få fira en hel jul hemma.


Tråkigt! Vad satte käppar i hjulet?

15 nov, 2013 08:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Och så skall jag tydligen vänta ytterligare ett år innan jag får fira jul med familjen min. Jag som sett fram emot och längtat så mycket. Trodde att jag äntligen skulle få fira en hel jul hemma.


Tråkigt! Vad satte käppar i hjulet?


Praktik. Åker ut först. Och får sedan en helt meningslös månad hemma. Och totalt väldigt lite tid.

15 nov, 2013 10:26

SevLoveer
Elev

Avatar


jag dör.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2F2vuj13d.jpg

16 nov, 2013 00:58

Borttagen

Avatar


Jag orkar inte.

Jag är ganska glad över att jag, till skillnad från många andra i min ålder, är ganska säker på vad jag vill göra sen. Med mitt liv liksom. Många blir bara stressade om man nämner ordet ''Gymnasiet''. Men jag vet vad jag vill göra. Jag vill gå Samhäll - Media, kommunikation och information och sedan bli journalist. För ja, jag vill bli författare, men av alla som ger ut böcker kan bara 4 procent försörja sig på det (och här snackar vi J.K Rowling och typ Camilla Läckberg) och resterande 96 procent måste jobba med något annat vid sidan om. Då vill jag skriva. På en tidning. The Times eller kanske jobba på Reuters.
''The New York Times'' är min största dröm, men jag vet hur svårt det är att få jobb där, speciellt om man inte har en utbildning på några av de största skolorna i USA - Harvard, Columbia, Brown, Princeton, Yale.
Så hursomhelst.

Idag är det dags för Gymnasie-Öppet hus igen. Varje år i November och jag ser verkligen fram emot det. Jag har gått dit sen i sjuan och folk tycker jag är konstig, men jag gillar att veta vad jag ska göra och jag hade inte orkar kämpa i skolan om jag inte hade vetat vart jag ville.

Men mormor håller inte med mig. Hon var lärare på Naturvetenskapliga linjen fram tills för tre år sedan, och tycker verkligen att jag ska gå den linjen eftersom det är den bredaste linjen. Och jag håller med, det är den bredaste linjen. Och om man inte riktigt vet exakt vad man vill bli är det självklart att man ska välja den. Men jag har velat samma sak så länge som jag kan minnas, och om jag vill samma sak om ett år när det är dags att välja gymnasium så kommer jag att välja det.
Och om jag verkligen vet att jag ALDRIG kommer att vilja bli någonting inom NO, inte toxikolog eller vetrinär eller forskare eller någonting. Jag klarar inte riktigt av det här med No-ämnen, det fastnar bara inte! Jag klarar mig fint i ämnet och så men det är så in i helvetes tråkigt enligt mig. Så även om Natur är bredaste linjen, är det inte bättre att gå tre år som man tycker är roliga och klarar bra och går ut med fina betyg, än att gå tre år som man knappt klarar sig igenom för att det är så tråkigt och ha hyfsade betyg i alla ämnen.

Hursomhelst, mormor vill bara att jag ska gå Natur. Hon kommer helatiden med ''Alltså jag kommer ihåg att i mina klasser, så var det så lugnt och skönt och alla var så trevliga. Fast det kanske bara gällde natur.''
Och jag vet att hon vill att jag väljer natur. Och jag vet att hon tycker att journalister har svårt att få jobb och bara skriver skit och antagligen hamnar på ''Hänt extra'' för att skriva skvaller om Justin Biebers vilda natt om och om igen.

Och nu ska hon följa med mig till Öppet Hus.
Tror jag ska sticka dit tidigare och göra allt som jag vill göra, och sen kan jag träffa henne och låtsas bry mig om allt som hon visar mig och helt enkelt få stå ut när hon drar mig runt allt som har med NO att göra.
Jag fattar att hon bara vill väl, och jag tror säkert att Natur är en jättebra linje, men jag vill inte gå den
och den kommer inte passa mig. Det känns dock som om jag tillslut kommer välja den iallafall, på grund av att det jag helst av allt vill är att min familj ska vara stolta över mig och mormor kommer visa så tydligt att de bara vill att jag ska gå natur...

16 nov, 2013 08:37

Ginny00
Elev

Avatar


Vill vara lång och smal. Och vegetarian. Och färga håret.
Men inget av det här stämmer på mig. Ugh.

16 nov, 2013 18:31

1 2 3 ... 1179 1180 1181 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.